Kolejne obniżki !!!

Raf24

Fachowiec
Któraś z tych białych z białym środkiem jest moja ;) , właśnie minęło ponad 10 dni od zamówienia online a umowę z Santanderem wczoraj dopiero podpisałem . I się zaczęło jak mówi Santander zaczynają molestować ich mailami Kiedy kiedy kiedy kasa kasa .....;) .Mają już na Tesle grubą skórę , są znani z takiego zachowania ;)
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Czy myślicie że można w łatwy sposób polepszyć ofertę Y przez dołożenie dodatkowych modułow aku czy już się nie zmieści? Czy to może grubszy temat i trzeba byłoby jakieś bardziej wydajne aku wprowadzić? Pytam pod kątem spadających cen na rynku LFP. Różnica wagi pomiędzy SR a LR to ok 200 kg (1800 kg vs 2000 kg).
Wiadomo że Tesla nie jest głupia i nie kanibalizowałaby SR z LR więc musiałby to być proporcjonalny przyrost pojemności.
Coś czuję jednak że najpierw będzie lifting a potem będą wrzucać większe/nowsze Aku.

Jak to widzicie?
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
też tak uważam. Że najpierw będzie nowy model. A poźniej nagle ulepszą pojemność akumulatorów.
Dla mnie niestety, bo planuje do końca roku kupić Y. Nie mam zamiaru czekać i czekać, ale większy zasięg to jest to co najbardziej mi się podoba. Bo na pewno nie jest to wygląd. Bo ten jest tylko sumą ceny do jakości.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie bedzie dokładki dodatkowych modułów, bo to nie ma sensu. Trzebaby przekonstruować auto i traci się kompatybilnosć wsteczną wielu części. Spodziewłabym się raczej lepszych ogniw, ostatnio były informacje że Panasonic ma zacząć produkowac nowe ogniwa 2170 gdzieś w 2024-2035
Ja spodziewam się tylko zmiany ogniw co może dać z 3kWh więcej np zamiast 75/82 bedzie 78/85, czyli ekstra ~20km EPA z tego tytułu
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
taka luźna refleksja…
Czekającym (binarnym, ósemkowym, dziesiętnym czy szesnastkowym) na kolejne obniżki powiem tak:
Samochód to nie inwestycja, a konsumpcja.
Azaliż:
1. Różnice +/- 20% po stronie kosztu są pomijalne, gdy zestawi się je z całkowitą korzyścią z użytkowania EV.
2. Korzyść / przewaga wynikająca z jeżdżenia EV (jak już ktoś obczai) zależy długoterminowo od czasu korzystania z EV.
3. Czas ten zależy od tego kiedy się zacznie i kiedy się skończy. Im wcześniej się zacznie i im później się skończy tym korzyść większa.
4. Moment zaczęcia zależy tylko od konsumenta. Moment zakończenia ograniczony jest śmiercią EV lub konsumenta i raczej nie jest negocjowalny.
5. Ergo: ?

PS dla wytrwałych
6a. W najgorszym przypadku Ci co kupili po mnie (i taniej) będą żyli dłużej, ale mnie to już nie będzie obchodzić.
6b. A gdyby jednak Putler wystrzelił lub coś to też mnie to nie będzie obchodzić, ale te kilka miesięcy jestem „do przodu” 😉.

PPS dla hardcore-ów: nie, zakup BEV się obecnie nie opłaca. Taniej będzie poczekać aż w końcu Luke Skywalker namówi Navi by zaczęli wydobywać Unobtanium w Drawsku Pomorskim. Podobno Navi miękną…
 

luki

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem będą tylko obniżki (np okazjonalne, aut ze stocku). Dlaczego? Bo każda modyfikacja w aucie to koszt dla firmy, a ta ma zarabiać. Spadek cen akumulatorów też jest dla producenta, a nie klienta. Produkują, a co się nie sprzeda, to ceny obniżą. Ja akurat nie czekam, ale takie jest moje zdanie
 

kubatar

Pionier e-mobilności
No tak ale widać że produkt już osiąga sufit więc trzeba go uatrakcyjnić. Jeśli aku są w hucie tańsze niż potencjalny rabat który musieliby udzielić to się opłaca zwiększyć pojemność w modelu Y.
Tak jak już napisałem powyżej myślę że jednak najpierw będzie facelifting a potem zwiększenie pojemności/nowy akumulator bo ludzie kupują oczami.
Model 3 Highland jeszcze nie nasycił rynki a ma ten sam pakiet aku co poprzednia "wersja".
Swoją drogą, ciekawe na co Tesla przeznaczyła przestój w fabryce w Berlinie. Jak znam Muska (może nie tak dobrze jak p. Czarnek) to napewno coś zoptymalizowali. Może gigacasting z przodu?
 
Top