Ladowarka indukcyjna telefonu grzeje go.

danielm

Pionier e-mobilności
Niektóre telefony mają możliwość ograniczenia naładowania baterii - nie ładuje się do pełna.
Dla telefonów bez tej funkcji są apki takie jak AccuBattery, która sygnalizuje naładowanie do zadanego poziomu
używam acubattery od 2 lat w swoim samsungu a i tak widze degradacje baterii. starcza mi na dobę. choć możliwe że to dlatego że kupiłem sobie niedawno smartwatcha więc są ze sobą w stałym kontakcie zużywając prąd
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zoptymalizowane ladowanie robi tylko to ze do 80% laduje szybko na kablu, a potem laduje wolno. Nie limituje ladowania do max 80%.
 

newbe

Posiadacz elektryka
W samochodach - Teslach - "szybko" (przez pierwsze 20-30k degraduje się 5%, a następne 5% przez kolejne 80-100k.

Nie do końca bez różnicy - właśnie takie podejście powoduje, że mamy wysypiska wypełnione po brzegi sprzętem, bo jeden element się skończył... Trzeba unikać producentów, którzy robią takie urządzenia...
E5C LG WLTP 580 km powoli degraduje… Tylko 1kWh po 22 tys.km mniej niż „Battery full when new”.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
E5C LG WLTP 580 km powoli degraduje… Tylko 1kWh po 22 tys.km mniej niż „Battery full when new”.
Faktycznie mało, ale czy Twoj przypadek jest regułą ? Widzialem juz skrajnie rozne wartosci dla tego samego typu baterii. U mnie Panasonic w tm3p ma -4% po 20kkm, inni potrafia miec 2%. Ladowanie AC 2/3, DC 1/3, SuC bardzo rzadko, ladowanie do 100% jeszcze rzadziej. Za to czesto mocno dociskam gaz :)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Faktycznie mało, ale czy Twoj przypadek jest regułą ? Widzialem juz skrajnie rozne wartosci dla tego samego typu baterii. U mnie Panasonic w tm3p ma -4% po 20kkm, inni potrafia miec 2%. Ladowanie AC 2/3, DC 1/3, SuC bardzo rzadko, ladowanie do 100% jeszcze rzadziej. Za to czesto mocno dociskam gaz :)
Mnie coś innego zastanawia. Jakoś nigdy specjalnie nie zagłębiałem się w ten temat, ale wielokrotnie czytałem, że nie ma sposobu, aby oszacować precyzyjnie pojemność baterii i nawet BMS ma z tym duży problem, gdzie proponowane są procesy polegające na kalibracji, o której producent nic nie mówi, a właściciele aut proponują skrajnie różne metody 1-100%, 20-80% kilka razy, itp., do tego jest jakiś bufor i różna temperatura otoczenia. Czy na pewno interpretacja odczytywanych danych jest właściwa, czy ustalenie degradacja 0-5% jest w ogóle możliwa?

Czy ktoś, kto się na tym zna wypowie się.
 

Michal

Moderator
Z danych moich przejazdów PL - IT (6 ładowań na SuC), które przesłałem w poście [klik] widać dość dokładnie, że pojemność baterii to 71 kWh (+/- 1%). W danych rejestracyjnych mam info, że moja bateria to E3D, co oznacza 79kWh pojemności całkowitej i 74 kWh użytecznej, zatem mogę chyba dość dokładnie ocenić, że moja bateria ma obecnie 4% degradacji przy 22 000 przebiegu.

Jest też szansa, że mam trochę rozregulowany BMS, bo nie pamiętam kiedy ostatnio ładowałem się do 100% - chyba jakieś 2-3 miesiące temu.

Z danych w raporcie Tesla (link) wynika, że przy przebiegu ~20 000 km degradacja to zwykle około 2%.
Capacity.png

Moje auto na początku użytkowania było ładowane głównie na szybkich (50 kW) ładowarkach, bo stało na co dzień pod blokiem bez możliwości ładowania AC. Teraz ładuje się już grzecznie na AC ;)
 
Last edited:

kaziwich

Posiadacz elektryka
Z danych moich przejazdów PL - IT (6 ładowań na SuC), które przesłałem w poście [klik] widać dość dokładnie, że pojemność baterii to 71 kWh (+/- 1%). W danych rejestracyjnych mam info, że moja bateria to E3D, co oznacza 79kWh pojemności całkowitej i 74 kWh użytecznej, zatem mogę chyba dość dokładnie ocenić, że moja bateria ma obecnie 4% degradacji przy 22 000 przebiegu.

Jest też szansa, że mam trochę rozregulowany BMS, bo nie pamiętam kiedy ostatnio ładowałem się do 100% - chyba jakieś 2-3 miesiące temu.

Z danych w raporcie Tesla (link) wynika, że przy przebiegu ~20 000 km degradacja to zwykle około 2%.
View attachment 2034
Moje auto na początku użytkowania było ładowane głównie na szybkich (50 kW) ładowarkach, bo stało na co dzień pod blokiem bez możliwości ładowania AC. Teraz ładuje się już grzecznie na AC ;)
Mam podobna sytuacje. Bateria 79/74kw, po 20000km BMS pokazuje 71kw. Malo tego - po drugiej „kalibracji” pokazuje mi 70.8kw :)
Tak jak wspomnialem wiekszosc ladowan z AC nic nie daje (co udowadnial tez Bjorn), wiec mysle, ze nie ma co sie naginac :)
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Mnie coś innego zastanawia. Jakoś nigdy specjalnie nie zagłębiałem się w ten temat, ale wielokrotnie czytałem, że nie ma sposobu, aby oszacować precyzyjnie pojemność baterii i nawet BMS ma z tym duży problem, gdzie proponowane są procesy polegające na kalibracji, o której producent nic nie mówi, a właściciele aut proponują skrajnie różne metody 1-100%, 20-80% kilka razy, itp., do tego jest jakiś bufor i różna temperatura otoczenia. Czy na pewno interpretacja odczytywanych danych jest właściwa, czy ustalenie degradacja 0-5% jest w ogóle możliwa?

Czy ktoś, kto się na tym zna wypowie się.
Zgadzam sie z tym co piszesz. Wychodzi na to, ze najpewniejszą metodą jest zmierzenie ilosci zaladowanego prądu przy mozliwie najdluzszym ladowaniu (np. 1-100%).
Mowimy o pojemnosci uzytecznej, wiec bufor mozna pominac.
 
Top