Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka? Jesteś „codziennym ładowaczem”, „łowcą słońca”, a może „nocnym taryfiarzem”? 😄

Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka?

  • 🔋 Podłączam auto zawsze po powrocie do domu, niezależnie od poziomu baterii

    Votes: 17 17,7%
  • 📉 Czekam z ładowaniem, aż poziom baterii spadnie poniżej określonego progu (np. 20–30%)

    Votes: 48 50,0%
  • ☀️ Podłączam auto gdy świeci słońce i produkuję prąd z paneli PV (albo jest tanio w Pstryku)

    Votes: 34 35,4%
  • 🔌 Gdy podłączę auto, ładuje się od razu

    Votes: 12 12,5%
  • 📅 Ładowanie startuje według harmonogramu (np. tylko w taniej taryfie)

    Votes: 40 41,7%
  • 🕒 Ustawiam/dostosowuję godziny ładowania w aucie lub aplikacji za każdym razem gdy podłączam

    Votes: 6 6,3%
  • 📱Włączam/wyłączam ładowanie auta przez aplikację niezależnie od momentu podłączenia

    Votes: 7 7,3%
  • ⚡ Mam inteligentną ładowarkę/system, który ładuje z nadwyżki z PV

    Votes: 9 9,4%
  • 🧠 Mam inteligentny system, który planuje najtańsze ładowanie do następnego dnia rano

    Votes: 1 1,0%
  • 🚗 Zawsze chcę mieć rano co najmniej określony poziom baterii (np. 60%)

    Votes: 10 10,4%

  • Total voters
    96

to_masz

Posiadacz elektryka
Ostatnio czytając niektóre wątki zastanawiam się, czy ładowanie auta elektrycznego to niekończące się ustawianie harmonogramów, śledzenie pogody i szukanie taniej taryfy? 😅

Dlatego wrzucam krótką ankietę dla przyciągnięcia Waszej uwagi, a potem zapraszam do podzielenia się Waszymi doświadczeniami.
 

Empty

Fachowiec
Mam ustawione ładowanie do 70% i ładuję codziennie po powrocie z pracy.
Doładowuje codziennie średnio ok. 12-18kWh
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Do tej pory ładowałem się w widełkach 30-55% średnio co 2-3 dni. Od niedawna mam instalację PV z magazynem i jestem jeszcze na etapie wypracowywania systemu ładowania, choć wiele wskazuje na podłączanie się codziennie do tych 55% od razu po ostatniej jeździe, często sporo energii bezpośrednio z paneli uda się złapać.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ostatnio czytając niektóre wątki zastanawiam się, czy ładowanie auta elektrycznego to niekończące się ustawianie harmonogramów, śledzenie pogody i szukanie taniej taryfy? 😅
Ja to widzę podobnie w temacie ładowania się w podróży - nie będę ukrywał, że irytuje mnie to dosyć mocno (w sensie, że trzeba usiąść i z grubsza choć zaplanować te ładowania), to nie tak miało działać w Tesli. Doświadczyłem już kilkukrotnie dobrodziejstw rozbudowanej sieci SuC i czegoś takiego bardzo sobie życzę w Polsce.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Na co dzień po mieście przedział 40-60%. Więcej dobijam przed trasami jeśli jest taka potrzeba. Nie mam taniej/dynamicznej taryfy, więc ładuję bez jakiegokolwiek harmonogramu.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Ja najchętniej bym ładował za darmo - z nadwyżek PV. Sprawdza mi się taka prosta automatyzacja, ale największym problemem jest dostępność auta.

Tesla musi swoje odrobić, a życie pod miastem to nie tylko dojazdy do pracy, ale też wszelkiego rodzaju podwózki. Auto jak wyjedzie rano z garażu, to nawet jeśli wraca, to stoi na podjeździe - bo zaraz i tak gdzieś trzeba podjechać - a do garażu wraca zwykle dopiero wieczorem. Z kolei na podjeździe, to kablem z garażu nie dosięgnę, chyba że obrócę auto 🤔

Czekam na domowe ładowarki bezprzewodowe 😅 chociaż i tak pewnie nie kupię, bo już teraz popukałem się w głowę jak wpadłem na pomysł, że drugą ładowarkę postawię na podjeździe - taka inwestycja się szybko nie zwróci 🙃

W słonecznym czerwcu udało się wykorzystać 61 godzin słonecznych (nie wszystkie pełne) i uzyskać średnią moc ładowania 3kW z nadwyżek. W sumie u mnie to było 2/3 zapotrzebowania. Pozostałe kWh wleciały w taryfie nocnej.

1753338685290.png


Bycie łowcą słońca u mnie to bieganie z kablem na podjazd 🔌 ... za 120 zł oszczędności? ... po uwzględnieniu, że tą energię bym w czerwcu sprzedał za 30 zł (RCEm), to za 90 zł? ... w zasadzie i tak mam nadwyżki z PV, więc bym zapłacił tylko za dystrybucję, czyli zaoszczędziłem realnie 31 zł 🙃 2 zł za każde podpięcie kabla ... może zostawię przy ładowarce sakiewkę z dwuzłotówkami i kto podpina kabel może sobie zabrać jedną monetę 😎
 
Top