Kolejna funkcjonalność mojego TeslaMagic - Unlock Battery Buffer

zlp

Pionier e-mobilności
Kolega tuner ma potężną wiedzę, wie co może zrobić, co robi i po co.
Ignorant tego nie potrafi zrozumieć, potrafi tylko negować.
 

marcinsud

Nowy na Forum
Robur w ogóle nie zrozumiałeś po co to i dlaczego nie jest fabrycznie.

Z sugestii: czy odłączenie przedniego silnika w wariantach AWD wydłuży zasięg? Wielu kupuje AWD, bo mają lepsze wyposażenie, a nie zależy im tak bardzo na lepszej trakcji.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
czy odłączenie przedniego silnika w wariantach AWD wydłuży zasięg?
I tak jest wyłączony przez większość czasu ale cały czas się kręci. Lepsze wydłużenie zasięgu będzie gdy będziemy spokojniej przyspieszać i zwalniać oraz jechać z mniejszą prędkością
 

tpirowski

Fachowiec
Opinia: uważam że podejście dobre aby uzyskać dostęp awaryjny z ograniczeniami.
Świetna robota!
Wziął bym poprawnie na paranoików gwarancji, funboyów itp. Ci co chcą modyfikować będą to robić, a Ci co się boją zawsze znajdą powód aby tego nie robić.
Jestem ciekaw dalszych prac!
Dziękuję.
Ten projekt to kompletny odprysk projektu dla Nissan Leaf i innych z tej grupy. Tam to mamy głęboko rozwinięte, z kilkoma wersjami bootloadera, a sterowniki zrewersowane do spodu. Ustawiam, co tylko zapragnę.
W Tesli ciężej, seed/key i kodowanie pakietów zakręcone jak śruba w desce.
Robię przy tym po godzinach.
Mamy trzy auta (X, S ,3).
Na razie napisałem loader dla Atom oraz dla Tegra3, natomiast jak nocy starczy, to może do świąt zmęczę coś dla najnowszych.
Poszczególne pomysły testuję na naszych samochodach, więc na razie niczyjej baterii nic nie grozi.
Na pewno chcę jeszcze opanować odblokowywanie ograniczonych pakietów oraz lepsze dobranie przyrostów momentu i podziału mocy między silnikami.
Dziś idę próbować prototypowy "drift mode" (na razie wyłączam programowo kontrolę trakcji i wektorowanie ciągu (jeżeli jest aktywne) i przygotowałem ustawienia podziału momentu na 10:90, 5:95 i 1:99.
Napiszę, jak mi poszło, jak mnie z parkingu nie wyrzucą :)
 

tpirowski

Fachowiec
Robur w ogóle nie zrozumiałeś po co to i dlaczego nie jest fabrycznie.

Z sugestii: czy odłączenie przedniego silnika w wariantach AWD wydłuży zasięg? Wielu kupuje AWD, bo mają lepsze wyposażenie, a nie zależy im tak bardzo na lepszej trakcji.
Myślałem już o tym, żeby przesunąć moc na tył (oczywiście trzeba ją ograniczyć, choć tylny motor może realizować 10% więcej, niż fabrycznie bez bólu), ew. przesuwać na przód więcej, gdy się mocniej naciśnie pedał gazu.
To będzie sprawdzane, pomierzymy na hamowni dłuższą trasę i w zależności od przekazania mocy pomiędzy silnikami jakie będzie zużycie.
Hipotetycznie pomysł jest dobry, ale to życie zweryfikuje, czy faktycznie coś to da.
Np. w S,X włączenie trybu zasięgu ustawia 90:10 na przód, chyba że się przyłoży mocniej. I tu mam zmierzone, różnica wynosi 2.2% (oczywiście w testach na hamowni grzanie baterii jest wyłączone, klimatyzacja kabiny wyłączona w obu pomiarach, ok. 25km każdy).
Czyli jakaś różnica jest.
 

tpirowski

Fachowiec
I tak jest wyłączony przez większość czasu ale cały czas się kręci. Lepsze wydłużenie zasięgu będzie gdy będziemy spokojniej przyspieszać i zwalniać oraz jechać z mniejszą prędkością
To jest prawda i to bardzo ważna.
Efektywność silników w EV zależy oczywiście od ich obciążenia i niezależnie od konstrukcji (czy z magnesami trwałymi, czy czysta indukcja) zawsze dla bardzo małych obciążeń (podtaczanie auta przykładowo) i dla bardzo dużych efektywność spada.
Dobre jest takie 75kW do przyśpieszania, nie więcej. Można nogę wyćwiczyć, można ograniczyć moc.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Koledze, który pytał, udzieliłem odpowiedzi. Przeczytaj stronę wcześniej.

