MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

p0li

Pionier e-mobilności
z tymi warunkami to szalu nie ma
- tylko dla firm - czyli w .de od 50 do 70% taniej niz dla prywatnych
- 5000km na rok - tyle to ja rocznie rowerem do kiosku po papierosy robie (a nie pale)
- na 12 miesiecy - tez troche bez sensu
niezła podpucha: na 12 miesięcy i 5tys km na rok przebiegu - chyba tylko żeby sąsiadów i kolegów w pracy powkurzać, ale za ok 5000PLN na rok to bym nawet na to poszedł, więcej będzie kosztować ubezpieczenie coś czuję.
dokladnie tak - podpucha - ale idzie w dobrym kierunku
ubezpieczenie pelne moze szacunkowo 700-900€ rocznie kosztowac

Ale przecież czas leasingu i zakontraktowany przebieg można zmienić. Kwestia tylko jak zmieni się rata miesięczna.
no dokladnie

1708270105407.png

a to juz tak atrakcyjnie nie wyglada
 

cooler

Pionier e-mobilności
z tymi warunkami to szalu nie ma
- tylko dla firm - czyli w .de od 50 do 70% taniej niz dla prywatnych
- 5000km na rok - tyle to ja rocznie rowerem do kiosku po papierosy robie (a nie pale)
- na 12 miesiecy - tez troche bez sensu

dokladnie tak - podpucha - ale idzie w dobrym kierunku
ubezpieczenie pelne moze szacunkowo 700-900€ rocznie kosztowac


no dokladnie

View attachment 16144

a to juz tak atrakcyjnie nie wyglada
A zrób na rok i powiedzmy 20-30k przebiegu?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Panowie, ale to jest tak, że czasami 'deale' są na określony czas, przebieg. Jeśli komuś pasi mieć 'gap car' na rok to super. Zawsze w trakcie leasingu / wynajmu można aneksować czas. To samo w wypadku tego przebiegu 5k: wystarczy dowiedzieć się jaka jaest stawka za km nadprzebiegu bo może się okazać że lepiej wziąć deal z 5k km za 100 euro i dopłacić na koniec za nadprzebieg niż brać z góry 20k i płacić 600 euro miesięcznie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Panowie, ale to jest tak, że czasami 'deale' są na określony czas, przebieg. Jeśli komuś pasi mieć 'gap car' na rok to super. Zawsze w trakcie leasingu / wynajmu można aneksować czas. To samo w wypadku tego przebiegu 5k: wystarczy dowiedzieć się jaka jaest stawka za km nadprzebiegu bo może się okazać że lepiej wziąć deal z 5k km za 100 euro i dopłacić na koniec za nadprzebieg niż brać z góry 20k i płacić 600 euro miesięcznie.
Dokładnie, mi by pasował taki samochód, na trasę latam ICE a żeby pokręcić się po mieście to by często wystarczył nawet jakbym miał coś dopłacić za przebieg.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dokładnie, mi by pasował taki samochód, na trasę latam ICE a żeby pokręcić się po mieście to by często wystarczył nawet jakbym miał coś dopłacić za przebieg.
ale to raczej nie jest auto na miasto - predzej wlasnie na trasy
 

