Kia E-NIRO na lawecie po 150 km

Rad_eNIRO

Zadomawiam się
W EV kompletnie nie ma alternatora, więc ładowanie 12V nie ma żadnego związku z jazdą ;)
Ładowanie 12V jest robione przez zwykłą ładowarkę i sterowane elektronicznie/czasowo/pomiarem 12V. To sterowanie właśnie zawodzi i nie doładowuje wtedy kiedy trzeba. Jak było zimniej i Home Assistant zbierał mi dane, to widziałem takie małe skoki zużycia co jakiś czas związane moim zdaniem właśnie z ładowaniem 12V.
Tak jak pisałem - moim zdaniem w Tesla problem występował tylko przy naprawdę niskich temperaturach <-10C i poprawili to updatem w okolicy lutego - marca. W KIA e-Niro (filmik, który podesłałem) gość opowiada, że problem występuje nadal w lutym i to w UK, gdzie temperatury są raczej w okolicy 0C.
@Rad_eNIRO, jeśli problem wystąpi jeszcze niedługo w okolicach 0C, to polecam zaopatrzyć się w Booster rozruchowy za ~200 zł i cisnąć serwis, żeby cisnął producenta o poprawkę, bo wydaje się raczej prosta - częstotliwość podładowań 12V powinna zależeć jakoś od temperatury.
ok dziękuję za cenne rady. pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Mam pytanie: jakie parametry powinien mieć taki booster..? Skoro w elektryku nie ma rozrusznika etc., to chyba wiele prundu do odpalenia nie potrzeba..?
U mnie niestety booster nie pomagał za bardzo w obu przypadkach pomoc drogowa nie mogła podnieść auta na dobre. Udawało się tylko uruchomić ekran, żeby włączyć tryb pomocy drogowej. Obstawiam, że ma to związek z tym, że jak tylko auto się podnosi, to od razu odpala pompę ciepła (z tego co rozumiem ona działa właśnie na układzie 12V) i zaczyna na maxa grzać baterię, więc mimo, że nie ma alternatora to zużycie i tak jest duże i booster iskrzył przy podłączaniu / odłączaniu.
Mr. EV z podanego przeze mnie filmiku, mówił, że jemu taki booster wystarczał, więc może w Kia jest to inaczej rozwiązane.

Odpowiadając na pytanie - im booster większy tym lepiej ale tak naprawdę, jak aku naprawdę padnie, to i tak niewiele zrobisz, więc po co przepłacać...
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Mam inne pytanie czy dostał kolega z nowym autem kartę KIA Charge ???
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ale tę kartę się zamawia samemu (https://kiacharge.com/web/kia-pl/getting-started), do mnie szła pocztą 5 tygodni (ale Greenway 4, więc bez różnicy).
Można zamówić samemu (ja tak zrobiłem, dostałem ją po ok. 2 tyg.), ale jak odbierałem oczojeba to też taką kartę dostałem (i ją aktywowałem, bo ta zamawiana jeszcze nie doszła).

