chris8721

Zadomawiam się
No właśnie wolny rynek coś nie działa tak jak piszecie bo zamiast podwyżek są zniżki chyba że tylko w Stellantisie, bo w BMW widzę ceny zaporowe. Dla przykładu Fiat 600e La Prima startował w kwocie 190 tys, obecnie kosztuje 170 tys. do tego dochodzi rabat dealerski 29 910 zł i cena końcowa wynosi ok. 140 tysięcy brutto. Dotacja 40.000 netto. Wartość wykupy u mnie wynosi 107.260 zł przy wpłacie początkowej 49.200 i ratach leasingowych 294,56 brutto / m-c (gap osobno 129,23). A znam ludzi co płacą po 1700 zł / m-c raty za hybrydy... Jak ktoś jeszcze bierze na jdg i odliczy VAT to ceny elektryków zaczynają się robić w miarę normalne.
 

magok

Nowy na Forum
Chyba coś się zbliża ( 30 tys. ;) ) Obecny status wniosku w funduszu- "do wypłaty". Nie wiem kiedy to się zmieniło, bo nie dostałem żadnego maila czy powiadomienia, a nie śledzę tego na stronach nfośigw za często. Krótkie kalendarium:
- 04-02-2025 - złożenie wniosku
- 29-04-2025 - zweryfikowany poprawnie po dwóch poprawkach
- 15-05-2025 - zatwierdzenie wniosku - mail z umową i resztą + od razu dosłałem im cesję polisy
- 12-06-2025 ( teoretycznie ) - status wniosku - do wypłaty.
Jak dostanę przelew to na pewno też się pochwalę :ROFLMAO:
Też mam do wypłaty, ale chyba status zmienił się wczoraj tj. 12.06.2025.
 

nabrU

Moderator
No właśnie, tax credit. Czy w którymś państwie UE jest coś takiego? Bo podałeś UK i USA, jest jeszcze znane zwolnienie z VAT w Norwegii, chociaż ono nic nie zmienia dla firm (przynajmniej jeśli nie funkcjonują takie wynalazki jak nasz użytek mieszany, ale tam pewnie też nie ma tylu JDG, tylko etaty). Ktoś wie jak funkcjonują dopłaty w innych krajach Unii?

Przypominam tylko, że UK było w UE do 31 stycznia 2020, a ichniejsze dopłaty do EV (w tejże prostej formie) istniały od stycznia 2011.

1749800557412.png

Dopłaty do EV w UK wycofano całkowicie w czerwcu 2022.

W DK efektywne zwolnienie z dochodzącego do 150% podatku rejestracyjnego to ulga nad ulgi. Nie wymaga żadnej interakcji klienta z jakimkolwiek urzędem.

Przykład UK (sprzed Brexitu) i DK pokazuje więc, że jednak da się w UE zrobić to 'bezboleśnie' dla kupującego.
 

solik

Pionier e-mobilności
czy z SCM powinienem dostac jakis protokol odbioru czy cos? czy jednak tego nie trzeba dolaczac do wniosku? odebralem auto bez tego, mam fakture na OW, fakture za auto z Tesli, polise AC/OC i w sumie tyle
 

lukech

Zadomawiam się
I co z tego, i tak nie zdążą, większość przepadnie z tego KPO, którym grali na obalenie poprzedniego rządu. Teraz to się mści.
Pomińmy politykę.

Bardziej chodziło mi o to, że wielokrotnie tutaj na forum obecny termin końca programu był podnoszony jako nieprzekraczalny i całkiem sporo osób wyciągało wnioski na tej podstawie co do cen samochodów używanych itd.
A tymczasem, jak widać, terminy mogą się jeszcze zmienić :)
 

drMM

Nowy na Forum
Pod dotacje się łapie, problem jest z VATem jak kupujesz na osobę prywatną.
kupowalbym na JDG - praktyka lekarska - da się wtedy jakoś ominąć podwojne oplacenie vatu, czy trzeba oplacic vat w DE i czekac na zwrot?
Przerabial ktos temat? roznica w cenie jest rzędu 40-50tysięcy na korzysc zakupu elektryka w DE - więc miesiąc pracy... wiec gra warta swieczki...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
kupowalbym na JDG - praktyka lekarska - da się wtedy jakoś ominąć podwojne oplacenie vatu, czy trzeba oplacic vat w DE i czekac na zwrot?
Przerabial ktos temat? roznica w cenie jest rzędu 40-50tysięcy na korzysc zakupu elektryka w DE - więc miesiąc pracy... wiec gra warta swieczki...
Placisz i czekasz na zwrot z DE. Skrajne przypadki mowia o 18 miesiacach. Mam znajomego co podobno czekal 8 miesiecy.
A na ktorym elektryku sa takie roznice w cenie ?
 

Najnowsze dyskusje

Top