tokwi

Pionier e-mobilności
To raczej nie interes odliczyć 50%vat przy zakupie i naliczyć 100% przy sprzedaży. Alternatywnie PCC 2% to tez sporo.
Czy ktoś wie przy jakiej różnicy %% takie flipery się realnie w tym kraju opłacają?
 

electricar

Zadomawiam się
Nieee. Kupuje sie to na fv jako towar handlowy. A na drugi dzień sprzedaje z zyskiem 19 tys. Rozliczam vat jak każdy inny towar. A to co mówisz to tyczy się wykorzystywania auta do celów gospodarczych A później nie płacenie vatu czy pitu przy sprzedaży.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Wymóg jest taki, aby samochod był fabrycznie nowy i nie był przed zakupem zarejestrowany lub pojazd, zakupiony i zarejestrowany przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km. Pytanie co oni rozumieją przez fabrycznie nowy. Czy tylko takie, które
pochodzą bezpośrednio od producenta lub od podmiotów pośredniczących w ich obrocie, czy rownież te nabyte od innych zbywców, w przypadku gdy uprzednio nie były używane (eksploatowane). Wolałbym nie ryzykować.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Jak to jest możliwe, że jest taka dysproporcja w hałasie? Błędny pomiar? Jeździłem EV6 i Niro EV i nie ma opcji, żeby była aż taka różnica. W zasadzie przy 100 km/h nie słyszałem żadnej (źródło Auto Świat).

Edit: jeszcze sprawdziłem, jak było w eNiro.
Hałas w kabinie
przy 50 km/h 54 dB (A)
przy 100 km/h 63 dB (A)
przy 130 km/h 68 dB (A)
W ogóle nie ma to żadnego odniesienia do rzeczywistości. Niro EV jest sporo cichsze od eNiro, a w Auto Świat wychodzi, że nie 😉
 

Attachments

  • 20220915_215232.jpg
    20220915_215232.jpg
    510,2 KB · Liczba wyświetleń: 19
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Jak to słyszysz silnik? Chodzi Ci o ten charakterystyczny dźwięk samochodu elektrycznego? Ja na jeździe próbnej słyszałem opony i nad tym mogli lepiej popracować.
Tak, taki charakterystyczny świst silnika elektrycznego. Mam na codzień porównanie z Volvo XC40/C40 i tam ledwie to słyszę a w moim Niro aż mnie szczypie w uszy. Może to kwestia innej częstotliwości na którą jestem bardziej wyczulony albo gorszego wygłuszenia. Za to opon, które teoretycznie powinny być głośniejsze od seryjnych, przy jeździe miejskiej nie słyszę w ogóle.
 

Cav

Pionier e-mobilności
To raczej nie interes odliczyć 50%vat przy zakupie i naliczyć 100% przy sprzedaży.
Przy sprzedaży odliczasz wstecznie brakujące 50% - nic nie tracisz.
A jak kupujesz na handel, to od razu możesz odliczyć 100% vat.
 

plwkancelaria

Nowy na Forum
Jak to jest możliwe, że jest taka dysproporcja w hałasie? Błędny pomiar? Jeździłem EV6 i Niro EV i nie ma opcji, żeby była aż taka różnica. W zasadzie przy 100 km/h nie słyszałem żadnej (źródło Auto Świat).

Edit: jeszcze sprawdziłem, jak było w eNiro.
Hałas w kabinie
przy 50 km/h 54 dB (A)
przy 100 km/h 63 dB (A)
przy 130 km/h 68 dB (A)
W ogóle nie ma to żadnego odniesienia do rzeczywistości. Niro EV jest sporo cichsze od eNiro, a w Auto Świat wychodzi, że nie 😉
Na youtube w str testy wyszło 65 dB przy 120, ale on ma dziwny sonometr, na którym często wychodzi przy innych samochodach 120 tylko 60 dB.
 
Top