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Można zamówić samemu (ja tak zrobiłem, dostałem ją po ok. 2 tyg.), ale jak odbierałem oczojeba to też taką kartę dostałem (i ją aktywowałem, bo ta zamawiana jeszcze nie doszła).
Rozważam taki zakup jak Twój (Soula w takim samym kolorze).
Czy ta karta daje jakieś zniżki w stosunku do normalnych cenników, w planie bez abo?
Bo chyba darmowy abonament dotyczy tylko ev6?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Rozważam taki zakup jak Twój (Soula w takim samym kolorze).
Jestem z grata zadowolony - dobrze mi się wsiada i wysiada (=odpowiednia wysokość; o dziwo mimo że jest niższy niż Allroad to wypada w tym temacie lepiej), jest pakowny.. etc. etc. Właściwie tylko to piano black mnie wqwia..
Zasieg mógłby być minimalnie większy - aktualnie brakuje mi dosłownie 3-5% baterii żeby dojechać do W-wy i wrócić bez doładowywania: 230km w jedną stronę, lokalnymi drogami, minimalnie ponad 3h (plus postój na siku) i jestem - A1+A2 jest niecałe 0,5h szybciej, za to spalanie jest znacznie większe.
Czy ta karta daje jakieś zniżki w stosunku do normalnych cenników, w planie bez abo?
Wziąłem właśnie 'wersję' bez abonamentu (zresztą tak samo w greenway'u) - ładuję się w chałupie, a w trasie rzadko - a że można to zmienić z dnia na dzień, to jak będę w potrzebie to zmienię :)
Co do cen się nie wypowiem, bo ich nie podają - a jeszcze nie użyłem tej karty, na Greenway'u mam zniżki a właściwie tylko tu 'tankuję' (plus Niebieski Szlak Lotosu) więc nie miałem potrzeby.. będę musiał użyć karty i wtedy będę wiedział jak się mają ceny w stosunku do GW. Dam znać.
Bo chyba darmowy abonament dotyczy tylko ev6?
I to bodajże tylko przez rok, potem już normalnie.

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jestem z grata zadowolony - dobrze mi się wsiada i wysiada (=odpowiednia wysokość; o dziwo mimo że jest niższy niż Allroad to wypada w tym temacie lepiej), jest pakowny.. etc. etc. Właściwie tylko to piano black mnie wqwia..
Zasieg mógłby być minimalnie większy - aktualnie brakuje mi dosłownie 3-5% baterii żeby dojechać do W-wy i wrócić bez doładowywania: 230km w jedną stronę, lokalnymi drogami, minimalnie ponad 3h (plus postój na siku) i jestem - A1+A2 jest niecałe 0,5h szybciej, za to spalanie jest znacznie większe.

Testowałem w zeszłym roku e-Soule na trasie, w takich warunkach jak dziś, miał zasięg 340 km (część to ekspresówka i 115 km/h).
Z większą baterią rzecz jasna, z mniejszą nie dawał rady przejechać 200.

Fakt - lokalnym drogami, albo latem, byłoby dużo lepiej.
 

saprafik

Zadomawiam się
Jestem z grata zadowolony - dobrze mi się wsiada i wysiada (=odpowiednia wysokość; o dziwo mimo że jest niższy niż Allroad to wypada w tym temacie lepiej), jest pakowny.. etc. etc. Właściwie tylko to piano black mnie wqwia..
Zasieg mógłby być minimalnie większy - aktualnie brakuje mi dosłownie 3-5% baterii żeby dojechać do W-wy i wrócić bez doładowywania: 230km w jedną stronę, lokalnymi drogami, minimalnie ponad 3h (plus postój na siku) i jestem - A1+A2 jest niecałe 0,5h szybciej, za to spalanie jest znacznie większe.

Wziąłem właśnie 'wersję' bez abonamentu (zresztą tak samo w greenway'u) - ładuję się w chałupie, a w trasie rzadko - a że można to zmienić z dnia na dzień, to jak będę w potrzebie to zmienię :)
Co do cen się nie wypowiem, bo ich nie podają - a jeszcze nie użyłem tej karty, na Greenway'u mam zniżki a właściwie tylko tu 'tankuję' (plus Niebieski Szlak Lotosu) więc nie miałem potrzeby.. będę musiał użyć karty i wtedy będę wiedział jak się mają ceny w stosunku do GW. Dam znać.

I to bodajże tylko przez rok, potem już normalnie.

Pozdrawiam
Karta Kia-charge jest całkiem niezła (taka ciekawostka - mam ja aktywowana na VIN Tesli):

Cena ładowana w Kątach Wrocławskich na ładowarce Greenway 150kW

Kia-charge: 2,19/kWh +2,14 za sesje
Greenway: 2,59/kWh

Wszędzie powyżej 70 kWh Kia-Charge jest lepsza do płatności niż Greenway (mówimy o stacji Greenway)

1634216356750.png 1634216405161.png
 
Top