KrzysztofFly

Moderator
Skoro taki tryb istnieje... To tak jak tryb Sport, niby jest a mało kto go używa!
Przynajmniej nie ma tego problemu z klimatyzacją, jak w niektórych markach, że nie można jej wyłączyć. Włączasz sobie tryb ECO i masz problem z głowy!
W trybie ECO klimatyzacja działa, tylko mniej wydajnie. Zapewne gdybyś tak wystartował rozgrzanym samochodem to byłby problem ze schłodzeniem kabiny, jednak jak już jest schłodzone to nie jest źle. W ramach testu włączyłem u siebie dzisiaj ECO podczas jazdy i tak dojechałem do domu ostatnie 35 kilometrów. Nie odczułem zbyt słabego działania klimatyzacji (temperatura na zewnątrz była około 24-25 stopni, podróż od 16 z minutami do 17, trochę słońca), jednak wcześniej miałem samochód schłodzony zdalnie na parkingu, a pierwsze 25 kilometrów przejechałem w trybie NORMAL.
 

ArturKorzen

Zadomawiam się
Skoro taki tryb istnieje... To tak jak tryb Sport, niby jest a mało kto go używa!
Przynajmniej nie ma tego problemu z klimatyzacją, jak w niektórych markach, że nie można jej wyłączyć. Włączasz sobie tryb ECO i masz problem z głowy!
Miałem na weekend Maxusa Euniq 6 to używałem tylko trybu sport :D w Jeepie na razie jeżdżę na trybie normal, na co dzień wystarcza. Chociaż czuć że auto nie jest demonem prędkości, z kolei tryb sport trochę za agresywny jak dla mnie.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Jakieś świeże spostrzeżenia tych, którzy odebrali i już jeżdżą? Nasz czeka na odbiór, ale chciemy najpierw wykonać jakąś jazdę próbną, a w tym salonie jednak nie będzie okazji w najbliższym czasie. Będę musiał obdzwonić inne salony, ale coś czuję że ciężko będzie, a brać w ciemno mam obawy :unsure:.
Komuś się wyjaśniła kwestia wallboxa 3F czy asystenta parkowania?
 

ArturKorzen

Zadomawiam się
Jakieś świeże spostrzeżenia tych, którzy odebrali i już jeżdżą? Nasz czeka na odbiór, ale chciemy najpierw wykonać jakąś jazdę próbną, a w tym salonie jednak nie będzie okazji w najbliższym czasie. Będę musiał obdzwonić inne salony, ale coś czuję że ciężko będzie, a brać w ciemno mam obawy :unsure:.
Komuś się wyjaśniła kwestia wallboxa 3F czy asystenta parkowania?
A co byś chciał wiedzieć? Auto jeździ przyjemnie, nie jest to demon prędkości w trybie normal (104KM), średnie zużycie w jeździe mieszanej 13-16 kWh, jeszcze nie robiłem jazdy autostradowej ale pewnie będzie bliżej 20-25kWh. W środku raczej mało miejsca, chyba że osoby mają do 180 to będzie w miarę ok. Plastiki twarde, za te pieniądze (190k zł) mogło by być trochę bardziej miękko. Bagażnik na zakupy będzie ok, na dalszą podróż potrzeba więcej kompromisów co wziąć i w jakiej torbie... System pokładowy jest intuicyjny i po chwili dostosowania dla swoich potrzeb można go łatwo obsługiwać, fizyczne przyciski do obsługi klimy bardzo dobrze się sprawdzają. Systemy wspomagania kierownicy: tempomat łatwo się obsługuje i działa z nim autohold. Drive assist (line assist) na drodze krajowej działa średnio, raczej jest bardziej pomocny na drodze ekspresowej czy autostradzie. Na drodze lokalnej gubi pas ruchu i rzuca albo na przeciwległy pas ruchu albo do rowu 😛 przy pokonywaniu szykan. Asystenta parkowania na razie brak ale nie kontaktowałem się z ASO ostatnio. Wallbox jest 1F i nic więcej, ja osobiście kupiłem osobne evse 3F 11kW a wallboxa wymieniłem u dealera na "cegłę" 230V.
 

