Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

slaveq

Pionier e-mobilności
Firma DINITECH z pewnością nie umie w matematykę i do ładowarki za 4K montuje jedną różnicówkę za 2K by hotele i inne przydomowe włości czuły się bezpiecznie :)

I oczywiście nie „chińskie” bo tylko Tesla zgłupiała i zaczęła samochody w państwie środka produkować :)
No to podeślij mi proszę oferte przenośnego evse w takie zabezpieczenie wyposażonego który nie kosztuje 4-5 tyś. Chętnie kupię. To nie włości się mają czuć bezpiecznie tylko ja, że ich nie spalę. Jeśli chcesz sobie kupić taki wyłącznik rccb typu b na szynę din to powodzenia w znalezieniu czegoś dobrego w cenie poniżej 2 tyś.
 

Electro

Zadomawiam się
No to podeślij mi proszę oferte przenośnego evse w takie zabezpieczenie wyposażonego który nie kosztuje 4-5 tyś. Chętnie kupię. To nie włości się mają czuć bezpiecznie tylko ja, że ich nie spalę. Jeśli chcesz sobie kupić taki wyłącznik rccb typu b na szynę din to powodzenia w znalezieniu czegoś dobrego w cenie poniżej 2 tyś.
Właśnie o to mi chodzi. Napisałeś ze bezpiecznik to minimum 2k wiec powinien stanowić 50% całej ładowarki co jest irracjonalne. Tylko tyle w temacie ✌️
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Właśnie o to mi chodzi. Napisałeś ze bezpiecznik to minimum 2k wiec powinien stanowić 50% całej ładowarki co jest irracjonalne. Tylko tyle w temacie ✌️
No podejrzewam, że inna kwota jeśli bierzesz to w hurcie i pewnie jakiś inny typ przecież nie biorą zabezpieczenia na szynę i nie rozbebeszają :). W UK jak montujesz ładowarkę ścienna w domu to jest wymóg prawny żeby było zabezpieczenie prądu stałego.
Tak czytam i... mam wrażenie, że celibat, prezerwatywa oraz antykoncepcja hormonalna stosowana na raz oddaje ten klimat. ;-)
Serio? Heheszki z pytania o zabezpieczenie auta za ćwierć bańki? Słabiutko.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Słabiutko fakt , bo to tanie auto i od trzech lat ładuję EV kilkoma EVSE podłączanymi do standardowych gniazd 3F 16A lub 32A z normalnymi zabezpieczeniami jakie stosuje się w różnych obiektach.
Bo jak to się ma do mobilnych evse? Nie dało by sie z nich korzystac bez w/w wymogu
 

slaveq

Pionier e-mobilności
I to jest argument? Da się? Da się. Co nie znaczy wcale, że się coś stać nie może. Właśnie po to masz evse z takim zabezpieczeniem wbudowanym żeby obiekt nie musiał go mieć.

Proponuję taki eksperyment, podłączyć sobie 400V DC pod przewód neutralny albo PE w domu i patrzeć co się stanie i które zabezpieczenia zadziałają.

Tylko tyle, bez naśmiewania się.
 
Last edited:

Lsk

Zadomawiam się
masz na myśli Wall Connector? no tak, ale on jest stacjonarny, to troche tak jak laptop i PC, w podobnej cenie laptop zawsze będzie miał słbsze parametry. Aly tym redem jestem pozytywnie zaskoczony, jest bardzo mały i lekki, waży mniej niż ten 3kW z autem
Nie do konca jest stacjonarny. Tzn. Wg zalozen jest ale ja go podlaczylem do standardowego gniazdka silowego 32A I jak jade gdzies dalej to na razie uzywalem go jako przenosnego EVSE.
 

Attachments

  • IMG_20210402_091855.jpg
    IMG_20210402_091855.jpg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 123

Lsk

Zadomawiam się
No to podeślij mi proszę oferte przenośnego evse w takie zabezpieczenie wyposażonego który nie kosztuje 4-5 tyś. Chętnie kupię. To nie włości się mają czuć bezpiecznie tylko ja, że ich nie spalę. Jeśli chcesz sobie kupić taki wyłącznik rccb typu b na szynę din to powodzenia w znalezieniu czegoś dobrego w cenie poniżej 2 tyś.
Slawek mam pytanie I pytanie calkiem serio.
Byc moze sie myle ale z tego co rozumiem zabezpieczenia o ktorym Ty mowisz jest potrzebne tylko przy ladowaniu samochodow elektrycznych. Problem polega na tym ze jezeli w przypadku uszkodzenia wewnetrznej instalacji elektrycznej w samochodzie w ktorym z przewodow poplynie prad staly to normalny wylacznik roznicowy typu A moze nie zadzialac. A skoro tak to moze to doprowadzic nawet do smiertelnego porazenia pradem. Prosze popraw mnie jezeli sie myle.
Problem ktory ja widze jest taki ze blad o ktorym mowimy musi wystapic w wewnetrznej instalacji samochodu a jezeli tak to nie wazne czy ladujesz z "ladowarki" na 230v ; 400V czy wrescie z jakies ogolno dostepnej stacji ladowania. Jezeli masz uszkodzona instalacje to Twoje zabezpieczenie na mobile EVSE nic Ci nie da no chyba za zakladasz ze ZAWSZE bedziesz ladowal tylko I wylacznie ze swojej EVSE.
Czy dobrze rozumiem?
 

Electro

Zadomawiam się
Serio? Heheszki z pytania o zabezpieczenie auta za ćwierć bańki? Słabiutko.
250k to również niebagatelna cześć miliarda.
Można też tak podkreślić ten prestiżowy wydatek :)

Co do zabezpieczeń. Warto również zabezpieczyć przed radzą G63 AMG za 900k gdyż bardziej niż pewne, iż kiedyś zardzewieje a rdzą z niej zarazi się Fabia sąsiada czego może nie ogarnąć posiadane OC :)

Nie mniej jednak warto zachować zdrowy rozsądek i opanować emocje tak by przygoda z EV nie zamieniła się z przyjemności w koszmar ☝️✌️
 
Top