Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

cooler

Pionier e-mobilności
A ja mam nieco inne pytanie związane z ładowaniem: Mam potrzebę zdobycia choć 2m "przedłużacza" type2, mam taką sytuację że czasem nieco mi brakuje kabla z mojego wallboxa w konkretnych ustawieniach samochodu. Czy da się toto zrobić samemu? Gdzie zdobyć gniazdo type 2 i wtyczkę aby to zrobić? Czy zwykły kabel 5-cio żyłowy pod 16A (2.5mm2) wystarczy? Czy są gdzieś gotowce, właśnie takie krótkie? Zależy mi na krótkim gdyż naprawdę niewiele brakuje a jakiś 5m to już przesada.
 

robert

Zadomawiam się
Pytanie: "Czy da się toto zrobić samemu?". Odpowiedź: Oczywiście!;)

"ale" nr 1.
do kabla 3F nie wystarczy 5 żył. Potrzebna jest jeszcze komunikacja (może iść na 0.5 mm^2).

"ale" nr 2.
Czy sprawdzałeś może opłacalność takiego przedłużacza? Jedna wtyczka to ok 200 zł:



Miałem identyczny problem jak Ty. Przy jednym z ustawień auta w garażu kabel nie sięgał. Rozwiązałem go (w niegodny do naśladowania sposób) tak: kupiłem nowy kabel o odpowiedniej długości i podmieniłem go ze starym w sposób następujący:


IMG_20220303_142015_543.jpg



Działa bezproblemowo.

Najbardziej elegancko będzie po prostu kupić gotowca o odpowiedniej długości.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Pytanie: "Czy da się toto zrobić samemu?". Odpowiedź: Oczywiście!;)

"ale" nr 1.
do kabla 3F nie wystarczy 5 żył. Potrzebna jest jeszcze komunikacja (może iść na 0.5 mm^2).

"ale" nr 2.
Czy sprawdzałeś może opłacalność takiego przedłużacza? Jedna wtyczka to ok 200 zł:



Miałem identyczny problem jak Ty. Przy jednym z ustawień auta w garażu kabel nie sięgał. Rozwiązałem go (w niegodny do naśladowania sposób) tak: kupiłem nowy kabel o odpowiedniej długości i podmieniłem go ze starym w sposób następujący:


View attachment 5341


Działa bezproblemowo.

Najbardziej elegancko będzie po prostu kupić gotowca o odpowiedniej długości.
Czy to pomarańczowe to jest gniazdo typ2?
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Przymierzam się do gniazda 3F w garażu.
Jest tam już czerwone gniazdo siłowe 16A, zainstalowane przez poprzedniego właściciela. W centralnej rozdzielni widzę, że wszystkie bezpieczniki 3F są 80A albo 100A 🤔. A garaż nie ma swojej rozdzielni.
Czy przy okazji przenoszenia gniazda siłowego powinienem dołożyć jakieś zabezpieczenia? Na mój tzw. chłopski rozum pasowałoby mieć tam bezpiecznik 3x16A 400V. Ale fajniej mieć zwykłe gniazdo natynkowe, niż dokładać kolejne puszki. Co robić?

Elektryk będzie to robił, ale i tak chcę zasięgnąć opinii
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Sprawdź kable dla Tesli na obecne czasy wystarczy 3x 16A.
Gniazdo 16A male lub 32A duze 3 fazowe to najbardziej uniwesalny patent. I daj jakąś małą skrzyneczkę z bezpiecznikami. Ja bym lekko przwymiarowal np do 20A na esa.
Aczkolwiek zgodnie ze sztuką powinno byc 3x16a. I nie dawał bym zespolonego bezpiecznika. Jak wywali jedną fazę z innych przyczyn (nieznanych) to zawsze dwie mogą ładować dalej.
16A to nie są jakies astronomiczne natężenia można wyjść z istniejącego gniazda i pójść dalej. Zostawiając obecne. Jakie ma kable czy minimum 2,5 mm? Czy wiecej? To wystarczy.
 
Top