Niemcy Berlin Naklejka E

Jacek81

Zadomawiam się
Czy orientujecie się jakie aktualnie uprawnienia daje nakleja E w Niemczech, a w szczególności w Berlinie ?
Gdzie ewentualnie można parkować bezpłatnie, jak z BUS pasami ?
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
W całym Berlinie za darmo, za wyjątkiem parkingów za szlabanem (pietrowe itd). Buspasy dla e-aut to wynalazek szatana i chyba tylkow PL jest...
 

Froggy

Posiadacz elektryka
Buspasy dla e-aut to wynalazek szatana i chyba tylkow PL jest...

Veto!
Bardzo sobie chwalę (choć zaraz, za 10 miesięcy, mi ten przywilej zabiorą).
W Lublinie rządzący rozwalili w pandemii komunikację miejską (główne linie kursują na poziomie poniżej 40% rozkładu z 2019), tak więc na buspasach hula wiatr, Ubery/Freenow/Bolty i taksówki. Jakoś nie czuję się źle jadąc w tych warunkach pustym buspasem. Jak ktoś wrzuca kierunek, bo chce skręcić w prawo, to od razu noga w kierunku hamulca, a lewa łapka puścić długimi sygnał, żeby wbijał, więc nikomu nic nie zabieram. Jak autobus/trolejbus wyjeżdża z zatoczki, to grzecznie wpuszczam.
Najlepszy jest buspas na nowym moście 700-lecia Lublina, którym przez pierwsze kilka lat (zanim wybudowano nowy dworzec autobusowy przy dworcu PKP) jeździły w szczycie... 2-3 autobusy na godzinę.
Ja rozumiem, że w Warszawie, Łodzi czy Poznaniu buspasy rzeczywiście służą komunikacji miejskiej. W Lublinie służą głównie temu, żebym mógł po zupełnie pustym pasie wzdłuż korka śmignąć.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Veto!
Bardzo sobie chwalę (choć zaraz, za 10 miesięcy, mi ten przywilej zabiorą).

Najlepszy jest buspas na nowym moście 700-lecia Lublina, którym przez pierwsze kilka lat (zanim wybudowano nowy dworzec autobusowy przy dworcu PKP) jeździły w szczycie... 2-3 autobusy na godzinę.
To lepiej żeby te 2 czy 3 autobusy też stały w korku i były jeszcze bardziej nieużywane?
Ja rozumiem, że w Warszawie, Łodzi czy Poznaniu buspasy rzeczywiście służą komunikacji miejskiej. W Lublinie służą głównie temu, żebym mógł po zupełnie pustym pasie wzdłuż korka śmignąć.

Ty, jako e-właściciel, sobie chwalisz. Ale nie po to są buspasy, żeby bogacze z domków po nich pomykali.

Michael O'Leary swego czasu miał prywatne auto zarejestrowaną jako taksówkę. Żeby właśnie po Bus Pasach w Dublinie pomykać...
 

Froggy

Posiadacz elektryka
To lepiej żeby te 2 czy 3 autobusy też stały w korku i były jeszcze bardziej nieużywane?


Ty, jako e-właściciel, sobie chwalisz. Ale nie po to są buspasy, żeby bogacze z domków po nich pomykali.

Michael O'Leary swego czasu miał prywatne auto zarejestrowaną jako taksówkę. Żeby właśnie po Bus Pasach w Dublinie pomykać...
Nie, lepiej chyba jednak, żeby te 2-3 autobusy nadal mknęły po pustym buspasie - wśród taksówek i BEV (których, może poza śródmieściem Lublina wcale nie widuje się tak dużo).
Gdyby natężenie ruchu komunikacji miejskiej było wyższe, pewnie grzecznie czekałbym na "normalnym" pasie, ale komunikację miejską w Lublinie rozłożono na łopatki i nic nie zapowiada tego, żeby miała powrócić do stanu sprzed 5-6 lat.
W przeciwieństwie do O'Leary-ego nie wykorzystuję przywilejów nieprzeznaczonych dla mnie. Prawo do poruszania się buspasem wynika w Polsce z ustawy o elektromobilności i wprowadzonej nią zmiany w postaci art. 148a ustawy prawo o ruchu drogowym.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
To lepiej żeby te 2 czy 3 autobusy też stały w korku i były jeszcze bardziej nieużywane?
Ty, jako e-właściciel, sobie chwalisz. Ale nie po to są buspasy, żeby bogacze z domków po nich pomykali.
Ja najczęściej na buspasach widzę taksówki bez pasażerów, a takie nie powinny się znajdować na buspasie. Niestety nikt tego nie egzekwuje.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
W Lublinie służą głównie temu, żebym mógł po zupełnie pustym pasie wzdłuż korka śmignąć.
W Lublinie to one służą do generowania jeszcze większych korków.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Nie, lepiej chyba jednak, żeby te 2-3 autobusy nadal mknęły po pustym buspasie - wśród taksówek i BEV (których, może poza śródmieściem Lublina wcale nie widuje się tak dużo).
Gdyby natężenie ruchu komunikacji miejskiej było wyższe, pewnie grzecznie czekałbym na "normalnym" pasie, ale komunikację miejską w Lublinie rozłożono na łopatki i nic nie zapowiada tego, żeby miała powrócić do stanu sprzed 5-6 lat.
W przeciwieństwie do O'Leary-ego nie wykorzystuję przywilejów nieprzeznaczonych dla mnie. Prawo do poruszania się buspasem wynika w Polsce z ustawy o elektromobilności i wprowadzonej nią zmiany w postaci art. 148a ustawy prawo o ruchu drogowym.
Ale ja nie mówię, że robisz coś w konflikcie z prawem. Jest jednak moim głębokim przekonaniem, że buspasy nie powinny być dla prywatnych.
 

Jeffero

Zadomawiam się
A trzeba mieć faktycznie naklejkę? Ja rozumiem to tak, że wystarcza sama zielona tablica
"Electric vehicles and plug-in hybrid vehicles with an E license plate are exempt from the sticker requirement in Berlin. This also applies to electric vehicles registered abroad. If such foreign-registered eletric vehicles do not already have a marking specific to electrically driven vehicles, they need a blue E sticker in accordance with Appendix 3a of the Vehicle Registration Ordinance (Anlage 3a FZV) in order to drive inside the low-emission zone in Berlin."
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ale ja nie mówię, że robisz coś w konflikcie z prawem. Jest jednak moim głębokim przekonaniem, że buspasy nie powinny być dla prywatnych.
I tu mam problem. Generalnie zgadzam się z Tobą. Z tym, że to jest na swój sposób promowanie EV. W takiej Warszawie to + darmowe parkowanie może kogoś zachęcić do kupna EV (spora oszczędność czasu i pieniędzy). Buspasy tak czy owak kończą się dla EV z końcem roku, więc przestaną kłuć w oczy.
 
Top