MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

Kriso

Fachowiec
@Kriso jak aktualnie spisuje ci się emdżik? ;) jakie notujesz zużycia, jak układ klimatyzacji wydajny? czy są jakieś aktualizacje najnowsze? czy robiłeś już przegląd? ostatnio jeździłem wersją komfort na testach i w tym samym dniu teslami Y i 3, i jak teraz sobie myślę to MG4 naprawdę fajnie się spisuje na drodze, kabina też jest minimalistyczna, jest sporo konwencjonalnych rozwiązań co w Tesli już jest wyjątkiem( czujniki parkowania, kierunkowskazy), najbardziej mnie zdziwił tempomat który w Tesli jest zwykły a w MG aktywny. jakie teraz widzisz minusy a jakie plusy?
Zaraz wrzucę podsumowanie większe.
Tu w sprawie klimy - używam w trybie eco i trzeba się przyzwyczaić, że 24 stopnie, to naprawdę jakieś 20/21.
W lecie przy ustawieniu na 24 jest naprawdę zimno, a z kolei zimą przy 24 wcale się dobrze nie ogrzejesz, i warto ustawić na 25/26.
Ale dla mnie kwestia przyzwyczajenia.
Ogólnie klima wydajna.
Przykład: lato, na zewnątrz 30 stopni, auto nagrzane na słońcu, włączam zdalnie klimę i po 3-4 minutach, jak podchodzę do auta, w środku mam chłodno.

Zima, też zdalne ogrzewanie. Minimalna temperatura testów to tylko -7 stopni, więc może mało miarodajne, ale zarówno ogrzanie auta jak i podgrzanie foteli działa bez zarzutu.
 

Kriso

Fachowiec
Mam pytanie - właśnie odebrałem wersję MG4 Luxury 2023. Mam pytanie czy to normalne że w aucie brak jest chodniczków ? Kolejne pytanie czy w zestawie nie powinny być 2 ładowarki - pod siłę i na normalną wtyczkę 220V ?
Brak chodniczków - nie, to nie jest normalne. Zgłosiłeś brak?
 

paradox

Pionier e-mobilności
Zaraz wrzucę podsumowanie większe.
Tu w sprawie klimy - używam w trybie eco i trzeba się przyzwyczaić, że 24 stopnie, to naprawdę jakieś 20/21.
W lecie przy ustawieniu na 24 jest naprawdę zimno, a z kolei zimą przy 24 wcale się dobrze nie ogrzejesz, i warto ustawić na 25/26.
Ale dla mnie kwestia przyzwyczajenia.
Ogólnie klima wydajna.
Przykład: lato, na zewnątrz 30 stopni, auto nagrzane na słońcu, włączam zdalnie klimę i po 3-4 minutach, jak podchodzę do auta, w środku mam chłodno.

Zima, też zdalne ogrzewanie. Minimalna temperatura testów to tylko -7 stopni, więc może mało miarodajne, ale zarówno ogrzanie auta jak i podgrzanie foteli działa bez zarzutu.
o fajnie, że znowu nadajesz ;) sezon letni już można podsumować. jakie miałeś min. max. zużycia i jaka średnia? czy zawsze z włączoną klimą i napisz jak to wychodzi w mieście a jak na trasie
 

Kriso

Fachowiec
Hej, tak, wróciłem po dłuższym czasie, bo można zrobić jakieś podsumowanie.

Na liczniku mam w tym momencie 32 000 km po 10 m-cach, a więc trochę pojeździłem.
@paradox, zamiast się rozpisywać, zrobię coś lepszego ;)

Wrzucam zrzut ekranu z mojego Excela, gdzie regularnie zapisuję wszystkie ładowania od początku przygody z MG4.
To jest strona z podsumowaniem miesięcy. Jeśli ktoś jest zainteresowany, mogę podrzucić cały plik Excel na mail, z całą serią ładowań (ok 240 wierszy).

