Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)

slaveq

Pionier e-mobilności
wiecie, że spokojna jazda jest tak monotonna, ze powoduje zasypianie. A bardzo częsta przyczyna wypadków jest właśnie zasypianie.
Natomiast śmiertelnosc tych wypadków rosnie wraz z prędkością.
więc Panowie, jazda z przepisami zwlaszcza tymi w naszym kraju jest czesto absurdalna.
Dla takich dróg to fsd moglo by byc wybawieniem. Ale nie istnieje poki co.I dlugo taki stan rzeczy się utrzyma.
Ale wiesz, że jazda z przepisami nie musi być monotonna? Po prostu masz górny limit którego nie przekraczasz.
 
@cooler - daj spokój, myślałem że tu może byc merytoryczna dyskusja, bo chyba wszystkim zalezy na bezpieczeństwie, mi na pewno. Ale jest zwykłe polowanie na czarownice. Dane pokazują że autostrady są bezpieczniejsze wielokrotnie niż drogi jednojezdniowe, dwukierunkowe po za miastem. Ale pitolmy że 160 na a1 jest przyczyną spadku przyrostu naturalnego w PL. A 90 na EX już git, bo to zużycie optymalne i zasięg i cena i wysikać się można. Ja już się wiecej nie wypowiadam w tym wątku. Dobrze idzie jak są sami jednomyślni.
 

jezile

Fachowiec
Tak w zasadzie to co koledzy proponują to odcinkowy pomiar prędkości rozszerzony na całą sieć dróg. Nie wiem czy jechaliście kiedyś takim odcinkiem - jazda spokojna, płynna, bez bólu czterech liter naszych kochanych rajdowców. Da się? Da się.
OPP zabije kult zapie***lania... komu będzie się chciało jechać 160-180kmh na autostradzie gdzie aby obniżyć średnią przed końcem OPP będzie się musiał zatrzymać żeby średnia spadła poniżej 140 - zupełny bezsens! :D
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
OPP zabije kult zapie***lania... komu będzie się chciało jechać 160-180kmh na autostradzie gdzie aby obniżyć średnią przez końcem OPP będzie się musiał zatrzymać żeby średnia spadła poniżej 140 - zupełny bezsens! :D
Ależ to idealne dla BEV!!!

Zapier***asz 200 większość drogi, a pod koniec odcinka stajesz na ładowanie!!!
O tym nie pomyślałem!

Jest nadzieja dla BEV na trasy z takimi OPP :)

A jaki wk**w wywoła to u kierowców ICE jadących monotonnie równo 140 (może niecałe 150) a tu ich taki BEV objeżdża :p, o którym myśleli że za TIRem się chowa!!!

Genialne!
 

slaveq

Pionier e-mobilności
@cooler - daj spokój, myślałem że tu może byc merytoryczna dyskusja, bo chyba wszystkim zalezy na bezpieczeństwie, mi na pewno. Ale jest zwykłe polowanie na czarownice. Dane pokazują że autostrady są bezpieczniejsze wielokrotnie niż drogi jednojezdniowe, dwukierunkowe po za miastem.
No są, najgorzej jest z drogami jednojezdniowymi jak napisałeś, co nie zmienia faktu, że rozmawiamy o ograniczeniu i kontrolach prędkości również na nich.
Ale pitolmy że 160 na a1 jest przyczyną spadku przyrostu naturalnego w PL.
Nie nikt tak nie pitoli - próbujesz nam umniejszyć. Nie zmienia to faktu, że na autostradach jeździ się nieprzyjemnie, niekomfortowo i również niebezpiecznie przez husarię co notorycznie przekracza prędkość. siedzi na zderzaku bo ich świętym prawem jest jechać ile chcą.
A 90 na EX już git, bo to zużycie optymalne i zasięg i cena i wysikać się można.
Tak tak :D. bo to 90 jest przestrzegane :D.
Ja już się wiecej nie wypowiadam w tym wątku. Dobrze idzie jak są sami jednomyślni.
No zmienia się mental na szczęście w Polsce na bardziej zachodni i miejmy nadzieję, że do lamusa odejdzie mental lat 90-tych.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
I po co kłamiesz?
Ale wczoraj sobie przejrzałem raport z 2024 roku policji o wypadkach i większość z nich jednak ma miejsce na drogach jednojezdniowych poza miastem.

1800 ofiar śmiertelnych w ciągu roku... a mogłoby być znacznie mniej no ale wiadomo ŚWIĘTA WOLNOŚĆ ZABRANA BĘDZIE.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Ale wczoraj sobie przejrzałem raport z 2024 roku policji o wypadkach i większość z nich jednak ma miejsce na drogach jednojezdniowych poza miastem.
Bo takich drog jest nieporownywalnie wiecej niz autostrad? Przelicz ilosc smiertelnych wypadkow przez ilosc km danych drog i statystyka ujawnia ktore drogi maja wiecej wypadkow przypadajacych na 1km.
Co nie zmienia faktu, ze waskie drogi i wyprzedzanie na trzeciego, na zakrecie, podwojnej ciaglej, przed wzniesieniem, to dosc popularny sport u naszych husarzy. A elektryki jeszcze to spoteguja, bo jak sie dowiedza o ile szybciej to wyprzedza od passerati to zaczna czesciej takie manewry wykonywac.
 

Najnowsze dyskusje

Top