Ładowanie tm3 w garażu / gniazdko 230V B10

Gandalf

Pionier e-mobilności
No jestem umówiony z elektrykiem na sobotę , żeby mi to sprawdził wszystko, bo jestem ,,zielony w te klocki'' , a nie chcę budy spalić :D
Bardzo dobre podejście.
Jeśli budżetu Ci starczy to teslowy wall connector jest ładny i wygodny. Dostosuje się do tego co mogą dać Twoje 3 fazy, a co trzy to nie jedna. Panele warto bo i tak się zwróci, sens jest i nie ma za bardzo co brać pod uwagę obecnego rozliczania, bo one będą działać przez 4-5 kadencji, a może i dłużej.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się że te dwie godziny taniego prądu w ciągu dnia są tutaj mocno niedoceniane. Spryt-dom potrafi to wykorzystać na pranie, zmywanie, czy ładowanie samochodu. Czy to reguły w Home Assistant, czy zwykłe gniazdko z czasomierzem.

Obudźcie w sobie patriotyczną cebulę! ;-) To wszystko przecież sprowadza się do kupowania tanio po okazyjnej cenie :)

Jak samochód akurat jest zaparkowany i może się ładować to mamy tanio 20kW.
Z panelami w lecie to jest jeszcze tak, że w tym czasie mamy autokonsumpcję + tanio wszystko to co wystaje ponad nasze możliwości produkcji.
 

wełna78

Zadomawiam się
Bardzo dobre podejście.
Jeśli budżetu Ci starczy to teslowy wall connector jest ładny i wygodny. Dostosuje się do tego co mogą dać Twoje 3 fazy, a co trzy to nie jedna. Panele warto bo i tak się zwróci, sens jest i nie ma za bardzo co brać pod uwagę obecnego rozliczania, bo one będą działać przez 4-5 kadencji, a może i dłużej.
A jak panele to brać z magazynem energii ?
Czytałem gdzieś, że przy obecnym sposobie rozliczania to jedyne sensowne rozwiązanie ....

Ma ktoś coś takiego i może się podzielić doświadczeniem i opinią ?
 

daniel

Señor Meme Officer
A jak panele to brać z magazynem energii ?
Czytałem gdzieś, że przy obecnym sposobie rozliczania to jedyne sensowne rozwiązanie ....

Ma ktoś coś takiego i może się podzielić doświadczeniem i opinią ?
Rozmowa zaczyna zbaczać na inne tory. Może lepiej przenieść ją gdzieś tutaj albo nawet (!) przeczytać to co już jest napisane.
 

Krk

Posiadacz elektryka
Bierz Wall Connector, sprawdź jakie masz bezpieczniki przy liczniku. Jak 25A to będzie dobrze. Jak 20A to będziesz musiał uważać bo przy ładowaniu 16 amperami, zostaje 4A na pozostałe sprzęty. Wtedy trzeba zmniejszyć prąd ładowania albo zwiększyć moc przyłączeniową.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Z 230V da się żyć jeśli i tak masz G11, więc ładujesz cały czas, a do tego auto nie stoi na mrozie, więc grzania aż tak mocno nie będzie potrzebować.
No ja w domu na 230V ciągnąłem 9 m-cy i bez problemu - dopiero w połowie grudnia założyłem 3F w garażu i podpiąłem Zencara (kupionego na wyjazdy 8 m-cy temu). Przez ten cały czas auto stało na dworze i na mrozie 230V też dało radę. W ciągu tych 9 m-cy 1 raz miałem potrzebę naładować się przed pilnym, niespodziewanym wyjazdem (a wróciłem z pracy na ~60%) - więc szybkie zakupy w galerii i reszta przybyła z Greenwaya (za ~35zł, zamiast ~12zł z domowego). Więc wiadomo, jak można 3F to warto 3F jak inni pisali, ale śmiało bym zamawiał auto i tak nie czekając na odpowiednie prądy w domu - szkoda życia. ;)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Bierz Wall Connector, sprawdź jakie masz bezpieczniki przy liczniku. Jak 25A to będzie dobrze. Jak 20A to będziesz musiał uważać bo przy ładowaniu 16 amperami, zostaje 4A na pozostałe sprzęty. Wtedy trzeba zmniejszyć prąd ładowania albo zwiększyć moc przyłączeniową.
Bez problemu, mam przyłącze 13 kW i wall connector. Przecież w większości przypadków samochód ładuje się w nocy.
 

North

Zadomawiam się
W garażu podziemnym mam gniazdko 230v 16 amp bez szans na siłę - ktoś w takiej sytuacji rozważał w ogóle montaż Wall Connectora? Głównie pod kątem komfortu z podłączaniem wieczorem bez potrzeby wyciągania kabla w bagażnika.
 
Top