Mobilne evse 11 kW do 1500 zł

Cav

Pionier e-mobilności
Tak chyba trzeba będzie zrobić.
Lepsze to niż kupowanie kabelka od tesli za 10 razy większą sumę....
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Powinno, ale jesli ładowarka auta np jak w Leafie bedzie ustawiona np na 6 kW to pociagnie spory prąd z tej jednej fazy i czy takie gniazdko np na 16A wytrzyma?? I kabelki itd...?
 

Michal

Moderator
Prędzej niż 6kW może pójść 3,6 kW, bo skoro podłączycie to do czerwonego złącza 3 fazowego, to UMC1 powinno samo ograniczać prąd do 16A.
Przy czym to jest i tak dużo jak na zwykłe gniazdko przez parę godzin, i wypadałoby to ograniczyć, co najmniej do 13A (3kW) w aucie, bo taki jest chyba max w standardzie shuko, ale bezpieczniki mogą być np. 10A (2,3kW)...
Ogólnie jeśli chce się u siebie ładować jedną fazą (bo z jakiegoś powodu nie ma 3), to chyba najlepiej dorobić sobie takie niebieskie złącze do tego i pociągnąć takie grubsze kable do niego od przyłącza z osobnymi bezpiecznikami.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ogólnie jeśli chce się u siebie ładować jedną fazą (bo z jakiegoś powodu nie ma 3), to chyba najlepiej dorobić sobie takie niebieskie złącze do tego
A po co?
Do niczego innego się to nie przyda, a mam w tej chwili inne evse, które na 16A działa....
i pociągnąć takie grubsze kable do niego od przyłącza z osobnymi bezpiecznikami.
Mam zrobione zwykłe gniazdo, ale 16A, kable wytrzymają (są wykorzystane dwa cienkie które były, skręcone ze sobą).
Do tego gniazdo sterowane przez wifi....
 

Michal

Moderator
Naprawdę trzeba uważać z korzystaniem z shuko do ładowania aut, bo te instalacje często nie są przygotowane do ciągłego wysokiego poboru energii - co najwyżej gotowanie wody w czajniku 2kW przez 2 minuty, albo kosiarka elektryczna 1kW przez 30 minut.
Piszę o tym na własnym przykładzie, gdzie niewystarczająco dokręcone przewody w gniazdku, z którego ładowałem się przez miesiąc, zwęgliły izolację iskrzeniem i mogły wywołać pożar.
Łatwo jest zapomnieć, że elektryczność jest niebezpieczna, bo cały czas (niby) mamy z nią kontakt.

Niebieskie NEMA 16A kiedyś dawali, więc pewnie Bronek ma. U mnie już nie było ale można dokupić.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dawali czy trzeba było dokupić?
Dawali to małe niebieskie 16A ;
32A niebieskie sie dkupowało i Syn ma je z przejścówkami do leafa.
Wtedy i tesla i leaf daje te ok 24 km/h ładowania
 

Seba020

Zadomawiam się
Pytanie dla znających ten model - czy teoretycznie jest jakaś możliwość ładowania z wykorzystaniem tego Bronkowego evse, ale z 230V (przez jakąś przejściówkę)?
Czy od razu weźmie 32A na jednej fazie i wywali bezpieczniki?

Nie mówimy o Tesli i innym ustawianiu w aucie.
Choć akurat Soul ma w menu możliwość ograniczenia prądu , tylko trzeba by o tym pamiętać i przełączać każdorazowo.....
chyba coś takiego jest potrzebne:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zaraz Wam prześle filmik z jednego z garaży gdzie mam kilka opcjii, bo to ewoluowało
Na filmiku jest to evse 3fazy za tysiaka z popsutym pstryczkiem jak ładuje z 16A/11kW "mała siła" i widać pow gniazdo niebieskie 16A itd.
To z tu i teraz.

 
Last edited:
Top