Ryś

Zadomawiam się
Z jaką baterią?
Bateria jest słabsza ale to nic nie zmienia. W ogólnym rozrachunku na to samo wychodzi. Polecam film:
.
Film jest po niemiecku ale można sobie przetłumaczyć!
Gdy uczciwie przeanalizujesz tabelkę na końcu filmu, przyznasz mi rację. Na dłuższą trasę zasięg o 60 km niewiele zmienia w sytuacji gdy max. moc ładowania w Niro masz mniejszą. W dodatku samochód jest lżejszy i ma pompę ciepła, co dużo daje.
No właśnie.....
Niro nie dało się doposażyć?

Gdy zmawiałem Niro miałem pół godziny na decyzję jaką wersję kupić bo wchodził nowy cennik.
Gdy całą sprawę przemyślałem nie można było już nic zrobić - chyba że z nową, wyższą ceną...
Gdybym zamówił wersję L to teraz nie mielibyśmy się o co spierać - zostałbym przy Niro
 

Cav

Pionier e-mobilności
Bateria jest słabsza ale to nic nie zmienia.
Pytałem jaką masz zamówioną w Niro.
Rozumiem że 64.
W ogólnym rozrachunku na to samo wychodzi. Polecam film
Film jest po niemiecku ale można sobie przetłumaczyć!
Nie możesz napisać?
Nie oglądam niemieckich filmów.
Gdy uczciwie przeanalizujesz tabelkę na końcu filmu, przyznasz mi rację. Na dłuższą trasę zasięg o 60 km
Ale co o 60 km?
Że 13 kWh da zasięg dłuższy o 60 km, czy o co chodzi?

P.S.
Tak z ciekawości - czego Ci brakowało w tym Niro z wyposażenia, że aż rezygnujesz z odbioru?
 

inter

Pionier e-mobilności
Rozumiem, że to auto tylko dla 2 osób i po mieście. Mnie przeszkadzało, mało miejsca przy wsiadaniu, mniej jak w moim starym P208. Nie jestem przekonany do płyty podłogowej, dzielonej ze spalinowymi. Jestem zapisany na jazdę, od ubiegłego roku. Podobno mieli jakies problemy w produkcji, skąd te opóżnienia. Mam jeszcze IX20 przy podobnych rozmiarach, i tam miejsca jest zdecydowanie więcej, a z tyłu to przepaść.
 

Ryś

Zadomawiam się
Pytałem jaką masz zamówioną w Niro.
Rozumiem że 64.
W tym Niro nie ma innej baterii jak 64 - chyba, że się coś zmieniło?
Nie możesz napisać?
Nie oglądam niemieckich filmów.
A szkoda - to też źródło ważnych informacji. Wystarczy na 12 minucie filmu przeanalizować tabelkę, gdzie porównano testy 14 samochodów, w tym Avengera i Niro. W skrócie z porównania wynika, że jadąc w miarę w porównywalnych warunkach, z prędkością maksymalną danego samochodu, wyniki pokazały, że Jeep przejechał 174 km, przy średnim zużyciu 28,2 kWh/100 km, zaś Kia 182 km przy średnim zużyciu 32,8 kWh/100 km. - przyznasz, że nie są to wielkie różnice?
Ale co o 60 km?
Gdzieś uciekły mi słowa "większy zasięg Niro"
Że 13 kWh da zasięg dłuższy o 60 km, czy o co chodzi?
P.S.
Tak z ciekawości - czego Ci brakowało w tym Niro z wyposażenia, że aż rezygnujesz z odbioru?
Byłoby dużo wymieniać, najważniejsze braki: czujniki deszczu, parkowania z przodu, składane lusterka, system martwego pola itd.
Jedyne w co mogłem doposażyć samochód u dilera po odbiorze, to przednie czujniki parkowania.
Najbardziej zdenerwowało mnie brak czujnika deszczu! Od 12 lat jeżdżę Mitsubishi ASX i coś takiego mam a tu samochód za 170 tysięcy i kicha! Aby ten system mieć, musiałbym w chwili zamówienia dopłacić 14 tysięcy - to jakiś absurd!!! Gdybym nawet zamówił wersję "L" i miał to wszystko, to Niro kosztowałoby prawie tyle, ile zapłacę za Jeepa.
Hipotetycznie, porównując mojego Avengera i Niro w wersji "L", moje kalkulacje są proste - za te same pieniądze mam samochód trochę mniejszy (co mi nie przeszkadza) z mniejszym zasięgiem (co jest dla mnie akceptowalne - gdyby to było 100-120 km to tak, ale 60...). Za to z o wiele lepszym wyposażeniem i co najważniejsze jest to samochód, który bardziej mi się podoba i bardziej odpowiada moim potrzebom - kropka.
Nie oznacza to, że jakiś pan Kowalski, Nowak, czy Cav musi się ze mną zgadzać. Tym bardziej, że to ja poniosę pełne konsekwencje mojej decyzji.
Na koniec - wczoraj byłem w salonie obejrzeć samochód i odebrać dokumenty do zarejestrowania. Moje odczucia są jak najbardziej satysfakcjonujące. Odbiór w przyszłym tygodniu, Niro w transporcie z perspektywą dostawy pod koniec sierpnia...
 

