Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Ciechan

Fachowiec
Kilka rzeczy musisz sprawdzić tam gdzie zamierzasz się ładować.
Sprawdź wszystkie zabezpieczenia od przyłącza do gniazda. Najmniejsze będzie determinować moc ładowania.
7 kW na 1 fazie uzyskasz tylko jeżeli wszystkie będą miały minimum 32 A.
A to jest duże zabezpieczenie jak na typowe przyłącza domowe w Polsce.
Dlatego lepiej mieć evse 3 fazowe, bo da większą moc ładowania na niższym zabezpieczeniu.
dobra, czyli z tego co rozumiem -
  • ten sterownik Tesli jest 1-fazowy, co oznacza, że abym mógł wydobyć z niego 7kW, muszę mieć instalację od przyłącza aż do ładowarki min. 32A
  • z tego co ustalałem, ta instalacja jest 16A (na 90%), bo myślałem, że do 11kW tyle wystarczy - więc nie chciałem inwestować w drogą instalację
  • to oznacza, że muszę mieć 3-fazowe EVSE, żeby z 16A wyciągnąć 7-11kW
  • a to z kolei oznacza, że nie ma taniego mobilnego ładowania AC - więc albo Tesla Wall w domu i Zencar na wyjazdy, albo Juice booster do użytku mieszanego?
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Jest też przenośne evse od tesli na 3 fazy. Ja doszedłem do wniosku że awaryjnie to 1 faza starczy a w domu mam wall connector na 3 fazach.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
nie mam pojęcia panie kochany, dlatego pytam :)) nie postawiłem tu żadnych tez, czekam co napiszecie :))
Jak kupisz NIEBIESKIE DUŻE 1dno Fazowe, 32A ( 7 kW) i przez przejściówki podłaczysz do 16A małe czerwone ( siła) to wywalisz korki lub upalisz instalację. O ile wczesniej tesla nie rozłaczy?
 

Ciechan

Fachowiec
Jest też przenośne evse od tesli na 3 fazy. Ja doszedłem do wniosku że awaryjnie to 1 faza starczy a w domu mam wall connector na 3 fazach.
podeślesz jakiś link, P/N, cokolwiek? bo ja o tym przenośnym EVSE od tesli czytam i czytam, a nigdy nie widziałem nawet jak wygląda :))))
 

pmlody

Pionier e-mobilności
podeślesz jakiś link, P/N, cokolwiek? bo ja o tym przenośnym EVSE od tesli czytam i czytam, a nigdy nie widziałem nawet jak wygląda :))))
Nie, ponieważ go nie posiadam :D
Ale zapewne chodzi o ten:
 

Ciechan

Fachowiec
dzięki, to chyba jest ten, którego już nie ma ;))) to chyba TWC jedyny sensowny póki co, pewnie pójdę w taki sam zestaw jak Twój
 

robert

Zadomawiam się
dobra, czyli z tego co rozumiem -
  • ten sterownik Tesli jest 1-fazowy, co oznacza, że abym mógł wydobyć z niego 7kW, muszę mieć instalację od przyłącza aż do ładowarki min. 32A
  • z tego co ustalałem, ta instalacja jest 16A (na 90%), bo myślałem, że do 11kW tyle wystarczy - więc nie chciałem inwestować w drogą instalację
  • to oznacza, że muszę mieć 3-fazowe EVSE, żeby z 16A wyciągnąć 7-11kW
  • a to z kolei oznacza, że nie ma taniego mobilnego ładowania AC - więc albo Tesla Wall w domu i Zencar na wyjazdy, albo Juice booster do użytku mieszanego?
Twoje konkluzje są prawidłowe. Korzystaj z 3F!!! Tesla pobłogosławiła 3 fazami Europę, w USA ładowarki pokładowe są 1 fazowe.

Czy jesteś przekonany na 100% że masz ładowarkę pokładową, która z 1 fazy pociągnie 7kW? (Nawet jeżeli instalacja elektryczna i Twój EVSE będą "potrafiły" 7kW?)

Bronek pisał "Bez sensu mając 3 fazy wchodzić w to rozwiązanie." to święta racja. Pisałeś, że kładziesz instalację 3f w domu. Zastanów się nad położeniem kabli z dużym nadmiarem przekroju - 6mm*mm a nawet 10 mm*mm. A kiedy wynajęty elektryk zapyta "po co?". Odpowiesz: po to żeby podziękować sobie za 10-15 lat ;)
Chyba najlepiej sprawdzi Ci się po prostu EVSE 16Ax3F bez "cegły". Były przykłady w tym wątku. Czyli ładowanie ~11 kW lub ~70 km/h. Sprawdzi się i do garażu i na wyjazd.

 

Bronek

Pionier e-mobilności
I jak pokazuja moje pomiary strat prawie nie ma przy 3x 16A AC. Kable mam 10 mm a od evse do samochodu tez gruby i krótki ( najbardziej pożadany ;- ).
Do tego 16A na jednej fazie pozwala nie brać duzych mocy przedlicznikowych, a w przypadku gdy kabel do evse nie idzie bezposrednio to na danej linii może popracowac jednoczesnie podczas ladowania np piekarnik i nie wywali" korka"
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
@Bronek jaj już bawisz się w testy to zobacz jak to jest przy ładowaniu 9kW. Czytałem testy, że przy tej mocy są najniższe straty, a przy twoich 11 kW prawie nie ma strat wiec ciekaw jestem jak to jest.
 
Top