slakam

Nowy na Forum
Witam Panowie
Miałem przyjemność przejechania się dziś MG4 z salonu Toruń Plaza - wersja comfort.
- bardzo dobre właściwości jezdne i zawieszenie weryfikowane na drodze miejskiej i podmiejskiej
- bardzo dobre odczucie samochodu na kierownicy, pewne prowadzenie
- spodziewałem się trochę innej mocy tzn. innego rozłożenia mocy . Przyspieszenie w tym samochodzie jest linearne (bezpieczne), nie powodujące wciskania w fotel, ale w stosunku do innych jadących aut obok bezkompromisowe (pozwoliłem sobie na odrobine szaleństwa i mijałem samochody na drodze dwupasmowej jak tyczki w slalomie, z niebywałą lekkością). Test wyprzedzania zaliczony
- płynna jazda szczególnie w mieście ułatwiająca poruszanie bez stresu (wciągająca i przyjemna - jak na ruch miejski duża zaleta)
-bardzo dobra widoczność z przodu
-zaskoczenie wykończeniem - plastik ale z wyższej półki nie sprawiający wrażenia tandety. Kwestia użytkowania w czasie, to już inna sprawa
- z przodu nie widać tej ciemnej podsufitki, przydała by się wersja jak na zdjęciach u Kriso do wyboru (ale pewnie była by droższa
- poczucie wnętrza lepsze niż w golfie 7 (na co dzień jeżdżę służbowo), może poza długością podparcia foteli na nogi
- monitory ciekłokrystaliczne dla mnie ok. subiektywnie lepiej się czuję w minimalistycznych rozwiązaniach - wystarczająca ilość danych dla użytkownika bez prze bodźcowania
- inforozrywka radio i nagłośnienie przeciętne, co da samych systemów wspomagających nie będę się wypowiadał, zbyt krótka jazda, ale nawet w tym krótkim czasie w ogóle mi nie przeszkadzały (tryb normal, tempomat aktywny, klimatyzacja, nawiew), a rekuperacja wspomagająca hamowanie po wyczuciu samochodu bajeczna, bezcenna
- obawiałem się o szybkość działania tabletu środkowego, ale jest ok na dobrym poziomie
- adroid auto działa super wiec co potrzeba więcej, mogli by sobie dać spokój z własną nawigacją, a pieniądze przerzucić na inne elementy, chociażby czujnik deszczu z przodu, lampkę dla tylnych siedzeń i nawiew na drugi rząd,
- brak zapamiętania ustawień po ponownym uruchomieniu. Wystarczyło by zrobić profil użytkowników i jednym kliknięciem w aplikacji przywrócić zapisane ustawienia (jak z wyborem profilu w windows, czy android na tel.) Co by było gdyby po każdym uruchomieniu tel. huawei byśmy musieli od nowa go ustawiać, w tym aplikacje. Ciekawe ile by takich tel. sprzedali.
- z mojej perspektywy z uwagi na wzrost (188) oraz baterię pod samochodem, która podnosi trochę podłogę to musiałem się pogimnastykować z ustawieniem fotela. Za mną mało miejsca dla pasażera
- trochę mały bagażnik, ale daje radę na podstawowe potrzeby
- najszybciej jechałem przez chwilę 120 i nie było źle z głośnością z zewnątrz, najlepiej tak do 100-110km/h
- silnik elektryczny prawie nie słyszalny, nawet przy gwałtowniejszym przyspieszaniu (brak tego elektrycznego świstu),
- wyraźne odgłosy od kół (choć byłem na oponach letnich) . Ogólnie w samochodzie jest cicho, więc może warto przy zakupie zwrócić uwagę co zakładają.
- próg przy wsiadaniu i wysiadaniu odstaje, więc trzeba się przyzwyczaić


Do kolegów mam pytanie, bo nurtuje mnie średnie zużycie kWh. Gdy rozpocząłem jazdę, po dwóch kilometrach samochód cały czas pokazywał mi średnią około 29 kWh, a po10 km było około 28 kWh, dopiero później systematycznie spadało. Na koniec po 50 km miałem średnią około 21 kWh. Dlaczego od razu po ruszeniu jest tak duża średnia. Przecież tu silnika nie trzeba rozgrzać jak w spalinówce (przy pierwszych km jest większe spalanie). Sądziłem, że te samochody są do miasta i tu będą miały najmniejsze zużycie chociażby przez rekuperację, a więcej zużyją energii przy dużych prędkościach (powyżej 100km/h). Do pracy mam z 10 km i chciałem kupić samochód elektryczny do codziennej jazdy miejskiej (wokół komina). Przy zużyciu 28kWh przez pierwsze 10km przejadę przy codziennym dojeżdżaniu tylko 200km. Czy to jakiś błąd w obliczeniach komputera, czy raczej te samochody zachowują się jak spalinówki czym dłuższy dystans to średnie zużycie spada. Daje ten temat pod dyskusje bo liczyłem na niższe zużycia.

Kriso dodatkowo chciałem się zapytać o tzw. odmrażanie przedniej szyby jak to działa. Bo nie jest to szyba z elementami nagrzewającymi. Dodatkowo chciałem się zapytać o pompę ciepła, bo w dwóch podstawowych wersjach podobno są grzałki. Czy różnica w elementach grzewczych może znacząco wpływać na zużycie energii.

