Lakier Tesla Model 3 LR 2021 :(

Bartosz

Pionier e-mobilności
Tesla jest spoko, i ja ja lubie bardzo, ale jak ktos nie widzi roznicy miedzy tesla a audi to jest slepy.
Audi to takie auto co ma cztery kółka w logo, prawda? Jeżeli tak, to ja widzę różnice jak ulicą jedzie białe Audi, a za nim biała Tesla, rozróżniam je bezbłędnie w lot. Koncerny produkujące samochody swoimi działaniami marketingowymi powciskały ludziom do głów syf marketingowy wmawiając im, że oznaką prestiżu, luksusu, premium i wyższości jednego pojazdu nad drugim są na przykład kolory szwów na dźwigni zmiany biegów, że dźwignia jest ręcznie obszywana, że skóra Fine Nappa, ze elementy ozdobne, że kluczyk wygląda jak biżuteria, obszyty skórą Nappa w tonacji czerni Charcoal, że kierownica ręcznie obszywana perforowaną skórą Fine Nappa z elementami ozdobnymi UNI-DECO w tonacji czerni Charcoal z kontrastującymi szwami. Klient mając taką wiedzę idzie do salonu i dostaje prawie orgazmu widząc, że zagłówek w fotelu chowa się, gdy fotel sie unosi, albo gdy zobaczy drzwi, które się same otwierają lub niedomknięte dociągają, a schowek w podłokietniku płynnie opada, zatrzaskuje i nie ma żadnych prześwitów. To producenci wmówili klientom, co jest luksusem, co jest premium. I pojawia się na rynku nowy koncern Tesla i mówi, gówno, to wszystko jest fajne dla twojego ojca lub dziadka, ty nie potrzebujesz 17 przycisków na kierownicy, być może w ogóle nie potrzebujesz kierownicy, nie potrzebujesz silnika, który do pracy potrzebuje zbiornika pełnego jakiegoś toksycznego świństwa. Potrzebujesz dwóch małych silników elektrycznych i baterii jak w twoim smartfonie, tylko większej, a w związku z tym, że nie jesteś specjalistą od aut i dizajnu, damy ci do wyboru kolor nadwozia, wygląd kół i zasięg, reszta będzie w standardzie, tym się nie martw. Auto kup trzema kliknięciami przez Internet, tak samo jak kupujesz nowe buty, a my Ci pojutrze postawimy samochód pod domem. Płatnych przeglądów okresowych nie musisz robić w ogóle, nie martw się, gwarancji w ten sposób nie utracisz. No, a jeśli w twoim aucie mimo wszystko coś się zepsuje to przyjedziemy do ciebie i naprawimy na miejscu, w ten sposób jesteśmy w stanie usunąć 80% usterek. Szerokiej drogi! To jest nasz nowy pomysł na bycie premium, pozdrawiamy Tesla! To jest dokładnie to, co Steve Jobs zrobił wiele lat temu z telefonami, pierwszy iPhone miał wiele wad. Nokia śmiała się z anten w ramce telefonu, RIM z braku klawiatury, biznesowym standardem premium były smartfony Blackberry, a koniec końców obie firmy zdechły, a król pozostał jeden. Koncerny samochodowe na początku też pośmiały się z Tesli, a teraz po cichu próbują ją naśladować, minimalistyczne wnętrza aut, wolant zamiast kierownicy, sprzedaż aut tylko przez Internet, uproszczony do granic możliwości konfigurator, własne stacje ładowania, itd. Każdy niech sobie idzie swoją drogą, ja wizję Tesli kupuję, tak samo jak kupiłem pierwszego iPhona i niech nikt mi nie próbuje wmówić co jest premium, a co nim nie jest.
 
Last edited:

Bartosz

Pionier e-mobilności
Jakośc to użyte materiały i sposób ich zamontowania. Tu jest przepaść, i nie ma co udawać że jest inaczej.
Przepaść? To może faktycznie lepiej wydać trochę więcej i kupić prawdziwy samochód premium, a nie taką tandetną Teslę. Na co by tutaj się zdecydować… o wiem! Nowe Volvo XC40 Recharge, przynajmniej będzie dobrze spasowane nadwozie i szwy będą równe.
739F6515-EACE-4439-9DE6-96A78E2BC70C.jpeg
 

Attachments

  • IMG_6089.mov
    6,4 MB · Liczba wyświetleń: 0
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ogólnie postrzegane marki premium mają swoje modele premium i ta reszta ze znaczkiem premium. Nie wiem jak to wyglada w Audi (A3 na pewno nie jest premium nie wiem jak A4) ale w Mercedesie premium zaczyna się od E-klasy. Miałem C-klasę w205, może cześć wyposażenia (np. przełączniki szyb) jest taka jak w wyższej klasie, ale skrzypiące plastiki i ogólna jakość plastików, ecoskora Arctico która pękała...
Szczerze, miałem Citroena DS5, tam bylo czuć premium, choć marka DS dopiero chce być premium. Aluminium to aluminium, skóra to skóra a nie jakieś materiały które tylko udają.
Czy TM3 to premium? Nie interesuje mnie to. Miałem do wyboru w podobnych cenach TM3, Mercedes C, Audi A4, BMW 3, wybrałem to pierwsze.
Z drugiej strony auto do którego chlapacze kosztują 130 euro musi być premium 😉
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Fajnie sie czyta Waszą Trójkę. Bo wszyscy macie racje. Kumpel twierdzi, że ma Premium żonę, a MY jego koledzy tak nie uważamy ;-)
Ale na wszelki wypadek nie pytałem Go czy ja wg. Niego też mam Premium.
jak w tym kawale :
" Mojsiek Ty mieć żone jak MERCEDES
> Z powodu ładna linia??
Nie Mojsiek! Z powdu - lekkie prowadzenie"