Ryś

Zadomawiam się
Trochę opinii i statystyk na temat samochodu po 2 miesiącach użytkowania.
Przejechałem 2500 km ze średnią prędkością 54 km/h. Zużycie energii 13,8 kW/100 km. - większość drogami wojewódzkimi i powiatowymi, jedna czwarta drogami krajowymi dwujezdniowymi. W samochodzie 2 osoby dorosłe w 2/3 przejechanej trasy, pozostałe w 3 osoby dorosłe.
Wynik całkiem satysfakcjonujący, daje średnio 370 km zasięgu - zimą pewnie nie będzie tak różowo...
Jeździ się przyjemnie, chociaż przestrzeni mniej niż w moim poprzednim samochodzie - przesiadłem się z Mitsubishi ASX. Jednak nie przeszkadza mi to, chociaż mam 186 cm wzrostu. Dla 4/5 osób z takim wzrostem to byłoby ciężko, ale kto tak podróżuje i jak często?
Jeśli chodzi o wyposażenie, to wnerwia mnie zbyt agresywnie działający asystent utrzymania pasa ruchu - na szczęście można go łatwo wyłączyć ustawiając sobie skrót. Szkoda, że trzeba to robić po każdym uruchomieniu...
Nie do końca podoba mi się też praca automatycznych świateł. Zdarza się, że coś je zakłóca i trzeba przełączać ręcznie. Na szczęście po chwili wszystko wraca do normy.
Wallbox, to jakieś nieporozumienie. Ładuje z mocą 1,75 kW/100 km - kupiłem "cegłę" ZenCar i jestem bardzo zadowolony - polecam firmę EVSTON. Dobra cena i fachowa obsługa...
Cały czas czekam na informację od Dilera na temat asystenta parkowania - mam nadzieję, że to wyjaśnią!
Podsumowując, samochód fajny i udany. Ciężko mi teraz jeździć moim poprzednim samochodem - wiadomo do lepszego łatwo się przyzwyczaić!
Uważam, że za 190 000 samochód z takim wyposażeniem jest akceptowalny i cieszę się, że udało mi się go kupić - gdybym miał kupować go w obecnej cenie - pewnie kosztowałby ponad 220 000 złotych, to na pewno bym tego nie zrobił.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Trochę opinii i statystyk na temat samochodu po 2 miesiącach użytkowania.
Przejechałem 2500 km ze średnią prędkością 54 km/h. Zużycie energii 13,8 kW/100 km. - większość drogami wojewódzkimi i powiatowymi, jedna czwarta drogami krajowymi dwujezdniowymi. W samochodzie 2 osoby dorosłe w 2/3 przejechanej trasy, pozostałe w 3 osoby dorosłe.
Wynik całkiem satysfakcjonujący, daje średnio 370 km zasięgu - zimą pewnie nie będzie tak różowo...
Jeździ się przyjemnie, chociaż przestrzeni mniej niż w moim poprzednim samochodzie - przesiadłem się z Mitsubishi ASX. Jednak nie przeszkadza mi to, chociaż mam 186 cm wzrostu. Dla 4/5 osób z takim wzrostem to byłoby ciężko, ale kto tak podróżuje i jak często?
Jeśli chodzi o wyposażenie, to wnerwia mnie zbyt agresywnie działający asystent utrzymania pasa ruchu - na szczęście można go łatwo wyłączyć ustawiając sobie skrót. Szkoda, że trzeba to robić po każdym uruchomieniu...
Nie do końca podoba mi się też praca automatycznych świateł. Zdarza się, że coś je zakłóca i trzeba przełączać ręcznie. Na szczęście po chwili wszystko wraca do normy.
Wallbox, to jakieś nieporozumienie. Ładuje z mocą 1,75 kW/100 km - kupiłem "cegłę" ZenCar i jestem bardzo zadowolony - polecam firmę EVSTON. Dobra cena i fachowa obsługa...
Cały czas czekam na informację od Dilera na temat asystenta parkowania - mam nadzieję, że to wyjaśnią!
Podsumowując, samochód fajny i udany. Ciężko mi teraz jeździć moim poprzednim samochodem - wiadomo do lepszego łatwo się przyzwyczaić!
Uważam, że za 190 000 samochód z takim wyposażeniem jest akceptowalny i cieszę się, że udało mi się go kupić - gdybym miał kupować go w obecnej cenie - pewnie kosztowałby ponad 220 000 złotych, to na pewno bym tego nie zrobił.
no to całkiem dobre wiadomości, średnie zużycie rozumiem w miesiącach letnich czerwiec, lipiec, sierpień? z klimą czy bez?
 

Ryś

Zadomawiam się
no to całkiem dobre wiadomości, średnie zużycie rozumiem w miesiącach letnich czerwiec, lipiec, sierpień? z klimą czy bez?
Samochód odebrałem w czerwcu. Nie wyłączam klimatyzacji, zresztą w ostatnich tygodniach byłoby to trudne...
 

BearAvenger

Nowy na Forum
no to całkiem dobre wiadomości, średnie zużycie rozumiem w miesiącach letnich czerwiec, lipiec, sierpień? z klimą czy bez?
Bez klimy natychmiast zaparowuje szyby. Ja niezależnie od samochodu klimatyzacji używam cały rok. Czujnik martwego pola wariuje. Powyżej 115 km/h zużywa dużo prądu i nie ciągnie powyżej 151 km/h. Średnia 54 km/h to trzeba mieć nerwy na taką wolną jazdę. Przejechałem już 5000 km w 1,5 miesiąca. Płaciłem tylko na Ukrainie za ładowanie. W PL tłok na bezpłatnych ładowarkach. Najlepiej jest na Litwie, bo ładowarki 50 kW za darmo.
 

Ryś

Zadomawiam się
Bez klimy natychmiast zaparowuje szyby. Ja niezależnie od samochodu klimatyzacji używam cały rok. Czujnik martwego pola wariuje. Powyżej 115 km/h zużywa dużo prądu i nie ciągnie powyżej 151 km/h. Średnia 54 km/h to trzeba mieć nerwy na taką wolną jazdę. Przejechałem już 5000 km w 1,5 miesiąca. Płaciłem tylko na Ukrainie za ładowanie. W PL tłok na bezpłatnych ładowarkach. Najlepiej jest na Litwie, bo ładowarki 50 kW za darmo.
Wszystkie elektryki - i nie tylko - zużywają dużo więcej energii i paliwa powyżej 115 km/h.
Mieszkam w takim miejscu, że do najbliższej autostrady mam ok 100 km. wiec moja prędkość poruszania się nie może być imponująca.
Poza tym staram się jeździć zgodnie z przepisami - mandaty za prędkość są niezłym ogranicznikiem a już się w życiu szybko najeździłem i nie tęsknię...
 

Najnowsze dyskusje

Top