Juniper - czy warto czekać?

safeto

Zadomawiam się
@paradox
Osobiście nie miałbym nic przeciwko baterii 90 kWh w TMY, ale to tyko życzenia i nic więcej.
Myślisz że Elon czyta to forum i doceni Wasze życzenia, wypowiadane wręcz jak pewnik? Jeżeli będzie duża bateria to nie dlatego, że jakieś anonimy z sieci coś tam napiszą, a od nakręcania się tylko frustracja i wrzody Was czekają. 🤣😉
Tesla to biznes, auta będą tak konfigurowane, żeby interes się kręcił, jak Komuś dana konfiguracja nie pasuje to może wybrać inny produkt i dotyczy to wszystkiego.
Nie musi czytać, od tego jest AI i analizy. Potem narysuje ładnie wykres z życzeniami ludzi. U klienta w firmie gdzie pracuję też tak się robi, a to malutka firma przy Tesli.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
mi się jakoś tak myślenie przestawiło, że jak zobaczyłem nową trójkę z wltp 700 km to na początku pomyślałem, jej super a potem doszedłem do wniosku, że zupełnie mi to niepotrzebne wolę 4x4 i mniejszy zasięg bo i tak tego w 90% przypadków nie używam. Jeśliby w modelu Y daliby większą baterie, zostawili cenę i zachowali masę to spoko ale w innym przypadku bez sensu troche.
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Sprzedaż EV bedzie rosła wykładniczo (taki jest trend). W EU sprzedaż przyśpieszy przez nowy limit emisji CO2 94 g/km juz od 1.01.2025 ktory bedzie obowiązywał liczonej jako średnia na sprzedane auta. To oznacza ze nawet hybrydy (nieladowane z gniazdka) przekrocza ten limit a rozwiązaniem jest sprzedaż większej liczby EV albo dopłacanie za kazdy przekroczony 1 gram. Auta spalinowe zdrożeją wiec EV bedzie jeszcze bardziej konkurencyjne.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pierwsza Tm3 i Y mają kacze dzioby .
Natomiast Y tylko lewo skos ma fajny wygląd mniej klapciaty od Trójki . Natomiast przód to Kaczor Donald i ten od Highlanda jest ładniejszy.
Tesla nie powinna zmieniać wyglądu za bardzo a szczególnie swojej linii , nawet jak jest on postrzegany jako paskudny , tak jak Porsche czy E-Type z dziobem na "100m" piękne nie były ale z czasem nabraly klasy i rozpoznawalności .
Z boku najbrzydszy jest X, z przodu stara Trójka i Ygrek .Z tyłu wszystkie jako tako ujdą .
Najmniej do czepiania ma S i nowa trójka.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Pierwsza Tm3mi Y Mają kacze dzioby . Natomiast Y tylko lewo skos ma fajny wygląd mniej klapciaty od Trójki .Napomiast przód to Kaczor Donald i ten od Highlanda jest ładniejszy.
Tesla nie powinna zmieniać wyglądu za bardzo a szczegolnie swojej linii ,nawet jak jest on postrzegany jako paskudny , tak jak Porsche czy E-Type z dziobem na "100m" piękne nie były ale z czasem nabraly klasy i rozpoznawalności .
Z boku najbrzydszy jest X, z przodu staraTrojka i Ygrek .Z tylu wszystkie jako tako ujdą .
Najmniej do czepiania ma S i nowa trójka
Ja tam się nie zgodzę, Y z przodu najbrzydszy a trójka stara całkiem całkiem. Każdy ma inny gust.
 

cooler

Pionier e-mobilności
No dobra, ustaliliśmy że duża bateria już jest na 100%.
Teraz pytania:
- czy też tak zmiękczą zawieszenie jak w M3HL (że aż musieli ograniczyć max prędkość),
- czy dadzą regulowane amorki w standardzie, a może pneumatykę?
- na 100% HUDa nie będzie,
- ale wg mnie na 100% nie będzie też przycisków zamiast dziwgienek kierunkowskazów,
AI mi mówi że generalnie wszyscy są z tego niezadowoleni. Skoro w S potrafili wrócić z kierownicą, to tym bardziej w Y wracają dzwigienki.
Co jeszcze pewne?
- Obstawiam że zrobią coś z tym nieszczęsnym pałąkiem nad tylnymi siedzeniami, przez który nie mogę sobie kupić Y-ka, nawet używki bo dzieciaki nie chcą jeździć z tyłu bo się nie mieszczą.
- Koreczek we Frunku będzie na 100%
- Czujnik deszczu? Chyba też, już widać że tego się lepiej nie da zrobić.

Ktoś? Coś? Co jeszcze?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie bedzie dużej baterii. Ja się nie spodziewam więcej niż 80kWh netto, a obstawiam nadal 75kWh. Po co się wystrzelać ze wszystkiego. Odświeżony Y z wentylacją foteli ekranem z tyłu to już spory bonus, po co więcej. Dopiero gdyby produkcja nowej wersji się rozkręciła i konstrukcja przewidywałaby większą baterię to jak popyt zacznie spadać to mogliby wrzucić większą baterię typu 93/95kWh netto za dodatkowe 15-20 tys ale z uwagi na wagę itd uważam że to mało prawdopodobne. Raczej 75kWh a za 2 lata po rozpoczęciu sprzedaży nowej wersji zmiana na nową chemię na ~80kWh
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jakby wsadzili większą baterię i bajery z nowej trójki plus jej przód lub inny niż jest, nawet za lekko drożej, to nie ma ch we wsi , Tesla ma kolejne lata jako lider , a do tego na takich zadupiach elektromobilnosci jak my opanuje rynek jeszcze bardziej.

Tylko czy Tesla myśli takimi kategoriami jak my ?

Skoro jej sieć ładowarek DC jest taka gęsta w cywilizacji ? Czy aby zejść z ceny jeszcze bardziej , bo baterie tanieją nie pozostanie przy ich dotychczasowej pojemności ?
Tyłki powetyluje itp i będzie OK
 
Top