Legenda do tabeli u góry po lewej:
1. Total kWh - liczba kWh zużytych w każdym miesiącu
2. Price - całkowita cena, jaką zapłaciłbym, gdybym płacił za wszystko (bez Vouchera)
3. MG Voucher - ile z całkowitej ceny płaciłem kartą prezentową od MG
4. Real expense - ile rzeczywiście musiałem wydać ("Price" minus "Voucher")
5. Price/1kWh - ile wyniosłaby mnie 1kWh gdybym płacił za wszystko (bez Vouchera)
6. Real price/kWh - ile naprawdę wydałem za 1kWh

Wykresy pod tabelą po lewej - chyba jasne, ale jak nie, chętnie odpowiem na pytania.

Tabela po prawej (zielona):
1. Public paid - tam, gdzie rzeczywiście musiałem płacić (karta MG nie działa, lub w roamingu za drogo, np. Greenway)
2. Free public - tam, gdzie tankowałem kartą MG
3. Grid - ładowanie z sieci domowej
4. PV - ładowanie z fotowoltaiki

Wykres słupkowy pod tabelą - wizualizacja udziału różnych źródeł ładowania


Na dziś tyle, mam nadzieję, że liczby i grafiki są bardziej rzeczowe i miarodajne, niż moje odczucia.
A co do spalania w różnym cyklu jazdy @paradox , to napiszę na dniach.
Tu mam ciekawe spostrzeżenia. Ale wprawne oko i trochę analizy tego zrzutu może już dużo powiedzieć.


Podsumowując tę część krótko Tak, jestem zadowolony ze zużycia, w różnych warunkach, przy różnej pogodzie, z włączoną klimą/ogrzewaniem, radiem i co tam jeszcze mi się zachciewa.

A moja opinia i analiza, wkrótce.
Dobrej nocy wszystkim.
 

Attachments

  • MG4.png
    MG4.png
    599,4 KB · Liczba wyświetleń: 53

lebero

Nowy na Forum
A MG4 jest w ogóle w ofercie Arvala?

Ja myślę że tu mechanizm jest nieco subtelniejszy.
Model biznesowy Arval to raczej zakup z upustem negocjowanym bezpośrednio z producentem / importerem większej ilości aut (z tej racji dostają solidny upust tak jak floty)
i potem wynajmem.

Oczywiście nadal muszą jakoś uwzględnić przewidywany spadek wartości w okresie wynajmu ale
liczą go dla siebie nie od ceny detalicznej a ceny jaką oni płacą.

MG4 jeszcze pewnie nie ogarneli ale skoro np w GB występują oferty wynajmu MG4 z rozsądną ratą
to kiedyś będzie to pewnie możliwe także u nas.

Ale zdaje się, że znowu mamy off-top :)
Szanowni zapomnijcie o korzystnych ofertach finansowych. Ile wynosiła inflacja w Polsce a ile w UE? 2 razy tyle. Po prostu Polska jest traktowana przez finansjerę jako bantustan i dojona na odsetkach. I to widać w ofercie finansowej niezależnie od błędów NBP przy zwalczaniu inflacji. I za niekompetencję naszych władców musimy zapłacić.
 

Kriso

Fachowiec
Cześć Wam :)

A więc pora na kilka słów podsumowania po 30 000km, 10 miesiącach, lub jak kto woli "spaleniu" blisko 5000 kWh.

Moje, jakże subiektywne, wrażenie - uwielbiam to auto! Tak tak, wiem, to dopiero rok i auto nowe, jeszcze wiele niespodzianek i pewnie problemów przede mną.

