Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.

Kamil.

Nowy na Forum
Osobiście wziąłem LR, aktualnie taką wersję można kupić za 229K - dopłaty, więc wychodzi ~200k. Dokładnie, pod uwagę brałem wszystkie te aspekty o których napisałeś... jeździłem wersją RWD i AWD. Przyjemniej jeździ się AWD, zasięg bez problemu, w ogóle nie ma stresu na dłuższych trasach, nie trzeba przymusowo gdzieś zjezdżać na ładowanie, co daje większą swobodę w planowaniu przystanków. Nie jeżdżę szybko, ale nie jak "leśny dziadek" ;)
Gdybym kupował auta do jazdy po mieście to brałbym RWD, bez sensu dopłacać. Jeżeli jeździsz w trasy, nie martwić się zasięgiem i mieć extra auto, to warto dorzucić te 10% wartości do AWD.
Trzymam kciuki a zakup! :)
 

JED 3City

Fachowiec
A czemu dual motor i napęd na obie osie, tzw. AWD? Już gdzieś wspomniałem, że ja wychodzę z założenia, że lepiej mieć i nigdy nie użyć, niż nie mieć i musieć użyć choć raz. Zima, plucha jesienna, śliskie, mokre liście, śnieg, błoto pośniegowe, śliskie, wysokie krawężniki w mieście ... jest wiele przypadków, gdy taki napęd wykorzystałem. Nawet jeśli "drogowcy zaspali" i jeszcze nie odśnieżyli jakiegoś odcinka drogi, ja się tym nie martwiłem. A w ciągu nocy potrafi napadać kilkadziesiąt centymetrów. Mając to na uwadze i różne przypadki w swoim życiu, uważam że dopłata do napędu AWD i komfort jazdy z tym związany ma sens.
BRAWO, zdrowe podejscie!
Ja od ponad 20 lat, kupilem tylko jedno auto bez 4x4, bo...takowego nie mozna bylo w tym aucie miec.
Ale do tego mialem EvoX i BMW X1, wiec owo bylo zabawka/przyjemnoscia.
A co za tym idzie: ja nie widze wazniejszej funkcjonalnosci na PL drogach, niz 4x4.
I to niezaleznie, gdzie kto mieszka.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
No ja powiem z mojej perspektywy tak - jak bym miał mieć AWD za +10% ceny, to bym pewnie brał (zwłaszcza, że trochę tras robię i większa bateria byłaby spoko), ale w momencie jak kupowałem, to różnica była +25%, co dla mnie było już za dużą różnicą (poza budżetem).
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Mam wrażenie, że większość posiadaczy TMY na tym forum ma AWD i stąd te słowne potwierdzenia, że dokonaliście super wyboru dopłacając ~50kzł (taka była różnica z dofinansowaniem RWD vs AWD jak kupowałem w sierpniu - nie mam firmy, ani karty dużej rodziny). Zgadzam się, że jest to zapewne lepsza wersja, chociaż dla mnie droższy nie jest zawsze lepszy - patrz wersja Performance - czy jest lepsza od AWD? Ogólnie przedni silnik nie działa przez 99,9% tras, więc nie jest to typowy napęd 4x4, a raczej uzupełnienie do szybkiego startu, czy w zakręcie. Dla mnie, cenę AWD uzasadnia jedynie większa bateria, ale producent zaleca ładowanie do 80%, okazjonalnie do 100%. Więc jej większy rozmiar wcale nie jest tak w oczywisty sposób lepszy.

Mam RWD i jak dla mnie to wystarczający (jeśli nie za mocny) pojazd pod względem osiągów, czy zasięgu. Cena jest i tak spora, jak na przedmiot, który ma nas wozić z punktu A do B.

Wcześniej miałem napęd na przód i potrafiłem sobie radzić nim w śniegu. Napęd na tył i śnieg to był dla mnie stres. Ale już kilka zimowych wyjazdów za mną i jestem mile zaskoczony - pewnie przez odpowiedni rozkład masy i systemy, auto trzyma się wzorowo. I tak nic nie zastąpi łańcuchów w trudnych warunkach.

Odpowiadając na pytanie @Wasp o dłuższe trasy - nie wiem, zrobiłem jedną "długą", ~450km - SuC ładował szybciej, niż byłem wstanie zjeść kanapkę i załatwić potrzeby fizjologiczne. Dla mnie podróż jest już przyjemnością, a nie konieczność osiągnięcia celu w jak najkrótszym czasie, z pękającym pęcherzem.

Drugie pytanie - wyjeżdżam z garażu, gdzie jest ~12 stopni - akumulator jest jak w lecie, oczywiście warto ustawić docelowy punkt ładowania, aby auto przygotowało się do osiągnięcia optymalnych warunków.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
4x4 włącza się gdy jest potrzebna moc lub gdy brakuje przyczepności( tryb śniegowy) Przez większość czasu nie jest potrzebny więc po co mają nam uciekać kWh. RWD jest też spoko szczególnie z baterią BYD
 

komatan

Nowy na Forum
4x4 włącza się gdy jest potrzebna moc lub gdy brakuje przyczepności( tryb śniegowy) Przez większość czasu nie jest potrzebny więc po co mają nam uciekać kWh. RWD jest też spoko szczególnie z baterią BYD
dzien dobry - no wlasnie jak to jest z bateria w obecnie produkowanych (w Berlinie) MY RWD ? jest LFP czy LFP od BYD ? generalnie zamowilem auto ze stocku - na dniach odbieram -> no i sam jestem ciekawy co sie trafi :0
 
Last edited:
Top