Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Zrobilem juz 12tys ta wersja. Zarzuca mi tyłek regularnie, jeśli jest mokro lub ślizgo - bezpiecznie jest tylko w trybie chill. Komputer reaguje momentalnie, ale tyłek ucieka mi regularnie jak wbijam sie na autostrady mimo zimowek wiec trzeba troche uważać. Tutaj oddaje wyższość wersji AWD. 🪫 Ładowanie do granicy 3 stopni nie ma praktycznie żadnej różnicy.
Testowałem w NL po nocy z ok - 4% ładowanie na SC (przy hotelu) - komputer ograniczył ładowanie do 11kWh i grzał baterie. Typowa wada LFP.
Kiedy ładuje sie pod po domem to zjeżam na podjazd do garażu i raz jak przymarzło nie mogłem wyjechać. Uratował mnie tryb ruszania na oblodzonym podłożu.
Nie parkuje w garażu bo bez czujników obije auto z każdej strony. (Tylko przed trasa aby naraz dojechać do Berlina z Poznania).
Przestałem przygotowywać auto do drogi na codzień bo zjada dużo prądu, ogrzewam tylko kabinę 5min przed wyjazdem. Blokuje mi rekuperację przez to :)
o i dziękuję za fajne konkrety. ale jednak ma tryb na lód i można jakoś się wykaraskać w takiej sytuacji czy jednak ciężko?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Tylko przed trasa aby naraz dojechać do Berlina z Poznania
to mnie zaskoczyłeś. jesteś w stanie bez ładowania dojechać z Poznania do Berlina startując z zimnej baterii. ile masz kWh użytecznych w tej baterii?
 

DużyŁoś

Fachowiec
fajne podsumowanie, czekam na relacje zimowe tzn. napęd na śniegu, lodzie i jak się sprawuje bateria w niskich temperaturach. jaki masz zasięg realny w zimie?
Napęd o dziwo na śniegu, lodzie zachowuje się dobrze, żadne drifty nie wchodzą w grę zanim poczujesz lekki zarzut tyłu już auto jedzie normalnie, też się trochę o to bałem ale nie potrzebnie. Nawet jeszcze nie włączałem "Ruszanie na śliskiej nawierzchni". No jasne, że nie ma porównania do 2x2 czy tam 4x4 ale nie jest źle.
Bateria w zimie to już inna sprawa:), zazwyczaj wyjeżdżam z garażu przygotowanym samochodem i w lato 110-120 km/h to po 200km miałem zapas 34-42% , 280 km to jakieś 19%.
Teraz przy -3, -7, odległość 192km, prędkość 110-120km/h i pozostało 20%. Fakt też jest taki, że ustawiłem sobie drogę do SuC :), więc prawie całą drogę grzało baterie i zużycie było 22-25kW ale bliżej SuC spadło do 19kW.
Przebieg 20 300 km i przy 100% naładowania pokazuje 416km na początku było 418km.
Furmanka odebrana 18.03.2023.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Napęd o dziwo na śniegu, lodzie zachowuje się dobrze, żadne drifty nie wchodzą w grę zanim poczujesz lekki zarzut tyłu już auto jedzie normalnie, też się trochę o to bałem ale nie potrzebnie. Nawet jeszcze nie włączałem "Ruszanie na śliskiej nawierzchni". No jasne, że nie ma porównania do 2x2 czy tam 4x4 ale nie jest źle.
Bateria w zimie to już inna sprawa:), zazwyczaj wyjeżdżam z garażu przygotowanym samochodem i w lato 110-120 km/h to po 200km miałem zapas 34-42% , 280 km to jakieś 19%.
Teraz przy -3, -7, odległość 192km, prędkość 110-120km/h i pozostało 20%. Fakt też jest taki, że ustawiłem sobie drogę do SuC :), więc prawie całą drogę grzało baterie i zużycie było 22-25kW ale bliżej SuC spadło do 19kW.
Przebieg 20 300 km i przy 100% naładowania pokazuje 416km na początku było 418km.
Furmanka odebrana 18.03.2023.
super. rozumiem, że napęd na tył w zimie nie sprawia takich wielkich problemów jak to jest czasami wyolbrzymiane. RWD a AWD czy jest sens dopłacać? czy to jest warte w warunkach miejsko-podmiejskich i sporadycznie trasa?
 

Kamil.

Nowy na Forum
super. rozumiem, że napęd na tył w zimie nie sprawia takich wielkich problemów jak to jest czasami wyolbrzymiane. RWD a AWD czy jest sens dopłacać? czy to jest warte w warunkach miejsko-podmiejskich i sporadycznie trasa?
Na miasto i do jazdy wokół komina nie ma sensu dopłacać. Jeżeli ktoś robi dłuższe trasy to AWD posiada większą baterię i głowa spokojniejsza, biorąc pod uwagę degradację baterii w czasie.
Jeździłem RWD i AWD, tak jak napisał DużyŁoś, jest różnica kiedy auto odpycha się z czterech łap.
 

DużyŁoś

Fachowiec
Miałem Chryslera Town and Country - napęd na przód, 282KM - no ten to miał problemy z spokojnym ruszeniem na śniegu w porównaniu do Y. No kolega tu wyżej pisze, że tyłek zarzuca no tak jak się kliknie w pedał przyśpieszacza ale przy normalnej jeździe to na pewno nie jest BMW z napędem na tył :). O ile mam tu małe górki ale w zimę był problem z ruszaniem o tyle w Y nie miałem tego problemu.
Co do wyboru - trudno doradzić - do wożenia tyłka jak najbardziej wystarcza. Ogólnie właśnie używam warunki podmiejsko miejskie i raz na 2 tygodnie trasa :)
 

miksell

Posiadacz elektryka
AWD vr. RWD
W moim przypadku kupiłem RWD, bo mieściło się w założonym budżecie oraz miało baterie LFP. Trochę o tym poczytałem i przy moim użytkowaniu taka bateria jest lepszym wyborem.
LR czyli AWD ma lepsze przyśpieszenie i jest to odczuwalne. Dodatkowo można wykupić boost. Wtedy robi się nam wyścigówka. RWD przyśpiesza rewelacyjnie ale brakuje mu tego pazura jaki ma 4x4. Dodatkowo zdarzyło mi się zarzucenie tyłem. Nie miałem tego przy jazdach testowych w LR AWD. Zarzucanie jest delikatne a systemy robią od razu porządek z samochodem. Bardziej szkoda mi przyśpieszenia niż dodatkowego zasięgu. Następną TMY będę pewnie brać z napędem 4x4.
 

Bash

Zadomawiam się
wg. ciebie jest sens dokładać do 4x4 czy jednak w naszych warunkach można się przemęczyć te kila razy?
Mi do niczego ten system 4x4 nie jest mi potrzebny. Bylem w Karpaczu i nie miałem żadnych problemów w tych pagórkach. Mam baterie BLADE wiec ładuje się mega szybko i nie widzę potrzeby większej baterii ALE w PL jest problem z mała ilością SC. Moje doświadczenia sa głownie z trasy do NL. Do Berlina jade 130 i potem już ile fabryka dała.
 

Najnowsze dyskusje

Top