Juniper - czy warto czekać?

zibizz1

Pionier e-mobilności
A wy dalej z tym 800V;) Zapomnijcie o 800V w przypadku Y Juniper. Dla użytkownika dzis to chyba 50:50 jesli chodzi o wady zalety. Natomiast od strony Tesli więcej jest więcej wad wprowadzenia tej technologii. 800v pojawi się dopiero gdy przynajmniej połowa SuC będzie v4
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

cwireq

Zadomawiam się
A wy dalej z tym 800V;) Zapomnijcie o 800V w przypadku Y Juniper. Dla użytkownika dzis to chyba 50:50 jesli chodzi o wady zalety. Natomiast od strony Tesli więcej jest więcej wad wprowadzenia tej technologii. 800v pojawi się dopiero gdy przynajmniej połowa SuC będzie v4
To jakie są wady 800v bo trochę nie jestem w temacie. Wydawało mi się że poprawiło by krzywą ładowania nawet na aktualny superchargerach 250kW (dłużej max moc)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
To jakie są wady 800v bo trochę nie jestem w temacie. Wydawało mi się że poprawiło by krzywą ładowania nawet na aktualny superchargerach 250kW (dłużej max moc)
Zapoznaj sie z tym postem i kolejnymi

800V nie powoduje że dłużej można brać max mocy. To ze dłużej można brać max mocy wynika z ogniwa i ilości ogniw w pakiecie a nie ich układu. Porownaj sobie krzywa modelu 3/Y LR oraz Modelu S/X. S/X dłużej trzyma max mocy mimo ze jest tez 400V a dlatego ze ma wiecej ogniw, które mogą przyjąć więcej mocy.
Zobacz sobie też krzywa ładowania Cybertrucka ktory ma 800V a nadal jest ładowany w trybie 400V bo Tesla jeszcze nie uruchomiła 800V. Dlaczego? Pewnie dlatego ze dziś Tesle na SuC moga wziac 250kW a na innych ładowarkach max 200kW. W momencie gdy taki Cybertruck dostanie możliwość ładowania 800V bedzie mógł ładować sie 320-330kW ale tylko na SuC v4 i także na innych ładowarkach 350kW+ wiec przewaga SuC drastycznie spadnie. Im mniej jest SuC v4 tym bardziej, dlatego Tesla czeka aż zwiększy udzial v4 w swojej sieci przed uruchomieniem 800V w samochodach

Tutaj krzywa ładowania Cybertrucka na 800V, w przypadku ładowania na 400V obetnie górę, na SuC na 250kW a na pozostałych ładowarkach 200kW.
W przypadku dzisiejszych 3/Y LR nie ma co obcinać wiec przejście na 800V nic nie da bez duzo lepszych ogniw albo duzo większej pojemności.

Osobiście uważam ze 800V u Tesli powiązane jest z 48V. Tesla stara się stosować uniwersalne komponenty więc np DC-DC konwerter bedzie przystosowany do pracy 800->48 wiec zmiana na 800V bedzie iść w parze ze zmianą wszystkiego w aucie na 48V. a to zbyt duzo na refresh.

Podsumowując nie zobaczymy 800V w najbliżej wersji Y a krzywą ładowania mozna poprawić na 400V stosując większa baterie albo inne ogniwa.
 

Attachments

  • 20241012_205446.jpg
    20241012_205446.jpg
    104,2 KB · Liczba wyświetleń: 7

dixiluk

Fachowiec
Z 800V jest tylko jeden problem ze muszą przeprojektować i zrobić inaczej sporą część elektroniki. Jakiś czas temu Musk mówił że to oszczędność mniejsza niż 100$ na samochodzie (wyższe napięcie = cieńsze przewody= tańsze kable, tylko w skrócie łatwiej o spięcie) i jest to nieopłacalne. Z racji tego że Y i 3 to bliźniaki to skoro 3 nie dostała upgradu to Y też raczej go nie otrzyma.
 

eimi

Posiadacz elektryka
A jak wam się podobają tylne światła przez całą szerokość auta? Mam dziwne wrażenie że to jest chwilowa moda, z daleka kazde auto wygląda niemal tak samo i brakuje mu pewnej symetrii
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Z 800V jest tylko jeden problem ze muszą przeprojektować i zrobić inaczej sporą część elektroniki. Jakiś czas temu Musk mówił że to oszczędność mniejsza niż 100$ na samochodzie (wyższe napięcie = cieńsze przewody= tańsze kable, tylko w skrócie łatwiej o spięcie) i jest to nieopłacalne. Z racji tego że Y i 3 to bliźniaki to skoro 3 nie dostała upgradu to Y też raczej go nie otrzyma.
Jedyna zaleta wyższego napięcia to możliwość przesłania większej mocy albo tej samej mocy na cieńszym kablu. W przypadku 800V chodzi o większą moc od ładowarki do pakietu i ciensze przewody od pakietu do inwertera->silnika oraz do pompy ciepła. Więcej zalet nie ma.
 

cwireq

Zadomawiam się
Jedyna zaleta wyższego napięcia to możliwość przesłania większej mocy albo tej samej mocy na cieńszym kablu. W przypadku 800V chodzi o większą moc od ładowarki do pakietu i ciensze przewody od pakietu do inwertera->silnika oraz do pompy ciepła. Więcej zalet nie ma.
Dzięki za wyjaśnienia. Faktycznie 800v usuwam z listy zyczen. Bateria 100kwh jeszcze w formie LFP to by było marzenie.
 
Top