Leaf 2 - używany na co zwrócić uwagę przy zakupie?

vwir

Pionier e-mobilności
Dzięki. W gniazdkach zewnętrznych mam bezpieczniki 25A, czy mogę tam pobrać więcej prądu w takiej ładowarce?
Nie powinieneś mieć takiego bezpiecznika i nie pobieraj więcej niż 16A. Ba - na dłuższą metę nawet 16A może uszkodzić gniazdko.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Nie powinieneś mieć takiego bezpiecznika i nie pobieraj więcej niż 16A. Ba - na dłuższą metę nawet 16A może uszkodzić gniazdko.
Masz rację, pomyliłem z zabezpieczeniem nadpradowym. 3f też mam na 16A...
A czy jeśli w sieci jest napięcie 250v (w słoneczne dni) to może uszkodzić ładowarkę w samochodzie?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Masz rację, pomyliłem z zabezpieczeniem nadpradowym. 3f też mam na 16A...
A czy jeśli w sieci jest napięcie 250v (w słoneczne dni) to może uszkodzić ładowarkę w samochodzie?
Nie. Ładowarki są uniwersalne na wiele rynków. Na rynku niemieckim dopuszczalne maksymalne napięcie w sieci to 260V.
 

Drocho

Nowy na Forum
Zwiększ jak możesz do 32A . BEZ PRZESADY z tym małym prądem AC a dobrem baterii . Każdy AC jest mały. Wallbox czyli evse zawieszone na ścianie to konieczność niemal bezwzgledna dla komfortu. Leaf wiadomo 1 faza ale za to ok 30 A bierze co wymaga grubszych kabli instalacji min 4 mm (kwestia tez długości instalacji).
Owszem są tacy co im wystarczy ledwie sączący się prąd ze zwyklego gniazdka , ale mocy nigdy za wiele .
Myśląc perspektywicznie to wg mnie minimum 3 Fazy z 32A
Z doświadczenia swojego i syna to im szybciej się ładuje w domu tym lepiej i tyle .
1. Podejrzewam okolice 85%.
3. Realne, ale niespotykane. Zbyt egzotyczne auto. Oczywiście można zawsze trafić wyjątek.
6. Tak, o ile kabel jest dobrej jakości i nie rozłącza się w gnieździe USB.

Żeby móc ładować z mocą 6kW musiałbyś mieć gniazdo 32A i przydział mocy rzędu 23kW. Powód jest prosty - Leaf wykorzystuje jedną fazę. Z gniazda 16A naładujesz się z mocą 3,6kW.

Mój błąd, sprawdziłem i w umowie mam przyłącze 17kw 32A. Gniazdo siły na budynku jest 5 pinowe 16A, przynajmniej tak mówi naklejka ;) Zresztą przy obecnych 17kw gniazdo 3f32a trochę nie miałoby racji bytu ;]

Zatem jeśli dobrze rozumuję to przyłączeniowo (abstrahując od gniazda siły jakie mam) mam obecnie warunki by ładować takiego Leafa jedną fazą 6kw (230*32*1=7,4kw)? A maksymalnie jakiś inny pojazd do 11kw na 3 fazach (230*16*3=11kw)?
Wiadomo docelowo najlepiej będzie zwiększyć przyłącze z 17kw do tych dwudziestu kilku i wówczas inwestować w odpowiednie urządzenie do ładowania tak jak radzicie niż teraz kupować wallbox pod obecne warunki.. Chyba że są takie wallboxy w których można zmieniać te parametry?
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Gniazdo 32A miało by rację bytu przy grubych kablach minimum 4 mm o ile nie jest to duży dystans, bo Leaf nie bierze 17 kW+ a ok 7- .tylko z jednej fazy właśnie zabezpieczonej 32A!
Nie bardzo rozumiesz ten temat .
Na upartego ta moc maksymalna w umowie 17kW wystarczy i do Leafa i nawet Tesli z 3 faz
Masz 17kW max , Leaf to 6 kW a Tesla 11kW
Leaf bierze duży prąd z jednej fazy to 2/3 mocy Tesli
Tesla mniejsze wartości z trzech faz ale w sumie o 1/3 więcej niż Nissan
Kwestia gniazda i bezpiecznika na fazach do Lefa potrzeba (duzej siły) czyli 32A do Tesli wystarczy to Twoje 16A (mała siła)
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Wiadomo docelowo najlepiej będzie zwiększyć przyłącze z 17kw do tych dwudziestu kilku i wówczas inwestować w odpowiednie urządzenie do ładowania tak jak radzicie niż teraz kupować wallbox pod obecne warunki.. Chyba że są takie wallboxy w których można zmieniać te parametry?
Jasne, że są. Kupujesz wallboxa 22kW i tłumisz go do mniejszej wartości.

Zatem jeśli dobrze rozumuję to przyłączeniowo mam obecnie warunki by ładować takiego Leafa jedną fazą 6kw (230*32*1=7,4kw)?
Z tym 32A to uważaj, bo to będzie na granicy instalacji. Cokolwiek innego odpalonego na tej samej fazie wywali zabezpieczenie. Ja bym tak bezpiecznie ustawił 25A na wallboksie.
 

Drocho

Nowy na Forum
Gniazdo 32A miało by rację bytu przy grubych kablach minimum 4 mm o ile nie jest to duży dystans, bo Leaf nie bierze 17 kW+ a ok 7- .tylko z jednej fazy właśnie zabezpieczonej 32A!
Nie bardzo rozumiesz ten temat .
Na upartego ta moc maksymalna w umowie 17kW wystarczy i do Leafa i nawet Tesli z 3 faz
Masz 17kW max , Leaf to 6 kW a Tesla 11kW
Leaf bierze duży prąd z jednej fazy to 2/3 mocy Tesli
Tesla mniejsze wartości z trzech faz ale w sumie o 1/3 więcej niż Nissan
Kwestia gniazda i bezpiecznika na fazach do Lefa potrzeba (duzej siły) czyli 32A do Tesli wystarczy to Twoje 16A (mała siła)
Pisząc że nie "miałoby racji bytu" miałem na myśli że przy pełnym obciążeniu takiego gniazda 3f32a (22kw) przekroczyłoby to moc przyłącza: 17kw. To że leaf ze swoja pokładową ładowarką max pociągnie te 6kw po jednej fazie to rozumiem, generalnie potwierdziłeś to o co pytałem. Dzięki

Jasne, że są. Kupujesz wallboxa 22kW i tłumisz go do mniejszej wartości.


Z tym 32A to uważaj, bo to będzie na granicy instalacji. Cokolwiek innego odpalonego na tej samej fazie wywali zabezpieczenie. Ja bym tak bezpiecznie ustawił 25A na wallboksie.
Tłumisz w sensie hardware'owym (podłączenie) czy softwer'owym (z poziomu ustawień)?

Ok nie wiem czemu zafikosowałem się na tym że KW sa ilościowym ograniczeniem w przyłączu a amper jest po prostu parametrem.
 
Top