Myślę , że okreslenie Premium, w przypadku Tesli, bym zastapił słowami" Wyjątkowo spektakularna". gdyż póki co jest taką.
Premium może mieć każdy, a wyjątki to rzadkość , a wrażenia robi spektakularne. Przewaga nowinek i zalet, daje jej coś więcej niż daje "klasyczne pojmowanie Premium"
never ending story z opiniami ;-)
 

krist

Posiadacz elektryka
albo gdy zobaczy drzwi, które się same otwierają lub niedomknięte dociągają
zgaduję że nigdy nie miałeś takich drzwi. Ja też uważałem że to głupi wynalazek, póki przez przypadek nie zostałęm właścicielem auta z soft-close. Przez przypadek bo kupiłem auto ze "stocku" skonfigurowane akurat z tą opcją. Teraz gdybym mógł to dałbym to do każdego auta w standardzie. Nie ma wiele rzeczy bardziej wkurzających niż dzwięk "otwarte drzwi" i wysiadanie żeby domknąć prawy tył kiedy sie tam wrzucało zakupy i drzwi się nie domkneły, a ty już zdążyłeś usiąść na fotelu kierowcy. I koniec z trzaskaniem drzwiami żeby się na pewno zamkneły, jak masz ręce zajęte wystarczy odrobinę dopchnąć kolanem, reszta się sama zrobi.
Jest dużo takich wynalazków, kóre niby nie są niezbędne ale jak człowiek posmakuje to już by nie chciał czego innego.
" Mojsiek Ty mieć żone jak MERCEDES
> Z powodu ładna linia??
Nie Mojsiek! Z powdu - lekkie prowadzenie"
naprawdę za każdym razem musisz być jak ten wujek co przy każdej okazji opowiada jakiś obleśny dowcip i sam się z niego najgłośniej śmieje?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Co tu obleśnego? Żarcik i Twój komentarz tym bardziej oddaje fakt , iż każdy może mieć inne skojarzenia i opinie. Ty masz widocznie takie spojrzenie i na Tesle i na tę anegdotkę. Inni na to patrzą inaczej.
 

krist

Posiadacz elektryka
Inni na to patrzą inaczej.
myślę że ty patrzysz na to inaczej. na elektrowozie tłumaczysz komuś że kupowanie ICE to nietakt jak chodzenie w futrze. Więc przyjmij wiadomość, pisaną z sympatią, że opowiadanie seksistowskich dowcipów to jak chodzenie w brudnych skarpetkach, nikt Ci o tym wprost nei powie ale smród pozostaje
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Przepaść? To może faktycznie lepiej wydać trochę więcej i kupić prawdziwy samochód premium, a nie taką tandetną Teslę. Na co by tutaj się zdecydować… o wiem! Nowe Volvo XC40 Recharge, przynajmniej będzie dobrze spasowane nadwozie i szwy będą równe.View attachment 785
Pierwsza sprawa, ja nie mam nic do premium bo jak pisalem skoro banany moga byc “premium” to okreslenie traci dla mnie na znaczeniu.

Ja mowie o jakosci, i o tym ze jest nizsza niz audi. O Volvo sie nie wypowiadam bo dawno nie jezdzilem chinskimi autami ale slyszalem ze sporo sie psuja.
Takie zdjecia mozna by tez zrobic o kazdym aucie, tyle ze w volvo ich namietnie wyszukiwali a w tesli wystarczy wsiasc i popatrzec dookola.

Ja wybralem tesle w 5 letni leasing (na tak dlugi czas raczej kazdy normalny sie zastanowi jakie auto kupuje) wiedzac o tych niedoskonalosciach, i sie z nimi godze, bo auto ma zdecydowana przewage w przyjemnosci z prowadzenia i obcowania z nim, ale przy najmniejszej okazji zawsze zwracam uwage ze jakosc uzytych materialow i montazu jest niska. W tym wszystkim jedno mnie zadziwia ze w tesli nic nie skrzypi.
Jak bedzie mi sie kiedys chcialo, to sobie tez popstrykam takie foteczki niedociagniec w tesli.

ps. Jezdze 2 miesiace, zrobilem 7000km i nie zamienie na zadne inne auto, nawet jak by mi dawali teraz dwa razy drozsze audi A6. Chyba ze bym sie zamienil, sprzedal audi i wzial TM3P 😜
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
mówisz o odczuciach estetycznych, swoich, nie o jakości wykonania. Jakośc to użyte materiały i sposób ich zamontowania. Tu jest przepaść, i nie ma co udawać że jest inaczej. [...]
O swoich odczuciach estetycznych wspomniałem w odpowiedzi na porównywanie wnętrza Audi vs Tesla. Jeśli oba są świetnie złożone (jak przypadku mojego i większości współczesnych egzemplarzy TM3), dlaczego miałbym się zgodzić, że wnętrze Tesli jest słabej jakości?

Kwestie typu "plastik czy skóra" moim zdaniem nie dotyczą jakości a luksusu.
 
Top