To chyba tyle z moich spostrzeżeń i wrażeń. Podsumowując trudno ocenić jak samochód będzie się sprawował w czasie i jakie będą koszty eksploatacji i serwisu, ale prezentuje się zacnie jak na dobry samochód europejski.
W końcu można powiedzieć, że mamy elektryka na miarę przeciętnego Polaka (oczywiście przy dopłacie).
Chińczykom udało się skonstruować i przedstawić dobre auto, a cena w końcu jest konkurencyjna do europejskich marek. Chińczycy w końcu wyczuli moment, żeby się wbić do Europy z dobrym produktem i dobra ceną. Marki europejskie niech się dalej przyglądają i produkują swoje coraz droższe cuda (na które nie ma popytu). Ale potem niech nie płaczą, że mają konkurencję Tesli czy Chin. Najważniejsze, że natura i konkurencja nie znosi próżni, a my nie będziemy nabijani w przysłowiową butelkę.

Pozdrawiam
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jeśli masz włączone ogrzewanie to najpierw zużywasz sporo prądu na nagrzanie kabiny, później utrzymanie osiągniętej temperatury nie zużywa już tak dużo energii. Dodatkowo nawet sam odpisujesz że jechałeś dość dynamicznie a BEVy mimo że mogą to jednak preferują raczej spokojną jazdę ;).
 

slakam

Nowy na Forum
Czyli najlepiej byłoby mieć przed wyjazdem podłączony samochód pod 230V AC (z gniazdka) i zdalnie (poprzez program GM w komórce) dać nagrzanie kabiny i pogrzanie akumulatora. Wtedy energie będzie pobierał z sieci, a nie z akumulatora. Po przyjściu do samochodu będziemy mieli go przygotowanego do jazdy bez pobrania zbędnej energii przy ruszaniu i drodze przez pierwsze kilometry.
 

Kriso

Fachowiec
Cześć @slakam,
przede wszystkim gratki za fajne podsumowanie. Jak na jazdę testową, to dużo zauważyłeś. Także szacun za spostrzegawczość.

Wracając do Twojego pytania o zużycie na początku jazdy.
Jeśli po wejściu do auta, włączyłeś ogrzewanie, i stojąc, coś ustawiałeś, oglądałeś, ale nie ruszyłeś, to auto już liczy zużycie (inaczej, niż w spalinówkach, gdzie stojąc liczy zużyte litry/h i dopiero po ruszeniu z miejsca liczy litry/km).
Dlatego na początku widzisz tak duże zużycie. Jeśli Ci to będzie przeszkadzać, zawsze możesz nagrzać kabinę zdalnie, przed wejściem.
wtedy nie będzie wliczał zuzytej energii do średniego zużycia jazdy. ;)

Obecnie, przy 10 stopniach na dworze, u mnie na krótkich odcinkach (6km w jedną stronę do miasta) zużycie oscyluje między 12-15 kWh w zależności, jak dynamicznie jadę.
W załączniku wrzucam zdjęcia z ostatniego tygodnia, gdzie głównie jeżdżę po mieście i miałem wypad do sąsiedniego miasta oddalonego o 40km. Nie wierzę w te 130km pozostałego zasięgu, ale liczę na ok 100km, i wtedy po raz pierwszy od zakupu powinienem przekroczyć 400km na jednym ładowaniu.
Kończę też tabelę w Excellu, jutro wrzucę wyliczenia z pierwszych 3 miesięcy jazdy. Średnie zużycie miesiąc do miesiąca, zestawienie ładowań z różnych źródeł, koszt przejazdu 100km w zależności od źródła ładowania itd.

Mam nadzieję, że te twarde dane dadzą pierwszy, rzeczywisty obraz zużycia MG4 w zimie.

Podgrzewanie przedniej szyby po zamarznięciu.

Od początku miałem tylko 2-3 razy taką potrzebę (auto garażowane).
Zajęlo to za każdym razem ok 2-3 min. Auto szybko się nagrzewa, a przy nawiewie na szybę, pięknie wszystko się roztopiło.
także osobiście nie widzę potrzeby podgrzewanej szyby.

co do pompy ciepła, nie wypowiem się, nie używam.
 

Attachments

  • IMG_5319.jpeg
    IMG_5319.jpeg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 18
  • IMG_5318.jpeg
    IMG_5318.jpeg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 22
Last edited:
Top