Za co je lubię:
- prostota - zarówno interfejsu w samym aucie, jak i aplikacji mobilnej. Nie są to wyżyny UX'a ani użyteczności wszystkich funkcji, ale jest to, co ma być, łatwo dostępne, Ma działać i działa, dawać poczucie komfortu i daje.
- oszczędny, ale nie ascetyczny design wnętrza. W tym samochodzie mam poczucie spokoju, ani mi nie brakuje niczego, ani nic nie odwraca mojej uwagi.
- ergonomia -mam wszystko pod ręką, miejsca wystarczająco i tam, gdzie trzeba.
- kompaktowa zwinność - to auto zaczyna się i kończy tam, gdzie chcę. Te 50/50 rozłożenia masy się odczuwa. Auto prowadzi się pewnie, a im lepiej je poznaję, tym mniej mnie zaskakuje na drodze. To dla mnie ważne. Jak chcę się pobawić, zawsze mogę wyłączyć wspomagacze i poszaleć z tylnym napędem. A jak chcę mieć spokojną głowę, to MG mi to zapewnia.
- zasięg - zanim kupiłem EV nasłuchałem się opowieści z krypty, jakie to uciążliwe martwić się o ten zasięg w dzień i w nocy. Mam nowe EV za 150k (osoba fizyczna), i powiem Wam, ze za tę cenę mam zasięg między 350-400km, co jasno wynika w danych w Excelu, które wrzuciłem powyżej.
Zużycie prądu między 15-17,5kWh. Nawet przy 120-130km/h na autostradzie blisko 500km kierunek Monachium, zasięg równo 300km, w obie strony wyszło niemal identycznie.
Dla mnie wystarczy.
- zawieszenie - zawsze myślałem, ze lubię miękkie, ale tutaj czuję się jak na macie do judo. Niby twardo, ale jednak wiesz, że zamortyzuje upadek i siniaka sobie nie nabijesz. Miłe zaskoczenie.
- adaptacyjny tempomat i trzymanie odległości od pojazdów z przodu - z opanowanymi przyciskami przy kierownicy, obie funkcje po połączeniu dają frajdę z jazdy jak na symulatorze. Fajnie się gra tym MG ;)

Podsumowując ten fragment - bardzo subiektywnie. MG to taki dobrze zrobiony, przerośnięty Matchbox albo Hot Wheels. Auto świetne do miasta, ale i całą rodziną do Wieliczki przez Polskę śmigniesz.


No dobra, a co mi jednak przeszkadza.
- nagrzewająca się kabina - jak w każdym aucie, ale tutaj mam wrażenie, że jak tylko zmniejszę AC, to w 10 sekund robi się od razu duszno. Generalnie w aucie mam czasem poczucie stojącego powietrza. Trudno to opisać, ale bez nawiewu, choćby na 1ce, jakoś dziwnie się siedzi w MG.
- zbyt czuły system kontroli ciśnienia w oponach - bywa irytujące przy wysokiej lub niskiej temp na zewnątrz, gdy opony reagują na temp. i lekko zmienia się ciśnienie. Alarm + komunikat głosowy (na szczęście przyjemny) potrafią się włączać kilka razy w ciągu 10-15 minut.
- spryskiwacze - może się czepiam, ale czy tak trudno zrobić spryskiwacze, które pryskają we właściwym kierunku? Musiałem to wyregulować u dealera, a że nie było objęte gwarancją - koszt 40EUR. Działa lepiej, ale szału nie ma :D

I chyba tyle. Jutro o kosztach i podróżach, raczej tych większych, bo małe to wiecie, codzienność, nuda ;)
Dobrej nocy.
 
Last edited:

Kriso

Fachowiec
Krótki wpis o kosztach.

Serwis gwarancyjny MG4 w DE po 25 000 km to 130 EUR - jestem ciekaw ile w PL serwis sobie życzy.
Całkowity koszt energii po 31 000 km to 2 500 zł
100km kosztuje mnie więc 6,62 zł.
Całkowity koszt: 3059 zł*

Porównanie z moim ICE (Volvo XC70 diesel), gdybym nadal nim jeździł.
Serwis roczny w Volvo naprzemiennie 1500 i 2400 zł. Więc uśredniam na 1950 zł.
Całkowity koszt paliwa przy 31 000km: 11 895zł (średnie spalanie 6,5L/100km)
100km kosztuje mnie więc 42,66 zł.
Całkowity koszt: 13 845 zł

Jako, że zmieniłem teraz moje ICE na Forda C-maxa, zaczynam dla niego prowadzić raport spalania i wydatków. Będę miał na bieżąco różnice kosztowe w użytkowaniu dwóch aut.

*Koszty obniżone przez voucher MG na 3 lata.
 
Top