Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

cooler

Pionier e-mobilności
Tak informacyjnie dla osób rozważających jaki EVSE wybrać i jak z niezawodnością:
Wczoraj padł mi EVSE 3 fazowy firmy ZENCAR:
ZENCAR TYP 2, 11kW, 6-16A, 5m Kabel, Złącze CEE 16A 5Pin
Na szczęście padł już po naładowaniu, a byłem na zadupiu z dala od cywilizacji, jednak warto wozić jakiś zapas w takich sytuacjach, nawet oryginalną EVSE Tesli 3KW.
Pocieszyłem się nim nieco ponad 2 miesiące, wykonałem nim około kilkanaście ładowań (jednym słowem wyciągany rzadko, tylko przy okazji wyjazdów w dzikie części Podlaskiego).
Sprzęt nie był narażony bezpośrednio na wodę, w momencie gdy był podłączony padało ale sprzęt był przykryty i na podwyższeniu, więc w rachubę wchodzi tylko wilgoć z powietrza, ewentualnie jakiś problem z elektroniką gdyż tydzień wcześniej zaczęła wariować i samoczynnie przestawiać się na 6A zamiast na 16.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak informacyjnie dla osób rozważających jaki EVSE wybrać i jak z niezawodnością:
Wczoraj padł mi EVSE 3 fazowy firmy ZENCAR:
ZENCAR TYP 2, 11kW, 6-16A, 5m Kabel, Złącze CEE 16A 5Pin
Na szczęście padł już po naładowaniu, a byłem na zadupiu z dala od cywilizacji, jednak warto wozić jakiś zapas w takich sytuacjach, nawet oryginalną EVSE Tesli 3KW.
Pocieszyłem się nim nieco ponad 2 miesiące, wykonałem nim około kilkanaście ładowań (jednym słowem wyciągany rzadko, tylko przy okazji wyjazdów w dzikie części Podlaskiego).
Sprzęt nie był narażony bezpośrednio na wodę, w momencie gdy był podłączony padało ale sprzęt był przykryty i na podwyższeniu, więc w rachubę wchodzi tylko wilgoć z powietrza, ewentualnie jakiś problem z elektroniką gdyż tydzień wcześniej zaczęła wariować i samoczynnie przestawiać się na 6A zamiast na 16.
A masz jakas gwarancje ? Ja swojego zencara uzywalem ponad rok bez problemow. Potem sprzedalem, ale wszystko dzialalo.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Hey ja mogę napisać, że dopiero co mam TM3 i kupiłem od razu Wallboxa w Tesli bo przy okazji odbioru auta ale zaczynam się zastanawiać czy to było konieczne, bo u mnie w domu mam 235V * 16A więc ładuje zwykłą ładowarką 3,7kW. Wczoraj np zacząłem ładować auto koło 17 (miało 14%) i dziś o 7 rano miałem już 90%. To jest dość rzadka okazja, że miałem auto rozładowane do 14% bo wracałem z Warszawy.

Zastanawiam się teraz czy tego Wallboxa w ogóle instalować w garażu :D
 

cooler

Pionier e-mobilności
A masz jakas gwarancje ?
Tak, poszedł już do serwisu, ale jestem zdziwiony że tak krótko wytrzymał. Na codziel ładuje evse Tesli 3 fazowe (działają 2 fazy) od Ciebie i jest bezproblemowe od zakupu. A tu nowy sprzęt, rzadko używany i taki numer...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Hey ja mogę napisać, że dopiero co mam TM3 i kupiłem od razu Wallboxa w Tesli bo przy okazji odbioru auta ale zaczynam się zastanawiać czy to było konieczne, bo u mnie w domu mam 235V * 16A więc ładuje zwykłą ładowarką 3,7kW. Wczoraj np zacząłem ładować auto koło 17 (miało 14%) i dziś o 7 rano miałem już 90%. To jest dość rzadka okazja, że miałem auto rozładowane do 14% bo wracałem z Warszawy.

Zastanawiam się teraz czy tego Wallboxa w ogóle instalować w garażu :D
Jeżeli masz szansę dociągnąć 3 fazy to instaluj, są sytuacje że musisz się szybciej podładować i te 11kW może się przydac. Dodatkowo możesz sobie zmienić taryfę z G11 na g12 i będzie taniej, ale mniejsze okienko na ładowanie, wtedy szybka się przydaje.
Jeżeli nie możesz 3 faz podłączyć to też bym instalował, ta mobilna niech se leży w bagażniku, używanie wall boxa jest przyjemniejsze i wygodniejsze. No i na 1 fazie chyba też i szybsze - 16A zamiast 13
 
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
Chyba tak zrobie, że mobilna będzie siedziała w aucie a w garażu będę miał Wallboxa. Tak jak piszesz używanie wallbox wydaje się troche wygodniejsze bo on sobie grzecznie wisi i czeka w garażu.

Zauważyłem wczoraj, że jak wyruszyłem w trasę z Warszawy to miałem 65% i pierwsze kilka procent dość szybko mi zeszło a wcześniej auto było podpięte to ładowarki i temperature na zewnątrz 15-17 stopni. Auto musiało podgrzać baterie czy jaka może być przyczyna tego spadku % na początku?
Myślałem, że jak auto się ładuje to samo cały czas podgrzewa sobie baterie do optymalnej temperatury?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A czy mogę ustawić godzinę wyjazdu z aplikacji?
Niestety jeszcze nie, ale tu nic nie jest wykluczone

Ja to robię sposobem aby skończył o zadanej godzinie, to nie to samo ale może?
Ustawiam tak czas startu ładowania aby ładował do limitu tyle czasu, że akurat będzie to ten pożądany.
Robie to nie dla baterii a raczej aby skończyć w tanim prądzie i to sporadycznie
W apce przesuwając suwak widać u góry ile czasu zajmie proces do limitu
 
Last edited:
Top