Moje wrażenia z jazdy próbnej

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
U mnie również oponki po roku prawie nietknięte a jednak gaz w podłogę prawie codziennie więc chyba dobry rezultat. Ciekaw jestem zimowych opon bo kupiłem Atlas Tires za 390 zł od sztuki 🙆🏻‍♂️ kierowałem się głównie tym aby były jak najcichsze.
Właśnie zakończyłem na Atlasach sezon zimowy (11 tys. km przebiegu) w wersji UHP3 i 19 calach za cos chyba 350 zł (czyli abstrakcyjnie tanio jak na rozmiar). Były ciche i bardzo przewidywalne chociaz muszą zastrzec że tylko raz jechałem nimi w okolicach 150km/h bo zimą jakoś nie mam okazji do większych szaleństw a i trasy to raczej wiosna i lato.
Po tych 11 tys. km zasadniczo nie widzę zużycia więc chyba dały radę.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, bardzo podoba mi się biała tapicerka, ale widziałem co stało się z białą tapicerką TM3 która stoi w salonie po kilku miesiącach, więc na pewno nie biała. Chyba, że taki samochód w salonie to co innego? Nie chcę być niewolnikiem białej tapicerki i co tydzień ją czyścić.
Czarna tapicerka jest największym nieporozumieniem w Tesli bo wygląda budżetowo. Za relatywnie niewielkie pieniądze (czyli np. połowę tego ile kosztuje dopłata do lakieru) dostaniesz białą która robi robotę i mocno zmienia wnętrze. Nie jest to skóra ale robi robotę a przede wszystkim bardzo prosto się czyści. Raz nawet ścierałem krew po skaleczeniu (dobra, dobra) i nie musiałem używać detergentu - wystarczyła wilgotna gąbka.

Ale oczywiście nowe jeansy mogą ją trwale zabić.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Właśnie zakończyłem na Atlasach sezon zimowy (11 tys. km przebiegu) w wersji UHP3 i 19 calach za cos chyba 350 zł (czyli abstrakcyjnie tanio jak na rozmiar). Były ciche i bardzo przewidywalne chociaz muszą zastrzec że tylko raz jechałem nimi w okolicach 150km/h bo zimą jakoś nie mam okazji do większych szaleństw a i trasy to raczej wiosna i lato.
Po tych 11 tys. km zasadniczo nie widzę zużycia więc chyba dały radę.
no u mnie parę razy zdarzyło się dłuższe jechanie 170-180 km/h i bez problemowo. W opiniach znalazłem informacje, że ktoś w wersji Performance zauważył niepewność przy 220 km/h... wiec pomijam takie skrajne sytuacje.

Jak na opony zimowe aby były ciche, o niskim zużyciu, dobrej drodze hamowania i stabilności do tych nawet 180 km/h to nie ma lepszej opony w takiej cenie.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Cześć,

Co mi się nie podobało:
1. Jakość wyświetlacza - rozdzielczość z kamer. O ile sama rozdzielczość wyświetlacza jest ok, o tyle obraz z kamer wydawał mi się dość nieostry, nieostra jest też wizualizacja 3d z mapą odległości od przedmiotów, ale może jestem za wybredny i przyzwyczajony do rozdzielczosci 4k.
Nie wiem z czym porównujesz. Dla mnie ten obraz jest w 100% ok. Chyba, że miałeś zabrudzone kamery, o co nie jest znowu tak trudno. Widok 3D - on jest rozmyty z zasady. To grafika 3D na podstawie fotogrametrii otoczenia.
2. Masa auta - ruszając czuje się, że auto jest ciężkie.

Niżej piszesz o siłę wkładaną w układ kierowniczy. Nie pomogę, bo dla mnie nawet w ustawieniu sport wspomaganie działa za bardzo. Możliwe, że to kwestia napędu głównie na tył i przyzwyczajenie do feedbacku z układu kierowniczego.

3. Brak dźwigni kierunkowskazów - to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Da się przyzwyczaić, jedyny problem to zjazd z małego ronda. Tylko ja używam chwytu "gokartowego" tak długo jak można.

