luki

Pionier e-mobilności
Hyundai na Konę (produkowaną w Czechach) już zamówień nie przyjmuje. Nowy model będzie, ale zamówić się jeszcze nie da. KIA nawet jak tą fabrykę w EU będzie miała, to pewnie będzie podobnie (tak jak anulowali zamówione wcześniej Niro)
 

Cav

Pionier e-mobilności
KIA nawet jak tą fabrykę w EU będzie miała, to pewnie będzie podobnie (tak jak anulowali zamówione wcześniej Niro)
Co znaczy anulowali?
W wątku było info, że ostatecznie zrealizowali zamówienia, tyle że wydali Konę EV w podobnej konfiguracji co zamówione e-Niro....
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Oczywiście, że powinni informować!!!
A nie w połowie maja dealer obiecuje, że auto będzie do 30.11.2022 i taki termin wpisuje w zamówieniu!!!
A tu koniec stycznia auto nie wyprodukowane!!!
Zastanawiam się nad tym aby nie iść z tym do Rzecznika praw konsumenta i UOKiK
Nie sądzę żeby Rzecznik lub UOKiK mogli tutaj w czymś pomóc.
Jeśli dealer nie wywiązał się z umowy, to ma obowiązek zwrócić Tobie dwukrotność zadatku i niestety tylko tyle (tak macie pewnie zapisane w zamówieniu i to samo stanowi KC).
Z drugiej strony, Ty również w każdej chwili możesz zrezygnować z zamówienia i jedyne konsekwencje jakie dealer może wyciągnąć to zatrzymać zadatek. Tak więc z obu stron zamówienie to bardziej obietnica niż gwarancja dokonania transakcji.

Być może warto ponaciskać o dodatkowe bonusy w związku z opóźnieniem (darmowe serwisy, wyposażenie, wymiany opon itp).
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Taki plan powinien być znany dealerom, żeby podpowiedzieli klientowi jak się wstrzelić w niego z wersją.
Ależ oczywiście że jest znany, mają to widoczne w systemie. Jak zamawiałem auto telefonicznie w czerwcu, sprzedawca mówił mi jakie konfiguracje/kolory i ile sztuk z planu jest jeszcze dostępnych. Mówił też że z poza planu szybko nie będzie. Dlatego też zamówiłem auto z pompą ciepła bo interesującej mnie wersji/koloru bez pompy nie było w planie. Może to kwestia ogarnięcia danego handlowca lub po prostu uczciwości.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ależ oczywiście że jest znany, mają to widoczne w systemie. Jak zamawiałem auto telefonicznie w czerwcu, sprzedawca mówił mi jakie konfiguracje/kolory i ile sztuk z planu jest jeszcze dostępnych. Mówił też że z poza planu szybko nie będzie.
No to co, inni sprzedawcy nie potrafią korzystać z tego systemu, zatajają informację, czy klienci nie słuchają co się do nich mówi?
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Ależ oczywiście że jest znany, mają to widoczne w systemie. Jak zamawiałem auto telefonicznie w czerwcu, sprzedawca mówił mi jakie konfiguracje/kolory i ile sztuk z planu jest jeszcze dostępnych. Mówił też że z poza planu szybko nie będzie. Dlatego też zamówiłem auto z pompą ciepła bo interesującej mnie wersji/koloru bez pompy nie było w planie. Może to kwestia ogarnięcia danego handlowca lub po prostu uczciwości.
W czerwcu byłem w trzech salonach i żaden czegoś takiego nie mówił.
W dwóch usłyszałem że termin to 10 miesięcy, a w trzecim że 6.
Powiedziałem: "w innych salonach mówią że 10", usłyszałem: "może chcą się zabezpieczyć, ale mamy wytyczne od Kia że 6 mcy".
Zadzwoniłem do poprzednich: "w innym salonie mówią że 6", usłyszałem: "może chcą pana zachęcić, ale Kia mówi że 10".
Pytałem czy jest szansa że będzie później: tak.
Czy jest szansa że będzie wcześniej: tak.
Nikt nic nie wiedział :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ja zamawiałem w czerwcu, na umowie było zapisane 6 miesięcy ale sprzedawca powiedział że powinno być szybciej. O tych spoza planu powiedziane było około 10 miesięcy. Zamówiłem z planu i odebrałem po równo 3 miesiącach.
 

Najnowsze dyskusje

Top