Juniper - czy warto czekać?

eimi

Pionier e-mobilności
Ale pomijasz kwestie cykli, tam wykres mówi, że najzdrowiej dla baterii jest użytkować w zakresie soc 65 procent do 75 procent 😉
Pomijam, bo przy średnim przebiegu 20-30kkm rocznie degradacja przez cykle jest rząd wielkości mniejsza niż degradacja przez sam czas. Nie ma sensu się na tym skupiać.
 

kilex

Zadomawiam się
Proponuję użytkować i cieszyć się jazdą swoimi autami bo patrząc na ten wykres różnica w degradacji dla 1tyś. cykli pomiędzy najlepszym wynikiem a najgorszym, to około 10% a ten 1 tyś. cykli przy średnim zużyciu 20 kWh/100km to prawie 400 tyś. km :)
Nawet 10% większa degradacja to mniejszy zasięg o około 40 km
Zgadzam się w 100% ile
Można się spuszczać nad tą degradacją? Wyliczać czy teraz zrobić pauzę czy za 50 km bo degradacja mi spadnie. Co prawda nie mam jeszcze tesli ale czasem czytając to forum mam wrażenie że wyjątkowe skroby tu piszą. Nie szkoda wam życia na rozmyślania o takich pierdołach ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
a z ciekawości w jakich zakresach ładujesz? Ja mam do codziennej jazdy ustawiony limit na 80% i przy codziennym podłączaniu wtyczki wychodzi mi najczęściej między 55-65% do 80%
Ok 60 , 65% w Xp
Syn w Tm3 też m/w tyle ale częściej do 80%

Na marginesie te 100% zalecane dla LFP nie jest wcale tak zdrowe, to jest opcja w celu kalibracji zasiegu BMSa i ja bym miał w nosie to częste ładowanie do 100%, a zasięg gdy nie jest pokazywany prawidłowo, opierał bym o swoje doświadczenie . Czyli Tesla swoje pokazuje a ja wiem że np przejechałem 300km to ładuję.
A tak szczerze to z tego powodu nie chciał bym mieć tego typu baterii (upierdliwa) ,plus jej nie lubienie zimna .Jak bym mial wybór, to LFP nie biorę .
 

ypl

Pionier e-mobilności
Zgadzam się w 100% ile
Można się spuszczać nad tą degradacją? Wyliczać czy teraz zrobić pauzę czy za 50 km bo degradacja mi spadnie. Co prawda nie mam jeszcze tesli ale czasem czytając to forum mam wrażenie że wyjątkowe skroby tu piszą. Nie szkoda wam życia na rozmyślania o takich pierdołach ?
Zgadzam się, to są dyskusje akademickie raczej, ale ja lubię podyskutować jak mam czas i jakąś wiedzę mieć.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ano było i jest ale jakoś tu się dyskusja też rozwinęła. Być może moderacja przeniesie i doklei do odpowiedniego wątku tę dyskusję.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Szacun! Dusza prawdziwego inżyniera :) Nie przestawaj!
Hahahaha, ale żeś zgadł, mgr inżynier po politechnice warszawskiej, trzeba się czasami intelektualnie przebodźcować. Szczególnie, że teraz święta, w firmach spokój to po forach zacząłem biegać szukając wrażeń 😭
 

Marcel232

Fachowiec
Myślę, że temat ładowania i degradacji to coś w stylu ‚Czy wymieniać olej w ICE co tyle co zaleca producent (circa 30k km czy co 10k km)’. W obu przypadkach będzie to miało ewentualny wpływ gdy auto będzie miało drugiego czy już trzeciego właściciela.
 

Najnowsze dyskusje

Top