Montaż instalacji PV na nowych zasadach, a może dodatkowo mały wiatrak i instalacja off grid

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Nie czytając wszystkich odpowiedzi, na szybko...

Bateria 150kWh plug and play pod falownik to koszt 2500PLN/kWh - 375k PLN
Ta sama bateria zrobiona domowym sposobem na przykład z 2 baterii tesli to koszt koło 800PLN/kWh + BSM (ok.6000PLN) - 126k PLN. Tyle że robisz to sam, żadna firma nie podpisze się pod tym tematem.

Na moje oko, bateria 50kWh max. Po drugie sprawdź swoje zużycie w domu, jest mocno za duże. Lepiej wymienić na przykład żarówki na led :)
2 lampy w nocy plac oświetlaają
sprawdzę teraz rachunek za luty marzec i zobaczymy
magazyn ołowiany 150kwh kosztuje 375 tys, to 50kwh kosztowałby 125tys. To nie wiele więcej Zoe z litowo jonowym aku o takiej pojemności kosztuje, chyba nie możliwa ta cena za taki akumulator. Ale nawet gyby połowe tego kosztował to i tak bez sensu, nigdy to się nie zwróci
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
2 lampy w nocy plac oświetlaają
sprawdzę teraz rachunek za luty marzec i zobaczymy
magazyn ołowiany 150kwh kosztuje 375 tys, to 50kwh kosztowałby 125tys. To nie wiele więcej Zoe z litowo jonowym aku o takiej pojemności kosztuje, chyba nie możliwa ta cena za taki akumulator. Ale nawet gyby połowe tego kosztował to i tak bez sensu, nigdy to się nie zwróci
Ogólnie sam kalkulowałem system hybrydowy i zakup baterii żeby wydłużyć auto konsumpcje. Przy komercyjnych rozwiązaniach bateryjnych to wszystko jest za drogie, samoróbka z baterii Tesli jeszcze by uszła w tłoku, ale papraniny jest dość sporo. Na OLX widziałem 85kWh baterie za 65k PLN.

Chodzą słuchy w internetach że kWh w 2024 będzie po 1.85PLN :)
Więc pytanie czy się zwróci czy nie jest kwestią przeliczenia z jaką wartością za kWh wychodzi się na zero. Nie liczyłem tego, ale pewnie to zrobię,

Na ten moment przy 0.75kwh , mogę powiedzieć ze w ogóle nie opłaca się. Chyba lepiej po prostu wyjdzie się przywalając duże PV i wychodzić na zero przy net-bilingu.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Ale rozważałeś ciężkie aku ołowiane jako magazyn? Bo Litowo jonowe mają za zadanie głównie chyba zmniejszyć wagę. Podejrzewam, że są dużo droższe
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Nie, ołowianym nie przyglądałem się. Pewnie pierwszym pytaniem jest czy takowe też są zarządzane przez jakiś BMS. Jak masz może więcej informacji wrzuć nowego posta, opowiedz troche więcej.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Gdzieś na Youtube kiedyś widziałem, że ktoś używane z elektrycznych wózków widłowych wykorzystywał.
Ołowiany jest zarąbiście cięzki nie nadaje się do auta, ile by to ważyło, dlatego elektromobilność ruszyła wraz z upowszechnieniem się ogniw Litowo jonowych, zdecydowanie spadła masa baterii. Przy stacjonarnym magazynie masa nie ma znaczenia, a w przypadku zużycia się ołowianych aku, one maja dużą wartość jako złom. Więc to chyba najkorzystniejsza droga
 

nabrU

Moderator
Bateria 150kWh plug and play pod falownik to koszt 2500PLN/kWh - 375k PLN
:)

Nie jest tak źle...

Chińczycy sprzedają gotowe zestawy (baterie LiFePO4, BMS itd) gotowe do podłączenia i współpracujące z wieloma falownikami. Sam się nad tym rozwiązaniem zastanawiam.


Na przykład taki zestaw Seplos MASON-280 (tj. 15kWh) byłby dla mnie idealny i kosztuje 4500 USD (plus cło i VAT)


Jest trochę osób w UK, które taki zestawik kupiło i sobie chwalą.

Można tez kupić zestawik do samodzielnego montażu (wyjdzie ciutkę taniej):

 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
4500usd x 4,45=20 tys netto + cło nie wiem ile z 10%=22tys netto + vat= 27 brutto co najmniej
15kwk x 3,5=52,5kwh żeby wyszła pojemność Zoe
wieć 27tys zł x 3,5=95tys zł
za jakieś prawie 100tys zł mamy magazyn o pojemności takiej jak bateria renault Zoe.
Moja matematyka mówi, że to kiepski interes.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Nie jest tak źle...

Chińczycy sprzedają gotowe zestawy (baterie LiFePO4, BMS itd) gotowe do podłączenia i współpracujące z wieloma falownikami. Sam się nad tym rozwiązaniem zastanawiam.


Na przykład taki zestaw Seplos MASON-280 (tj. 15kWh) byłby dla mnie idealny i kosztuje 4500 USD (plus cło i VAT)


Jest trochę osób w UK, które taki zestawik kupiło i sobie chwalą.

Można tez kupić zestawik do samodzielnego montażu (wyjdzie ciutkę taniej):


Liczyłem podobny magazyn i opcja z Chin jest faktycznie ciekawa, tyle że kwiatki z cłem i przeprawą w Polsce są niebotyczne.

Ale w UK może być inaczej. Pytanie jakie tam jest cło i czy trzeba dodatkowo tłumaczyć się z zakupu.

Masz może jakieś info co trzeba przedstawić na odprawie granicznej w UK do takiego układu bateryjnego?
 

nabrU

Moderator
Widzisz, ja o magazynie energii myślę tylko z punktu widzenia zasilania domu kiedy mam droższy prąd.
Jak nie ładuję EV to zużywam ok 8kWh dziennie, więc 20% do 80% przy pojemności 15kWh to 9kWh czyli tyle ile normalnie potrzebuję.
Ładowanie EV w mojej taniej taryfie w nocy plus darmowe ładowanie w pracy mnie zadowala więc nie potrzebuję baterii po kilkaset kWh.

Liczyłem podobny magazyn i opcja z Chin jest faktycznie ciekawa, tyle że kwiatki z cłem i przeprawą w Polsce są niebotyczne.

Ale w UK może być inaczej. Pytanie jakie tam jest cło i czy trzeba dodatkowo tłumaczyć się z zakupu.

Masz może jakieś info co trzeba przedstawić na odprawie granicznej w UK do takiego układu bateryjnego?

Proszę bardzo. Jest cały wątek o tym:


Gość w tym wątku pisze że 'na gotowo' kosztowało go to 2300 funtów i Seplos robi wszystko za Ciebie (dostawa DDP - Delivered Duty PAid). Teraz podobno można nawet taniej (ok. 2100 GBP jest do osiągnięcia)
 
Top