Juniper - czy warto czekać?

eimi

Pionier e-mobilności
Na tej trasie masz bardzo fajny Greenway 200kW na mopie z infrastrukturą gdzieś w połowie, ja bym jechał 140 zamiast 110 i tam się podladowal 20min
 

cwireq

Posiadacz elektryka

Grzesiek

Pionier e-mobilności
jak upierdliwe są trasy wymagające 100% naładowanego samochodu.... Cóż... raz na jakiś czas przy wyjeździe na wakacje - da się przeżyć i nie odczuć dyskomfortu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
jak upierdliwe są trasy wymagające 100% naładowanego samochodu.... Cóż... raz na jakiś czas przy wyjeździe na wakacje - da się przeżyć i nie odczuć dyskomfortu.
Zależy, gdzie się ładuje. Ja ładuję w domu przed trasą, więc naładowanie do 100% nie stanowi problemu.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Zależy, gdzie się ładuje. Ja ładuję w domu przed trasą, więc naładowanie do 100% nie stanowi problemu.
Zalezy,bo ja przed wyjazdem jeszcze odjeżdżam kilka miejsc, więc te 100% I tak spada na lokalne zajęcia. Ogolnie bardzo rzadko udaje mi się przygotować auto na 100% przed wyjazdem. 90~95% nie stanowi problemu. 100% to fantazja.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie ma takiej mozliwosci. Jesli wjedziesz na autostrade i bedziesz mial srednia 130km/h ŚREDNIA ! To nie zrobisz pewnie 300km.
Wiadomo ze uzyskac srednia 130 jest bardzo trudno. Wiec zakladajac predkosci przelotowe 120-150km/h oceniam ze moze zrobisz 350km w sprzyjajacych warunkach. W zimie pewnie 300km a po jakis 2 latach degradacja 5-10% i bedzie jeszcze 30km mniej.
Za to jesli bys zszedl z przelotowa 100-120km/h to takie 350-400km w lecie jest osiagalne.
 

SokolEV

Posiadacz elektryka
Może to nie na temat, ale widzę, że tutaj już dyskusje wszelakie na temat Y są w wątku. Zahaczę o te zasięgi.

Ktoś kojarzy jakieś rzetelne testy zasięgu LR RWD vs LR AWD? Bo u Bjorna ostatnio wyszło, że zasięg jest praktycznie taki sam przy prędkościach stałych 90/120. Przy WLPT na stronie Tesli niby pokazuje różnicę 67km (600km vs 533km) ale wygląda jakby dla RWD był test na 19", a dla AWD na 20", bo pod felgami 19" jest dla AWD dopisek "Szacowany zasięg zgodnie z konfiguracją: 565 km".
 

eimi

Pionier e-mobilności
Może to nie na temat, ale widzę, że tutaj już dyskusje wszelakie na temat Y są w wątku. Zahaczę o te zasięgi.

Ktoś kojarzy jakieś rzetelne testy zasięgu LR RWD vs LR AWD? Bo u Bjorna ostatnio wyszło, że zasięg jest praktycznie taki sam przy prędkościach stałych 90/120. Przy WLPT na stronie Tesli niby pokazuje różnicę 67km (600km vs 533km) ale wygląda jakby dla RWD był test na 19", a dla AWD na 20", bo pod felgami 19" jest dla AWD dopisek "Szacowany zasięg zgodnie z konfiguracją: 565 km".
W trasie przy stałej prędkości przedni napęd jest odłączony. Z przodu nie ma silnika o magnesach stałych, więc po rozłączeniu nie stawia żadnego dodatkowego oporu. Jedyna różnica może wynikać z masy auta, ale to będzie pomijalne. Co innego jak już jest dużo przyspieszeń, wtedy faktycznie RWD może wyjść ekonomiczniej, ale czy to jest różnica warta poświęcenia napędu na 4 koła? Moim zdaniem nie.

W elektryku jeszcze oprócz kwestii napędu na 4 koła dochodzi kwestia rekuperacji na 4 koła. AWD w zimę przy hamowaniu rekuperacją jest bezpieczniejszy.

Zwróć uwagę że Tesla podaje WLTP dla 20" w przypadku AWD i 19" w przypadku RWD - w rzeczywistości te różnice będą o połowe mniejsze w WLTP niż podane na stronie.

Dla mnie RWD ma jedną istotną różnicę na plus - przy mocniejszym przyspieszaniu nie słychać silnika z przodu. Niektórzy na ten dźwięk są wyczuleni.
 
Top