vwir

Pionier e-mobilności
Dużo piszecie o Tesli a co myślicie o samochodzie Jeep Avenger? W sytuacji, kiedy czekamy miesiącami na Niro - i nie mamy żadnych wieści - może to byłby dobry kierunek? Tym bardziej, że prawdopodobnie można jeszcze wyhaczyć Launch Edition za 189 700...
Wiem, że ma mniejszy zasięg, ale za te pieniądze jest naprawę dobrze wyposażony i co ważne osiągalny na przełomie kwietnia/maja!
Martwi mnie tylko, że opinie o tej marce - jak i o całej stajni Fiata - nie są najlepsze...
Przed obniżką cen tesli launch edition był rozsądnie wyceniony (na tle konkurencji). Po obniżkach cen Tesli staje się nieco drogawy. Edycje nie-launch już są ultra drogie.
 

Ryś

Zadomawiam się
Przed obniżką cen tesli launch edition był rozsądnie wyceniony (na tle konkurencji). Po obniżkach cen Tesli staje się nieco drogawy. Edycje nie-launch już są ultra drogie.
Ja nie piszę o najdroższej wersji Summit, tylko o tej wersji promocyjnej za ok 190 tysięcy zł. + Wallbox, nawigacja i lakier dwukolorowy, która - jak dobrze poszukasz - jest do osiągnięcia. Wersja Summit z wyposażeniem takim jak w launch edition kosztowałaby ok. 27 tysięcy więcej! To na pewno nie jest opcja godna zachodu.
W sumie nie pytam o cenę. Ciekawi mnie jak oceniacie samą markę Jeep.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale przecież dokładnie o tym piszę - launch się w miarę opłaca. Drogawo, ale akceptowalnie. Summit to masakra.
Platforma PSA - sprawdzona w boju w eC4, corsie, e208, etc. Nie powinna więc mieć chorób wieku dziecięcego. Przy czym trochę ją poprawili i zwiększyli zasięg. Ogólnie - moim zdaniem warto się przyjrzeć.
 

Maciek525

Zadomawiam się
Ze względu na koszty, to warto przemyśleć kompromis, czyli TMY RWD.
Y RWD też fajne auto ale u mnie opcja jest taka, że mamy w domu dwa auta (jeździmy wymiennie z Żoną bez podziału, które czyje) i albo wymienimy na elektryka mniejsze auto albo większe.
Założenie było takie, że Niro ma być wymienione za hondę civic benzynową a w garażu zostanie też renault espace V w dieslu.
Niro ma jeżdzić jak najwięcej miasto + bliskie trasy a diesel będzie jako drugie auto + długie trasy.

Druga opcja jest taka, że to że honda zostanie jako drugie miejskie auto a Y wpadnie za diesla jako podstawowe auto do wszystkiego. W tym układzie chciałbym już AWD i LR (mam KDR więc limit dopłat mnie nie obejmuje). Ta druga opcja to bardziej sercem a nie rozumem ;);) głównie spowodowana obniżkami Tesli i jazdą testową YLR gdzie rzeczywiście układ napędowy robi mega wrażenie.

Mam nadzieję, że mi zaraz przejdzie i spokojnie odbiorę Niro :) (podobno już płynie ale VIN jeszcze nie ma, zamówione w pierwszych dniach czerwca 22).


Pozdr! M.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Przed obniżką cen tesli launch edition był rozsądnie wyceniony (na tle konkurencji). P
Launch to podstawa?
No to jest mega bida wersja - a nawet za dopłatą nie idzie jej doposażyć do sensownego poziomu, żeby zachować sensowną cenę.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Y RWD też fajne auto ale u mnie opcja jest taka, że mamy w domu dwa auta (jeździmy wymiennie z Żoną bez podziału, które czyje) i albo wymienimy na elektryka mniejsze auto albo większe.
Niro ma być wymienione za hondę civic benzynową a w garażu zostanie też renault espace V w dieslu.
Założenie jest takie, że Niro ma jeżdzić jak najwięcej miasto + bliskie trasy a diesel jako drugie auto + długie trasy.
Realia są takie, że nie będziesz chciał jeździć nigdzie dieslem mając elektryka do wyboru.
Bierz TMY, a mniejsze auto wymienisz na elektryka za rok, jak już będziesz wiedział że ice tylko stoi i się kurzy. ;-)
 

Ryś

Zadomawiam się
Launch to podstawa?
No to jest mega bida wersja - a nawet za dopłatą nie idzie jej doposażyć do sensownego poziomu, żeby zachować sensowną cenę.
Chyba się trochę mylisz! Launch jest tak samo wyposażona jak Summit + dodatki...
 

kiki111

Fachowiec
Realia są takie, że nie będziesz chciał jeździć nigdzie dieslem mając elektryka do wyboru.
Bierz TMY, a mniejsze auto wymienisz na elektryka za rok, jak już będziesz wiedział że ice tylko stoi i się kurzy. ;-)
Potwierdzam, mam w garażu świeżą corsę jako drugie auto i wyjeżdża tylko w tych momentach kiedy potrzebne są oba w tym samym czasie. Mimo że bardzo lubiłem jeździć tą corsą po mieście to teraz jadąc nią jedyne o czym myślę to żeby ją zmienić na e-corsę lub cokolwiek innego elektrycznego. Narazie jeszcze umiem sobie wytłumaczyć że to bez sensu ale pewnie kiedyś się złamię.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Chyba się trochę mylisz! Launch jest tak samo wyposażona jak Summit + dodatki...
Czyli to nie jest podstawowa wersja, a o to pytałem.

A co za tym idzie - jest za droga.
Po doposażeniu do poziomu TMY i powiększeniu baterii do jej poziomu wyszłaby drożej.
Bez sensu.
 
Top