Olecki

Pionier e-mobilności
wyniki pokazały, że Jeep przejechał 174 km, przy średnim zużyciu 28,2 kWh/100 km, zaś Kia 182 km przy średnim zużyciu 32,8 kWh/100 km. - przyznasz, że nie są to wielkie różnice?
Średnie zużycie w Niro 32,8 kW/h ??? Mniej mi pokazywał komputer chwilowego zużycia przy 150 km/h, ciekawe ile musieli grzać żeby im taka średnia wyszła.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale porównanie zużycia przy Vmax nie ma żadnego sensu bo nie są to realne warunki użytkowania a jeśli oba modele mają różną Vmax to już w ogóle jakaś bzdura.
A co do samego porównania Niro z Avengerem - co kto lubi, mi Niro L z pompą ciepła wyszło zdecydowanie mniej niż Avenger więc nie zastanawiałbym się ani chwili ale na dzień dzisiejszy to zamiast obu wybrałbym EX30.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ale porównanie zużycia przy Vmax nie ma żadnego sensu bo nie są to realne warunki użytkowania a jeśli oba modele mają różną Vmax to już w ogóle jakaś bzdura.
A co do samego porównania Niro z Avengerem - co kto lubi, mi Niro L z pompą ciepła wyszło zdecydowanie mniej niż Avenger więc nie zastanawiałbym się ani chwili ale na dzień dzisiejszy to zamiast obu wybrałbym EX30.
Gdyby był Smart #1 to tylko to. Chociaż te auta na platformie geely, mają wiele chorób wieku dziecięcego. W smarcie jest juz chyba 3-4 wersja oprogramowania, i to się chwali że poprawiają. EX30 ma inne oprogramowanie, oparte na androidzie.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Dostał ktoś już ofertę leasingu na Avengera? Ponoć ma być od 102% (2 lata, 45%, 19%) :unsure:...
Jakieś pierwsze przymiarki i jazdy testowe? Może już ktoś jest po odbiorze? ;)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Gdyby był Smart #1 to tylko to. Chociaż te auta na platformie geely, mają wiele chorób wieku dziecięcego. W smarcie jest juz chyba 3-4 wersja oprogramowania, i to się chwali że poprawiają. EX30 ma inne oprogramowanie, oparte na androidzie.
Nie wiem kto jest odpowiedzialny za serwis nowego Smarta ale jeśli dalej Mercedes to zdecydowanie wolałbym Volvo ze względu na warunki gwarancji. Takie rzeczy jak np. darmowe wszystkie przeglądy w okresie gwarancji włącznie z wymianą tarcz czy klocków w razie potrzeby zmniejszą różnice, podejście do klienta też raczej mocno na plus w Volvo. A sam system w samochodzie oparty na Android automotive zapowiada się świetnie, w obecnych Volvo działa to naprawdę dobrze (z wyjątkiem kilku bugów które czekają na usunięcie).
 

inter

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie Zeekr X.

Chyba trzeba będzie zamówić....
Zeekr X średnio mi sie podoba, chciaż ma fajny bajer, z przesuwanym ekranem. Jestem po jazdach z Teslą 3 i jestem na 90% na ten model zdecydowany, ale zakup w przyszłym roku.
 

Ryś

Zadomawiam się
Wczoraj odebrałem swojego Jeepa Avengera!
Kilka wniosków z krótkiego zapoznania się z samochodem.
Przejechałem około 230 km, średnie zużycie to 16,8 kWh/100 km. Większość drogi pokonałem trasą szybkiego ruchu, czyli z prędkością ponad 100 km/h, w dodatku z silnym wiatrem i gwałtowną burzą... Dobrze, że nie było gradu! Teraz samochód się ładuje i nie mam za bardzo możliwości zapoznawać się ze statystykami. Tym bardziej, że nie mam jeszcze dedykowanej aplikacji do telefonu... Gdy się bardziej oswoję z samochodem i przejadę więcej kilometrów to będę mógł na jego temat coś sensowniejszego napisać.
Jedno bardzo mnie zaskoczyło. Do tej pory jeździłem Mitsubishi ASX, który ma kilkanaście centymetrów większy rozstaw osi oraz tylne zawieszenie wielowahaczowe. Obawiałem się, że komfort jazdy będzie gorszy, jednak ku mojemu zadowoleniu tak nie jest. Bardzo ładnie tłumi nierówności, nie jest podatny na boczne podmuchy wiatru (wiało wczoraj strasznie), to samo dotyczy szybkiego wchodzenia w zakręty - nie buja nim. Środek ciężkości w elektryku robi swoje! No i ta wspaniała cisza! Kto jeździł ASX-em wie o czym mówię...
Co do obsługi wszystkich tych systemów, to czeka mnie jeszcze sporo nauki. Mimo to zaskoczony jestem łatwością jego obsługi - jest dosyć intuicyjna. Bardzo przypadł mi do gustu panel fizycznych klawiszy poniżej panelu wyświetlacza. Obsługa nadmuchów i klimatyzacji jest prosta i przyjemna. Niestety nie można tego powiedzieć o niektórych markach samochodów, gdzie wszystko pakują na pulpity dotykowe...
To tyle - gdy zrobię trochę kilometrów, pokuszę się o szerszy opis
 
Top