Jakie opony zimowe do TM3 ?

chewbacca

Posiadacz elektryka
Ja zamawiam Michelin Crossclimate+ całoroczne ale letnie sobie zostawię i zobaczę jak całoroczne się sprawują w zimie, jeśli będę miał jakieś uwagi co do zimówek to może za rok kupie zimówki.
O! Myślę dokładnie o tym samych oponach. Daj poproszę znać jak te Cossclimate+ się sprawują w porównaniu do tych letnich seryjnie montowanych. W szczególności jeśli chodzi o dźwięk i zużycie energii.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jakie zimówki bierzecie do auta?
Ja nie mogę się zdecydować, mam gdzie opony trzymać i wymiana ich 2x do roku to nie jest dla mnie taki duży kłopot bo mam wulkanizacje 200m od domu
Ja polecam średnią półkę wg Oponeo czyli Falkeny HS01 - świetna trakcja od razu po założeniu, rozsądna cena w okolicach 400PLN za sztukę, bardzo ciche (ale dopiero założyłem a jest dość ciepło, zobaczymy jak zmarzną) a także sprawdziły mi się w wielkie śnieżyce w górach w dużym, mocnym i ciężkim przednionapędowym samochodzie.
Ja się złamałem na zakup oddzielnych felg (wziąłem oryginalne do LR z ASO wraz z czujnikami) choć chciałem jak ty zmieniać co sezon same opony, po tym jak mi znajomy wulkanizator powiedział że to duży stres dla opony taka zmiana, zwłaszcza w niskoprofilowych i wzmocnionych i że sam doradza mi założenie zimowych na oddzielne felgi, choć więcej zarobi na zmianie opon.
Jak się jeździ tylko po mieście, to jak coś tam pęknie w oponie przy wymianie to nawet nie poczujesz, ale na trasie, zwłaszcza w "wyższych" prędkościach autostradowych (a sam wiesz jak Tm3 szybko zamyka licznik) to już jest kwestia bezpieczeństwa.
Aha, z mojego doświadczenia unikaj Nokianów, coś z nimi jest nie tak - nie tylko moje zdanie, przejeżdżają dobrze 1 sezon a potem gwałtownie tracą parametry.
 
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
O! Myślę dokładnie o tym samych oponach. Daj poproszę znać jak te Cossclimate+ się sprawują w porównaniu do tych letnich seryjnie montowanych. W szczególności jeśli chodzi o dźwięk i zużycie energii.
Jeszcze się waham jakie opony brać. Zimówki to bezpieczeństwo plus na letnich na których się jeździ większość roku zużycie energii jest niższe. Te CrossClimate+ zwiększają zużycie o 5-10% co może być i dużo i mało dla kogoś kto ma SR+. Jak będę brać zimówki to raczej
Machelin Pilot Alpin 5
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
O! Myślę dokładnie o tym samych oponach. Daj poproszę znać jak te Cossclimate+ się sprawują w porównaniu do tych letnich seryjnie montowanych. W szczególności jeśli chodzi o dźwięk i zużycie energii.
Pomyśl o CrossClimate 2 - podobno duzo lepsze zachowanie na sniegu a inne elementy poprawione vs poprzedniczka.


Z opisów wynika, że są tak głośne jak letnie w rozmiarze Tesla 18 cali:
- Michelin Pilot Sport -71 dB
- Michelin Alpin Pilot Winter 5 - 68 dB
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
O! Myślę dokładnie o tym samych oponach. Daj poproszę znać jak te Cossclimate+ się sprawują w porównaniu do tych letnich seryjnie montowanych. W szczególności jeśli chodzi o dźwięk i zużycie energi

WielkiSzuuu miał CrossClimate SUV w poprzednim samochodzie i narzekał na grupie kilka stron wczesniej
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Tutaj ciekawa recenzja, jestem pod wrażeniem, że TMYP nie zrywa kapcia przy ruszaniu na tych oponach CrossClimate2

Kiedyś bardzo dogłębnie przeanalizowałem temat opon całorocznych. Przeczytałem mnóstwo różnych testów i wszędzie Michelin Crossclimate oraz Goodyear vector 4seasons wypadały znacznie lepiej od reszty. Na śniegu szło im tylko nieznacznie gorzej od dobrych zimówek (za to na suchym asfalcie, zimą, spisywały się już dużo lepiej niż zimówki) zaś latem wypadały tylko trochę gorzej od opon letnich. Uśredniając więc IMO crossclimate'y i vector 4seasons są oponami lepszymi niż opony zimowe i letnie zmienianymi w zależności od pory roku. Co innego, gdyby ktoś opony zmieniał codziennie przed wyjazdem z garażu, w zależności od warunków pogodowych panujących danego dnia:)
Opony całoroczne oponom całorocznym nie równe...
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Tutaj ciekawy wątek porównujący CC2 i AS z OEM Tesli,
Generalnie zmiana zasięgu na całorocznych 8-15% więc sporo.
Może na te 4-5 miesięcy zimowych lepiej mieć zimówki a przez resztę roku jeździć na oryginalny oponach letnich?
Dla mnie ta różnica zasięgu 10% przez 95% jest bez znaczenia ale raz na jakiś czas jak mam pojechać gdzieś dalej to różnica jest czy będę się ładować po drodze czy dojadę bez wizyty na SC.
 

Najnowsze dyskusje

Top