Juniper SR LFP - czy to ma sens?

Arturo

Zadomawiam się
Jeździłem przez rok Teslą 3 z 2022 standard range i teraz mam Highland long range i gdybym mógł cofnąć czas brałbym standard range, a za zaoszczędzone 30k kupiłbym sobie 2m mieszkania więcej.

Argumenty:
- moc: jest różnica, ale szybko się przyzwyczajasz
- zasięg: jest taki sam, bo standard range ma baterię LFP z x3 cyklami ładowania niż long range NPC. LFP możesz użytkować w przedziale 20 - 100%, a NPC 20 - 80%.
LFP: (100% - 20%) * 60 kwh brutto = 80% * 60 = 54 kwh użytkowe brutto = 51 kwh netto = zasięg 255 km na autostradzie
NPC: (80% - 20%) * 60 kwh brutto = 80% * 80 = 64 kwh użytkowe brutto = 49 kwh użytkowe netto = zasięg 245 km
- bateria: lepsza jest LFP ze standard range ino cięższa
- lepsze głośniki niby tak, ale przez to nie chce się przychodzić do domu by puścić na własnych głośnikach muzyczkę
- napęd: na tył jest zdecydowanie lepszy, raz, że lżejsze auto, prostsza konstrukcja, dwa że bezpiczeniejsze, bo jak jest ślisko to to czujesz, a w AWD nie czujesz i jedziessz za szybko

A poza tym, to starsza tesla była lpeszym samochodem. Poza tym, że ładniejsza na zewnątrz (nawet Porsche odgapiło od niej wygląd przodu dla swoich samochodów) i w środku (drewienko eleganckie a nie jakaś wykładzina szara dla biedoty) to przede wszystkim lepsze zawieszenie stara tesla miała. Twarde, sportowe, wszystko czułeś, dobrze się prowadziło, a ta nowa Tesla to łódka.
Piszesz takie głupoty, że aż się roześmiałem w głos.
 

oski

Referral: Zyskaj 1000 km przy zakupie Tesli
254 km ma autostradzie zasięgu? Z jakimi prędkościami jeździsz?
Serio, trochę mnie zniechęca taka informacja.
Myślałem, że właśnie Tesle że względu na bardzo niskie współczynniki oporu powietrza wygrywają w tym aspekcie.
w każdym aucie elektrycznym/spalinowym rośnie zużycie energii wraz ze wzrostem prędkości.
 

teślomierz

Fachowiec
254 km ma autostradzie zasięgu? Z jakimi prędkościami jeździsz?
Serio, trochę mnie zniechęca taka informacja.
Myślałem, że właśnie Tesle że względu na bardzo niskie współczynniki oporu powietrza wygrywają w tym aspekcie.
Przy 140 km/h zużycie w temp 15-25 jest ok. 16kwh/h, ale zaorkągliłem już do 20, bo w zimie więcej. Szybciej się jechać nie opłaca. No, ale naładujesz to w ok. 30 minut... Po prostu co 2 h robi się postój 30 minutowy.

Żeby Cię jeszcze znięchęcić dodatkowo to ten socjalistyczny wytwór jakim jest dopłacanie do elektryków 30k z portfeli innych to też jest niewarte zachodu. Przy leasingu musisz składać weksel in blanco... no i czekasz miesiącami na tę wypłatę. Ja złożyłem wniosek w maju i do dziś nie został rozpatrzony.
 

Dominicue

Zadomawiam się
Przy 140 km/h zużycie w temp 15-25 jest ok. 16kwh/h, ale zaorkągliłem już do 20, bo w zimie więcej. Szybciej się jechać nie opłaca. No, ale naładujesz to w ok. 30 minut... Po prostu co 2 h robi się postój 30 minutowy.

Żeby Cię jeszcze znięchęcić dodatkowo to ten socjalistyczny wytwór jakim jest dopłacanie do elektryków 30k z portfeli innych to też jest niewarte zachodu. Przy leasingu musisz składać weksel in blanco... no i czekasz miesiącami na tę wypłatę. Ja złożyłem wniosek w maju i do dziś nie został rozpatrzony.
Przy leasingu musisz składać weksel in blanco... no i czekasz miesiącami na tę wypłatę. Ja złożyłem wniosek w maju i do dziś nie został rozpatrzony.
Czy w lesingu oferowanym przez Teslę można zrobić cesję AC, czy tylko weksel?
 

margielm

Fachowiec
- zasięg: jest taki sam, bo standard range ma baterię LFP z x3 cyklami ładowania niż long range NPC. LFP możesz użytkować w przedziale 20 - 100%, a NPC 20 - 80%.
to jest najgłupszy argument jaki jest powtarzany przez wielu youtuberów. Na codzien, kiedy ładujesz do tych 80%, to dla olbrzymiej wieksozści ludzi, wystarczył by zasięd 100km na codzień.
Natomiast kiedy jedziesz w trasę, gdy potrzebujesz tego maksymalnego zasięgu - to wtedy ładujesz do pełna. Także NIE -zasięg nie jest taki sam w w LR i SR.
 
Top