Cav

Pionier e-mobilności
jadąc w miarę w porównywalnych warunkach, z prędkością maksymalną danego samochodu, wyniki pokazały, że Jeep przejechał 174 km, przy średnim zużyciu 28,2 kWh/100 km, zaś Kia 182 km przy średnim zużyciu 32,8 kWh/100 km. - przyznasz, że nie są to wielkie różnice?
Nie wiadomo, skoro takie kryterium z kapelusza....
Pewnie te Vmax się różnią, więc porównanie bez sensu.

Co innego gdyby napisali ile spalają jadąc z tą samą prędkością.
Gdzieś uciekły mi słowa "większy zasięg Niro"

P.S.

Byłoby dużo wymieniać, najważniejsze braki: czujniki deszczu, parkowania z przodu, składane lusterka, system martwego pola itd.
Czyli wodotryski, jak myślałem.
Jedyne w co mogłem doposażyć samochód u dilera po odbiorze, to przednie czujniki parkowania.
Najbardziej zdenerwowało mnie brak czujnika deszczu! Od 12 lat jeżdżę Mitsubishi ASX i coś takiego mam a tu samochód za 170 tysięcy i kicha! Aby ten system mieć, musiałbym w chwili zamówienia dopłacić 14 tysięcy - to jakiś absurd!!!
Zgadza się.
Ale też realna przydatność średnia.
Gdybym nawet zamówił wersję "L" i miał to wszystko, to Niro kosztowałoby prawie tyle, ile zapłacę za Jeepa.
No właśnie.
Dużo większe Niro kosztowałoby tyle co malutki Jeep, o gorszych parametrach, dlatego jestem zdziwiony.
No chyba że nigdy byś nie wykorzystał gabarytów, jeżdzisz w 2 osoby zawsze, a i sami jesteście mikrych rozmiarów - wtedy rozumiem.
Hipotetycznie, porównując mojego Avengera i Niro w wersji "L", moje kalkulacje są proste - za te same pieniądze mam samochód trochę mniejszy
Trochę?
No bez żartów - to z 1,5 klasy przynajmniej.
Trochę mniejszy od Niro to jest Soul.

Ale jak Ci pasuje, to super, fajnie że już niedługo będziesz się cieszył nowym autem.
 

Ryś

Zadomawiam się
Nie wiadomo, skoro takie kryterium z kapelusza....
Pewnie te Vmax się różnią, więc porównanie bez sensu.

Co innego gdyby napisali ile spalają jadąc z tą samą prędkością.

Czyli wodotryski, jak myślałem.

Zgadza się.
Ale też realna przydatność średnia.

No właśnie.
Dużo większe Niro kosztowałoby tyle co malutki Jeep, o gorszych parametrach, dlatego jestem zdziwiony.
No chyba że nigdy byś nie wykorzystał gabarytów, jeżdzisz w 2 osoby zawsze, a i sami jesteście mikrych rozmiarów - wtedy rozumiem.

Trochę?
No bez żartów - to z 1,5 klasy przynajmniej.
Trochę mniejszy od Niro to jest Soul.

Ale jak Ci pasuje, to super, fajnie że już niedługo będziesz się cieszył nowym autem.
Jak już Tobie kiedyś pisałem, gdybym potrzebował dużego samochodu, to kupiłbym autobus!
Każdy ma inny gust i zapotrzebowanie. Jednak jeśli głównym kryterium mojego zakupu miałaby być wielkość samochodu (1,5 klasy mniejszy - ha, ha), pomijając różnicę w wyposażeniu, to cała ta dyskusja z Tobą jest bez sensu!
Rezygnując z zakupu Niro, przestałem pisać na jego stronie. Czyżbyś jednak skłaniał się do zakupu Avengera?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Opisz, opisz, bo z racji tego że to pierwszy model na ulepszonej platformie, ciekawe jak w praktyce wypada to zużycie i zasięgi.
 
Top