Juniper - czy warto czekać?

ztsgusz

Posiadacz elektryka

Dla porównania pilotażowa produkcja Modelu 3 Highland rozpoczęła się pod koniec czerwca 2023 (założę 23 czerwca 2024 - piątek): https://www.autoevolution.com/news/...-shanghai-official-launch-in-july-217114.html

Model 3 Highland dostępny był do zamówienia na stronie Tesli od 1 września 2023 (70 dni od 23 czerwca 2023).

70 dni od 20 21 października 2024 wypada 29 30 grudnia 2024.
 
Last edited:

Michal

Moderator
No to raczej celują w początek 2025 :)
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Nie bez znaczenia pewnie jest chiński nowy rok który przypada na 29.01-12.02.2025 i cały kraj stanie na ten czas.
Berlin beda chcieli zsynchronizować z Szanghajem co do terminów a USA pewnie poczeka.
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Jeśli mieliby zwiększyć pojemność akumulatorów w modelu Y to analogicznie musieliby w modelu 3.
Chyba że w pierwszym kroku będzie tylko zmiana nadwozia a jak sprzedaż bedzie "siadała" wówczas zmienią aku. Akumulatory to wciąż najdroższy element EV. Moze sie lepszym ruchem okazac zmniejszyć cenę niż dawać nowoczesne, drogie jeszcze moduły.
 

cooler

Pionier e-mobilności
chyba warto było czekać
Matko, toż konkurencja teraz już może za darmo swoje EV oddawać, bo nikt już nic innego nie będzie kupować.
Pamiętam lata 2003-2010 gdy wychodząc pod centrum handlowe w jednym rządku 20 samochodów bywało że 12 to były passat B5, często wszystkie kombi z czego 5 zielonych :) i weź tu swój samochód znajdź...
Może i Tesla model Y będzie podobnie pospolita? Dobrze że mam M3 :) A Sienna będzie ekskluzywnym rodzynkiem :)
 

piejar

Posiadacz Dacia Spring 45, 11.2022
Kamera z przodu
Super, w końcu auto dla niewidomych. Z.pewnym takim zażenowaniem muszę się przyznać że ja nie ogarniam nawet jednej kamery z tyłu którą mam w mojej rakiecie. Kiedy patrzę w lusterka jest git, jak spojrzę w kamerę tracę orientację 🤪. Jak dla mnie to kamera tylko do ciasnych dojazdów "na żyletki".
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Super, w końcu auto dla niewidomych. Z.pewnym takim zażenowaniem muszę się przyznać że ja nie ogarniam nawet jednej kamery z tyłu którą mam w mojej rakiecie. Kiedy patrzę w lusterka jest git, jak spojrzę w kamerę tracę orientację 🤪. Jak dla mnie to kamera tylko do ciasnych dojazdów "na żyletki".
A u mnie odwrotnie, lusterko wew tylko do kontroli psa i żony. Boczne ostatecznie Gdy wysiadają pasażerowie do ich ostrzegania, aby gamonie nie wleźli pod coś?
Szkoda że nie ma zoomu .
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Jeśli mieliby zwiększyć pojemność akumulatorów w modelu Y to analogicznie musieliby w modelu 3.
Chyba że w pierwszym kroku będzie tylko zmiana nadwozia a jak sprzedaż bedzie "siadała" wówczas zmienią aku. Akumulatory to wciąż najdroższy element EV. Moze sie lepszym ruchem okazac zmniejszyć cenę niż dawać nowoczesne, drogie jeszcze moduły.
To wszystko może być trochę bardziej skomplikowane, Tesla z pewnością podpisuje kontrakty terminowe na dostawy baterii sporo do przodu.
 
Top