4. Twardy środkowy fotel z tyłu.
Nie nadaje się do siedzenia, a szkoda.
5. Nawigacja - wcisnąłem mikrofon na kierownicy i kazałem się prowadzić do salonu Tesli - mapa nie pokazywała trasy, były tylko komunikaty głosowe, ale to pewnie moja nieznajomość systemu.
To akurat "u mnie działa". Tylko uwaga - komendy są inne niż np. w Google Assistant. Co ważne - komendy głosowe działają, co nie zawsze jest regułą.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
1. Cały czas się zastanawiam nad tym leasingiem, w moich kalkulacjach (nie chcę płacić za wysokiej raty) wychodzi koszt leasingu około 40k, więc zjada mi całą dotację na mój elektryk oraz 50% VAT który mogę odliczyć + kilka tysięcy. Tutaj samochód kosztuje mnie więc efektywnie okolo 246k, czyli cena katologw (całkowity koszt leasingu 290).

2. Kupując samochód za gotówkę jest on tańszy o dotację mój elektryk oraz 50% VAT, które sobie sam odliczam. Tutaj samochód kosztuje mnie 200k.

W sumie biorąc leasing wychodzi się prawie na 0 z kosztami jeżeli patrzy się na to tak jak w punkcie 1.
Jednak patrząc na to tak jak w punkcie 2 to jest się w plecy o 40k (19 z mój elektryk i 23 VAT, VAT co prawda rozłożony na 5 lat).

Nie wiem, czy mogę się z tym pogodzić, tj. czy bardziej przychylam się do patrzenia na to przez pryzmat opcji 1 czy 2.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Nie wiem z czym porównujesz. Dla mnie ten obraz jest w 100% ok. Chyba, że miałeś zabrudzone kamery, o co nie jest znowu tak trudno. Widok 3D - on jest rozmyty z zasady. To grafika 3D na podstawie fotogrametrii otoczenia.
Widok 3D ta grafika jest taka nieostra ta wizualizacja mam wrażenie, tj. w dość niskiej rozdzielczości. Jest to wizualizacja 3D więc można by ją pewnie wyświetlić tak, żeby nie była taka jakby za mgłą.

Niżej piszesz o siłę wkładaną w układ kierowniczy. Nie pomogę, bo dla mnie nawet w ustawieniu sport wspomaganie działa za bardzo. Możliwe, że to kwestia napędu głównie na tył i przyzwyczajenie do feedbacku z układu kierowniczego.
Tak, myślę że to kwestia przyzwyczajenia do feedbacku z układu kierowniczego.

Nie nadaje się do siedzenia, a szkoda.
Tutaj już znalazłem rozwiązanie, można położyć poduszkę :D :D :D
To akurat "u mnie działa". Tylko uwaga - komendy są inne niż np. w Google Assistant. Co ważne - komendy głosowe działają, co nie zawsze jest regułą.
Tu myślę, że brak znajomości interfejsu użytkownika Tesli zawinił :)

Jeszcze jedno, imho przy 130-140 było jednak dość głośno.

Czy w testowych egzemplarzach są opony wielosezonowe czy zimowe?
 

inter

Pionier e-mobilności
Widok 3D ta grafika jest taka nieostra ta wizualizacja mam wrażenie, tj. w dość niskiej rozdzielczości. Jest to wizualizacja 3D więc można by ją pewnie wyświetlić tak, żeby nie była taka jakby za mgłą.


Tak, myślę że to kwestia przyzwyczajenia do feedbacku z układu kierowniczego.


Tutaj już znalazłem rozwiązanie, można położyć poduszkę :D :D :D

Tu myślę, że brak znajomości interfejsu użytkownika Tesli zawinił :)

Jeszcze jedno, imho przy 130-140 było jednak dość głośno.

Czy w testowych egzemplarzach są opony wielosezonowe czy zimowe?
Wszędzie są opony letnie.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Zastanawia mnie jeszcze jedno, podczas jazdy przyspieszając, szczególnie np. z 20 do 70km/h słyszałem dźwięk silnika, tylko teraz nie wiem, czy to był dźwięk silnika elektrycznego, czy może jakiś sztuczny dźwięk z głośników.
 

inter

Pionier e-mobilności
Zastanawia mnie jeszcze jedno, podczas jazdy przyspieszając, szczególnie np. z 20 do 70km/h słyszałem dźwięk silnika, tylko teraz nie wiem, czy to był dźwięk silnika elektrycznego, czy może jakiś sztuczny dźwięk z głośników.
To masz wyczulony słuch, ja przez pierwsze 500 km prawie nic nie słyszałem ;)
Tak to dźwiek silnika, ostatnio siedziałem z tyłu i trochę go słychać.
 
Top