Z danych moich przejazdów PL - IT (6 ładowań na SuC), które przesłałem w poście
[klik] widać dość dokładnie, że pojemność baterii to 71 kWh (+/- 1%). W danych rejestracyjnych mam info, że moja bateria to E3D, co oznacza 79kWh pojemności całkowitej i 74 kWh użytecznej, zatem mogę chyba dość dokładnie ocenić, że moja bateria ma obecnie 4% degradacji przy 22 000 przebiegu.
Jest też szansa, że mam trochę rozregulowany BMS, bo nie pamiętam kiedy ostatnio ładowałem się do 100% - chyba jakieś 2-3 miesiące temu.
Z danych w raporcie Tesla (
link) wynika, że przy przebiegu ~20 000 km degradacja to zwykle około 2%.
View attachment 2034
Moje auto na początku użytkowania było ładowane głównie na szybkich (50 kW) ładowarkach, bo stało na co dzień pod blokiem bez możliwości ładowania AC. Teraz ładuje się już grzecznie na AC