Juniper - czy warto czekać?

kubatar

Posiadacz elektryka
To wszystko może być trochę bardziej skomplikowane, Tesla z pewnością podpisuje kontrakty terminowe na dostawy baterii sporo do przodu.
O to napewno. Ale jeśli kontrakty sie wyczerpują (i tak teraz moze być) to sprzedajacy chetniej coś opuchnie w krótkim terminie żeby fabryka nie stała. Rownolegle uruchamia bardziej zautomatyzowaną linie bardziej zaawansowanego produktu.
 

eimi

Posiadacz elektryka
Prędzej obecny Long Range stanie się Standard Range, a nowy Long Range będzie miał ten większy pakiet. Widać już trochę po przecenach na SR LFP. Pytanie otwarte kiedy i ile trzeba będzie dopłacić do nowej wersji LR.

I ostatnio USD/PLN trochę odbił. Jak PLN będzie się dalej osłabiać to żadne promocje nie zbiją ceny aktualnego Y. Już teraz u nas Y LR AWD jest prawie 10k tańszy niż Y LR AWD w Niemczech na promocji z inventory -6000 EUR, a Y LR RWD ponad 20k tańszy niż w Niemczech na promce. Ciekawe, prawda?

Spodziewam się że jak będą chcieli wypchnąć stare Y to zrobią to ze starymi pakietami LFP 60kWh i tutaj można by się spodziewać jakiejś promki.
 

cwireq

Zadomawiam się
Prędzej obecny Long Range stanie się Standard Range, a nowy Long Range będzie miał ten większy pakiet. Widać już trochę po przecenach na SR LFP. Pytanie otwarte kiedy i ile trzeba będzie dopłacić do nowej wersji LR.

I ostatnio USD/PLN trochę odbił. Jak PLN będzie się dalej osłabiać to żadne promocje nie zbiją ceny aktualnego Y. Już teraz u nas Y LR AWD jest prawie 10k tańszy niż Y LR AWD w Niemczech na promocji z inventory -6000 EUR, a Y LR RWD ponad 20k tańszy niż w Niemczech na promce. Ciekawe, prawda?

Spodziewam się że jak będą chcieli wypchnąć stare Y to zrobią to ze starymi pakietami LFP 60kWh i tutaj można by się spodziewać jakiejś promki.
Tak samo uważam, aktualny LR to będzie w Juniper SR.

Jeżeli będzie bateria 95 kWh to ciekawe jaka chemia. 95 kWh LFP fajne, ale ciekawe jak przy mrozach się sprawdza...
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Przecież to są tylko spekulacje. Nikt z Tesli oficjalnie nie podał informacji, że będzie tak duża bateria. ( chyba że mnie coś ominęło).
Znowu myślenie życzeniowe klientów, które przerodzi się w zbiorową halucynację, i zawód, jak się okaże że nic z tego. 🤣🤣🤔
Ja nie wiem…, ale chyba kupujecie te Tesle żeby narzekać i hejt wzmacniać, zamiast mieć pragmatyczne podejście, czyli będzie to co będzie. A jak Komuś nie pasuje to przecież Toyota robi wspaniałe samoładujace się, hybrydy, po co kupować szajs od wariata MElona. 😉🤣🤣🤣
 

paradox

Pionier e-mobilności
ale chyba kupujecie te Tesle żeby narzekać i hejt wzmacniać, zamiast mieć pragmatyczne podejście
właśnie o to chodzi, że większość głosów w tej dyskusji pochodzi od pragmatyków a nie hejterów. wszystkim nam zależy na wielkości Tesli oraz aby Elon nie produkował szajsu. po to są te głosy oraz betatesterów w szczególności. jak nic nie napiszemy to byś nawet matrixa nie dostał ;) nie ma co wewnętrznie walczyć o gorsze tylko jednym głosem wołać o lepsze. paradoksalnie lepsze wrogiem dobrego ale na to już nic nie poradzisz ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
O ile w czasach niewielkiej ilości szybkich ładowarek , duża bateria i niskie zużycie energii miało duży sens , tak teraz to nie jest już tak potrzebne .
To jak zwykle u nas jest jeszcze słaby argument.
Jako chwyt marketingowy poparty spadkiem cen ogniw , może mieć znaczenie . Z jednej strony "mało pali" i ma duży "bak" a jeździ jak sportowe auto.
Natomiast długo jeszcze bateria będzie najdroższym elementem samochodu a do tego największym . Czy da sie upchać w rozsądnej cenie ? Co ważniejsze ?
Cuda się Tesli zdarzają więc i może rodzinne auto z wielkim zasiegiem z super parametrami i tanio powstanie ?
Od samego początku się mylę w proroctwach dotyczących Tesli , to może i tym razem też?
I tak jak nie wierzyłem w spadek cen , szybkie pojawienie się odnowionego Yka , tak nie wierzę w 100kWh baterii w nim. I pewnie się mylę?
 

cooler

Pionier e-mobilności
I tak jak nie wierzyłem w spadek cen , szybkie pojawienie się odnowionego Yka , tak nie wierzę w 100kWh baterii w nim. I pewnie się mylę?
Musisz się mylić, bo auta się już opatrzyły (dalej nie rozumiem tej popularności, Y jest dla mnie brzydki), konkurencja nie jest już tak daleko jak gdy wychodził Y, a BEV-y tracą spory % wcześniej zapatrzonych w Teslę userów.
Nie może być to co już było cały czas, Tesla to synonim awangardy, nikt nie ma 100kWh w tanim, szybkim i dobrze wyposażonym crossoverze - tylko my, Tesla Wam to damy, etc.

@paradox ma rację - żeby nie narzekający userzy to nie było by M3HL, tak samo trzeba narzekać na Y i pokazywać że konkurencja daje rady - ten głos Elon słyszy, on jest dobry w Social Media.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
@paradox
Osobiście nie miałbym nic przeciwko baterii 90 kWh w TMY, ale to tyko życzenia i nic więcej.
Myślisz że Elon czyta to forum i doceni Wasze życzenia, wypowiadane wręcz jak pewnik? Jeżeli będzie duża bateria to nie dlatego, że jakieś anonimy z sieci coś tam napiszą, a od nakręcania się tylko frustracja i wrzody Was czekają. 🤣😉
Tesla to biznes, auta będą tak konfigurowane, żeby interes się kręcił, jak Komuś dana konfiguracja nie pasuje to może wybrać inny produkt i dotyczy to wszystkiego.
 
Top