Nic o mnie nie wiesz, a już mi poniekąd ubliżasz ("garażowym grzebaczem"). Rozumiem, że nie życzysz mi powodzenia i niech już tak zostanie. Jakoś się z tym przemęczę.
Żegnam. Dbaj o gwarancję.
---
Pomysł super, i nawet trzymam kciuki(bo czemu nie?) ale autor widać bardzo wyczulony na jakąkolwiek konstruktywną krytykę i mało odporny na komercyjny stres - "żegnanie" potencjalnych klientów(nawet tych trudnych) nie wygląda za dobrze.

Jak będę miał problem z Twoim produktem, jako klient, to też mnie pożegnasz?

(w sumie już pożegnał xD)


To są właściwe pytania, sam jestem ciekaw Twojego podejścia do tematyki ochrony baterii.

Te 5kWh buforu twardego to bardzo niebezpieczny grunt. Jeśli się nie mylę, dotyczy to zapewne modelu S.


Nie wiemy jak do końca działa BMS i jak się DOKŁADNIE zachowa, gdy jeden z modułów spadnie poniżej oczekiwanego - może zakończyć się to permamentnym brickiem baterii.
 
Last edited:

ade

Nowy na Forum
View attachment 22083

Zrobiłem wersję dla Tesli 3, Y, oraz drugą dla S, X (w niej akurat film kręcę). Dałem tu, bo dotyczy to wszystkich Tesli, a Model 3 jest najpopularniejszy.

Pracuję nad Highland/Juniper (oby był sterownikowo taki sam, jak Highland, bo auta nie mam), natomiast Cybertruck - nie mam pojęcia, czy nasz TeslaMagic będzie działał. Nie mam dostępnego samochodu.

Ten projekt powinien być domknięty do miesiąca (robię równolegle dla Mitsu i Leafa zbliżone rozwiązanie i godzin w dobie brakuje :confused:).
Co jest sprawdzone:✨+50kW tuning, ✨+10% regen, ✨+3kW regen dodatkowo w zimie,✨ coasting (zero regen), ✨grzanie i chłodzenie baterii na przycisk, 30 min, ✨monitoring temperatury i grzanie/chłodzenie baterii stosownie do potrzeb (np. jak się dużo po autostradzie ciśnie, albo jak się jedzie na nieznaną szybką ładowarkę, żeby przygotować baterię ✨limit na 75kW (wersja dla oszczędnych albo jak się auto pożycza).
Co jest niesprawdzone: wymuszone balansowanie baterii, żeby równać CAC. Sprawdzamy, ale to robi się dość powoli, żeby dobrać parametry i udowodnić, że działa. Być może zrezygnujemy z tego.
Inne pomysły to w AWD wyłączenie kontroli trakcji i moc na tył (Drift Mode), oraz dokładne przesuwanie energii grzania tylko na stronę kierowcy (może coś jeszcze da się w zimie urwać)
ale to po wdrożeniu będzie można dowolne update wgrywać internetem.

Inne pomysły mile widziane.
Kolejne funkcje pokażę wkrótce, tylko mi się auto z zera naładuje :cool:
Wrzucajcie please jakieś pomysły, co jeszcze można by dodać. ❓❓❓
Tomek

Idealnie byłoby gdyby dało się ograniczyć kontrolę trakcji bez całkowitego jej wyłączenie.
 

ww296

Nowy na Forum
Tak wygląda Buffer, Range i Usable remaining, jak uwalniać go.

View attachment 22178
Hej
Czy masz może dostęp do strategii chłodzenia baterii w Modelu 3? - wydaje mi się że w modelu Performance jest ono inaczej realizowane niż w modelu LR - porównujemy osiągi obu aut i ciekawostką jest że powyżej 100 km/h model LR dorównuje lub wręcz przewyższa model Performance (a wiadomo że silnik tylny i inwerter tego silnika pozwala na większy wydatek). Ponadto bateria w Performance jest dużo chłodniejsza w porównywalnych przypadkach co ogranicza jest wydatek. W trybie torowym permanentnie jest włączone ciągłe chłodzenie baterii co zabiera kilka KW i ogranicza osiągi, nawet z wyłączoną funkcją prze taktowania sprężarki od chłodzenia.
jako ciekawostkę dodam, że odpowiednio nagrzana bateria pozwala skrócić czas 100 - 200 nawet do 2 sekund. (w sensie o 2 sekundy)
 
Top