Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

JareG

Pionier e-mobilności
"Mój, Nasz" , dlatego dzwoni się o pozwolenie rozplombowania licznika. Elektryk podaje nr uprawnienia do takiej czynności
Ew. możesz wynająć elektryka, który pracuje w Enerdze i wtedy nigdzie nie dzwonisz.. :D

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
Tylko mój elektryk to kumpel i kawę pije niesłodzoną i cienką. I przyjedzie kiedy mi pasuje
No i nie ciachnął Cię na 400 zeta :D (zresztą, jak sie okazuje, dwa razy - pierwszy raz jak składałem wniosek..)

Pozdrawiam
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kumpel kumplem, ale u mnie i zony robił też w pracy i w domu m. In z 60 m kabla do trzech miejsc, zabezpieczenia, itp.
U syna cały dom od A do Z więc coś tam płaciłem kiedyś ( tylko w promocji) , bo facet z tego żyje. niemniej to było za darmo lub prawie darmo itd..
 

krzyss

Pionier e-mobilności
BTW tesla wydala update do swoich WC gen3 i mozna ograniczac ladowanie na VIN tesli, nie wiem czy dziala z innymi VINami... ale moze w wolnej chwili sprawdze czy dziala z blokada na VIN smarta :)
Dodali również mozliwosc "gadania" ze sobą do 4 WallConnectorów i dzielenia mocy ładowania. Nie mam jak tego przetestować, ale jak ktos ma dwa EV to fajny patent. Ja to musze robic recznie, i laduje smarta do 2 w nocy, a tesle od 2 w nocy do 6.
 

Attachments

  • IMG_4099.PNG
    IMG_4099.PNG
    296,7 KB · Liczba wyświetleń: 62

consigliero

Pionier e-mobilności
U mnie było ładowanie 13A, ale najpierw jedno gniazdo przestało działać, z później drugie. Zajrzałem do środka, a tam węgiel z izolacji i kompletnie nie przykręcone zero... Aż mi dreszcz przeszedł po plecach... Tyle dobrze, że pod gniazdem była metalowa płytka, bo gdyby to było zamocowane bezpośrednio do OSB, to mógłbym mieć już ognisko zamiast garażu...
Ładuję się w Słowińskim Lesie z gniazdka schuko i używam JB2 do tego celu. Mam przedłużacz i próbowałem z jednego gniazdka zaświeciło na czerwono, drugie to samo, to dałem spokój bo ciemno i padało. W nocy pomyślałem że to może wina przedłużacza i rano wypróbowałem połączenie bezpośrednie i ponownie porażka ale znalazłem 3 gniazdko na elewacji i tam zaskoczyło, sprawdziłem z przedłużaczem i też sukces a wieczorem wyprobowalem podłączając auto i rano miałem 80 %. Myślę że w poprzednich instalacja była mniej starannie wykonana albo naruszona zębem czasu
 

Attachments

  • 1EAD06AE-3BDF-4C76-9894-AA09BA4A9612.jpeg
    1EAD06AE-3BDF-4C76-9894-AA09BA4A9612.jpeg
    606,2 KB · Liczba wyświetleń: 107

Boko

Fachowiec

Michal

Moderator
  • Moc - w zależności od sposobu podłączenia 7,4 (jedna faza), 11 (trójkąt), 22,1 (3 fazy 400V) kW (s. 9)
    • Można ją ustawić przy instalacji maksymalną moc wyjściową, więc jak potrzebujesz 11kW zamiast 22kW, to instalator może to ustawić i nie odda więcej (s. 9). Przy czym nie wiem czy to wystarczy jako ograniczenie...
  • Model - Tesla Wall Connector Gen 3 (pierwsza strona instrukcji) albo "TPN: Numer części firmy Tesla" z tabliczki znamionowej (s. 5)
    • "Niniejsza instrukcja dotyczy ładowarek Wall Connector oznaczonych numerem części 1529455-**-*. " (s. 4)
  • Połączenie WiFi - "Ładowarka Wall Connector obsługuje tylko sieci 2,4 GHz i 802.11 w trybie infrastruktury z zabezpieczeniem WPA2/3." (s. 12)
 

300ps

Zadomawiam się
Zazwyczaj nowymi generacjami (czegokolwiek) to jest tak, że oszczędza się na koszcie wytworzenia. Z 22kW moc zredukowano do 11kW - ale tyle wystarczy.
Jeśli jednak ktoś potrzebuje 2 m dłuższy kabel do ładowania i chce grubszy to lepsza będzie Gen2
Wbudowana w Gen3 rożnicowka Typu AC nie jest warta zachodu - to ok 60 zł. Jeśli ktoś chce zabezpieczyć się przed upływem prądu stałego i tak dokupi różnicówkę Typu B, którą wepnie przed WB.
Moim zdaniem praktyczną różnica jest długość kabla - ktora dla niektórych będzie istotnym kryterium zakupu.
to w końcu WB 3 nie ma tej droższej różnicówki w standardzie? wcześniej w kilku wątkach pojawiała się informacja, że ma
 
Top