Juniper - czy warto czekać?

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Tu już sprawa dyskusyjna. Mając normalny pakiet AC to oponę wymienia w trasie.
Chodzi wyłącznie o ukształtowanie frunka. Miejsce na odpowiednie ukształtowanie jest. A potem, to ty albo ja decyduję, jak używać (czy wrzucić tam koło, czy też wrzucić tam np. zakupy). AC nie jest odpowiednikiem koła zapasowego. Raz miałem sytuację, że gdyby nie wymiana koła w 15 minut, to spóźniłbym się na prom. Nie znam żadnego AC, które gwarantuje wymianę koła w 15 (czy nawet max 30) minut.
 

daniel

Señor Meme Officer
Dobrze, że ten "prototyp" im tak dobrze wyszedł i cały czas jeździ :)
Też mnie wkurza, że w góry nie mogę dojechać bez szukania ładowarek :-( Na dzień dzisiejszy taki jest poziom tego wszystkiego (elektromobilnosci) i raczej wielkiej zmiany nie będzie tylko przetasowania wyposażenia w zależności od wersji i producenta.
Jechałem w zeszły weekend do Szklarskiej i dojechałbym na jednym ładowaniu gdybym nie szalał z prędkością. Wolałem jednak zrobić przystanek pod Biedronką, bo i tak musiałem się zatrzymać z dziećmi na takiej długiej jeździe.
Spalinowy samochód możesz bardziej pod siebie skonfigurować a w elektrykach bierzesz co dają.
Zastój ze sprzedażą wynika nie tylko z obaw klientów ale też dużej blokady sprzedawców na sprzedaż elektryków- wolą zostać przy spalinowych i to im się udaje znakomicie.
Spalinowy niemiecki i pewnie francuski samochód. Azjaci z tego co się orientuję to zawsze mieli bardziej okrojone konfiguratory. Nawet Niemcy będą musieli odpuścić te wszystkie opcje. To za dużo kosztuje. Nawet u dealera dłużej trwa kupowanie auta. W fabryce za to ekstra logistyka części, dodatkowe skomplikowanie linii produkcyjnej.
Jako programista robotów musiałem sprawdzać kolizje między wariantami to skomplikowanie rosło może nie N razy, ale zauważalnie. Jak były obok siebie dwie stacje, gdzie mogły się produkować różne typy to już prawie N^2. Byłem w szoku jak usłyszałem, że VW produkuje wersję chyba T5 bez centralnego zamka. Trzeba to było zaprogramować i przetestować, dołożyć dodatkowe czujniki na linii do rozpoznawania części itp.
No ale widocznie ktoś to policzył i uznał, że VW zarobi na tym pieniądze. Podejrzewam, że wiele osób co kupiło bez zamka, kupiłoby i z zamkiem, więc zysk był iluzoryczny, a koszty rzeczywiste.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ale cooler to jakie auto wybrać? Wróciłbyś do spalinowki dla zasięgu w trasie 450km?
W tym problem że wróciłem na trasy do spalinówki. A nie chciałem, przez długi czas próbowałem BEV dopasować pod siebie. Ale teraz Teslą jeżdżę tylko takie trasy gdy starcza na powrot to co załadowałem w domu. Dla mnie duża bateria to podstawa.
 

cwireq

Zadomawiam się
W tym problem że wróciłem na trasy do spalinówki. A nie chciałem, przez długi czas próbowałem BEV dopasować pod siebie. Ale teraz Teslą jeżdżę tylko takie trasy gdy starcza na powrot to co załadowałem w domu. Dla mnie duża bateria to podstawa.
Na trasy to elektromobilnosc jako całość nie jest w mojej opinii gotowa. Mnie to ladowanie jednak denerwuje.

Ale ja np w trasy nie jeżdżę i mój model Y jest idealny do takiego funkcjonowania. Trasa w moim przypadku to ok. 6x w roku.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Na trasy to elektromobilnosc jako całość nie jest w mojej opinii gotowa. Mnie to ladowanie jednak denerwuje.

Ale ja np w trasy nie jeżdżę i mój model Y jest idealny do takiego funkcjonowania. Trasa w moim przypadku to ok. 6x w roku.
Ja też zostawiłem jako zabawkę na miasto i na krótkie trasy, ale gdybym miał zostawić sobie jeden samochód to zostało by ICE jako bardziej uniwersalne auto.
 

cwireq

Zadomawiam się
Ja też zostawiłem jako zabawkę na miasto i na krótkie trasy, ale gdybym miał zostawić sobie jeden samochód to zostało by ICE jako bardziej uniwersalne auto.
Przy moim stylu użytkowania BEV jako jedyne auto. Ewentualbie sużbowy może być spalinowy bo wtedy nie zjadają mnie koszty paliwa, przeglądów i napraw.
 
Top