Jako że na każdym zebraniu ktoś musi zacząć... wideo: Kia EV9

cooler

Pionier e-mobilności
Takie klocki jak BMW iX i Rivian R1T mają odpowiednio Cd = 0.25 i 0.3
Takie klocki jak BMW iX i Rivian R1T mają odpowiednio Cd = 0.25 i 0.3
Cd=0.3 to tyle co moja Toyota Sienna, więc jak na takiego kloca to nieźle.
Niestety w równaniu na opór powietrza jest jeszcze powierzchnia czołowa 😩
Po kiego trąbić o ekologii i oszczędzaniu energii jak zamiast małych, lekkich i zwinnych aut producenci EV podążają za modą ICE i robią wielkie SUV-y wielkości małej kawalerki?
Ta moda przyszła z USA, a konkretnie z Kaliforni, gdzie samochód służy również do mieszkania ze względu na ceny wynajmu, ale dlaczego to się przyjęło w Europie, gdzie każdy ma gdzie mieszkać to już nie rozumiem...
 

daniel

Señor Meme Officer
Ta moda przyszła z USA, a konkretnie z Kaliforni, gdzie samochód służy również do mieszkania ze względu na ceny wynajmu, ale dlaczego to się przyjęło w Europie, gdzie każdy ma gdzie mieszkać to już nie rozumiem...
Ta moda przyszła z tego, że zaczęto promować lekkie ciężarówki jako rodzinne auta, bo producenci nie chcieli się dostosować do norm emisji, a lekkie ciężarówki jako pojazdy robocze miały te normy zluzowane. Teraz bohatersko walczą z problemami nie znanymi w innych segmentach pojazdów, np. dlaczego paka jest otwarta, zamiast zamknięta jak w vanie? Nic nie widać przed maską? Potrzebna jest kampania społeczna, żeby uświadomić wszystkich, że kierowca pickupa nic nie widzi przed sobą. itd itp
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ta moda przyszła z tego, że zaczęto promować lekkie ciężarówki jako rodzinne auta, bo producenci nie chcieli się dostosować do norm emisji, a lekkie ciężarówki jako pojazdy robocze miały te normy zluzowane. Teraz bohatersko walczą z problemami nie znanymi w innych segmentach pojazdów, np. dlaczego paka jest otwarta, zamiast zamknięta jak w vanie? Nic nie widać przed maską? Potrzebna jest kampania społeczna, żeby uświadomić wszystkich, że kierowca pickupa nic nie widzi przed sobą. itd itp
Obejrzałem ten materiał i muszę przyznać że jest świetny i doskonale tłumaczy jak chciwość i chęć obejścia przepisów obraca się przeciwko wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, a co najciekawsze również przeciw kierowcom tych aut i ich rodzinom - rodzice często nimi rozjeżdżają własne dzieci. Co okazuje się działać... na korzyść producentów tych mastodontów, bo można sprzedać dodatkowe wyposażenie, więc ceny rosną.
Dodatkowo wstrząsające jest że w teście kładziono sztucznego zwierzaka na drodze aż 89% kierowców którzy specjalnie zmienili kierunek jazdy aby rozjechać zwierzaka to kierowcy SUV-ów. Tylko 11% takich kierowców jeździło zwykłymi samochodami.
Polecam każdemu go obejrzeć.
Mam jednego olbrzyma, ale po pierwsze to minivan i spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa, spalin i nawet wysokości zderzaka, ma nisko środek ciężkości i jazda niewiele różni się od osobówki (Toyota Sienna, 8-mio osobowa, używana gdy muszę zabrać 6-cio osobową rodzinę + dziadków), ale te wysoko postawione SUV-y i pickupy to jest przegięcie pod każdym względem.
Mało tego mając prawie 40-sto letnie doświadczenie za kółkiem, przejechane około 2 milionów km mam porównanie co do widoczności zza kierownicy dużego auta oraz małych osóbówek i zawsze orientacja przestrzenna oraz możliwość reakcji jest lepsza w niskim samochodzie.
Fajny materiał, jeszcze raz polecam
 
Last edited:

Lupus

Posiadacz elektryka
Nieraz się słyszy, że im ludzie starsi tym bardziej lubią wysokie auta bo łatwiej się do nich wsiada.
 

pbr

Posiadacz elektryka
Ja tam lubię wysokie auta bo wygodnie się do nich wsiada i wygodnie siedzi ;) dlatego u mnie np. TM3 odpada.
Natomiast po obejrzeniu
mój entuzjazm do EV9 spadał bo w konfiguracji 2+2+2 to auto przestaje być dla mnie użyteczne bo zawsze muszę mieć rozłożone conajmniej jedno miejsce w bagażniku. Więc mam gorąca nadzieję że będzie też wersja z trzema fotelami w drugim rzędzie :/.
 

Belkot

Posiadacz elektryka
Ja tam lubię wysokie auta bo wygodnie się do nich wsiada i wygodnie siedzi ;) dlatego u mnie np. TM3 odpada.
Natomiast po obejrzeniu
mój entuzjazm do EV9 spadał bo w konfiguracji 2+2+2 to auto przestaje być dla mnie użyteczne bo zawsze muszę mieć rozłożone conajmniej jedno miejsce w bagażniku. Więc mam gorąca nadzieję że będzie też wersja z trzema fotelami w drugim rzędzie :/.
Bagaznik nie jest zly. Troche gratow sie zmiesci. Ewentualnie box na dach mozna dac. Ja mam auto spalinowe z taką konfiguracją i bardzo chwale cisze w aucie (dzieci nie siedza kolo siebie wiec nie ma kłótni)
 

pbr

Posiadacz elektryka
Bagaznik nie jest zly. Troche gratow sie zmiesci. Ewentualnie box na dach mozna dac. Ja mam auto spalinowe z taką konfiguracją i bardzo chwale cisze w aucie (dzieci nie siedza kolo siebie wiec nie ma kłótni)
Dlatego napisałem dla mnie. Też mam spalinowe ale w konfiguracji 2+3+2 i super jest to że do codziennej jazdy trzeci rząd jest w podłodze i mam cały bagażnik a trzeci rząd odpalam tylko jak trzeba jeszcze dzieciaki sąsiadów podwieźć albo pojechać z dziadkami albo przewieźć coś długiego i trzeba złożyć jedo z siedzeń w 2gim rzędzie ;) konfuracja 222 pewnie też znajdzie odbiorców natomiast mam nadzieję że będzie też wersja 232 :)
 
Top