JareG

Pionier e-mobilności
Hmm, jak 3 miesiące temu chodziłem po dealerach to można było zamawiać nowego do produkcji. Zależało mi na czasie więc znalazłem rocznik 2021. Zamówienia miały mieć odbior za 8-12 miesięcy. Cennik na stronie jest dla modelu 2022. Nie przyjmują zamówień?
U mnie nie chcieli. Ale ASO KIA w Toruniu to dziady - w efekcie swojego e-Soul'a kupiłem w Łodzi, bo tam dali mi auto na weekend, rabat na ponad 20k zł i takie tam.. a lokalnie nie było z kim pogadać.

Pozdrawiam
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Pojawiła się pierwsza jazda testowa w Polsce na YT.
- ten lakier jak dla mnie wygląda super
- pomimo niezbyt spokojnej jazdy zasięg nie spadł powyżej przejechanej trasy
- wnioski pracownika Kii bardzo ciekawe ( porównania do EV6)

 

nabrU

Moderator
No i właśnie na takich wyjazdach (za granicę, ładowanie głównie na Ionity) te skromne 76kW jakie wyciągam w maxie oczojebem to wada.. no i krzywa ładowania też bez szału. Właściwie jedyna wada tego auta :)

Dokładnie mam to samo wrażenie. Bardzo fajny samochód (choć tył dziwnie przypomina mi starszego Focusa ;)), ale zero postępu w kwestii ładowania do e-Niro, co mnie bardzo dziwi. Byle które nowe EV ma teraz min. 100kW a tu tak mało. Czyżby kwestia CCC?
 

Octavo

Zadomawiam się
U mnie nie chcieli. Ale ASO KIA w Toruniu to dziady - w efekcie swojego e-Soul'a kupiłem w Łodzi, bo tam dali mi auto na weekend, rabat na ponad 20k zł i takie tam.. a lokalnie nie było z kim pogadać.

Pozdrawiam
Moje i znajomego wrażenia z ASO Toruń byly podobne. Jakby im nawet odrobinę nie zależało, bliska lokacja Bydgoszcz czy nawet Włocławek (filia Torunia) wyglądają niebo lepiej. I finalnie tam złożyliśmy zamówienia na nowe Niro...
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Byle które nowe EV ma teraz min. 100kW a tu tak mało. Czyżby kwestia CCC?
Już 100ka by wystarczyła. A nawet jeśli się dobrze zastanowić to sama krzywa ładowania podobna do tej z Ioniqa5/EV6 plus słupek 100kW - gdybym mógł ładować się w okolicy 70kW w zakresie do 80% baterii, to zwyczajowo ładując w trasie 30-35kW stałbym przy ładowarce ~30min - a to jest dla mnie dobry wynik. Ładując 20-25kW byłoby to ~20min - ledwo zdążyłby człowiek udać się do kibelka :D

Pozdrawiam
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
No przecież mamy ładowanie 100 kW:
View attachment 6312
To kurde jest skandal jak Kia leci w kulki :(
Może takie były (kiedyś) plany.. a jest jak jest 🤣
Ale lepszą krzywą ładowania mogliby nam podarować, bo to chyba zmiana w sofcie jest..

Pozdrawiam
 

Octavo

Zadomawiam się
Ale przecież to tylko cyferki i nie ma co do nich przywiązywać uwagi :D ja się najbardziej boję o te nowe baterie CATL. Eniro zamawiałem głównie ze względu na praktycznie brak utraty wydajności baterii a tutaj nic nie wiemy na ten temat.
Trochę informacji na temat wymiany baterii w Niro EV: https://www.electrive.com/2022/06/22/kia-niro-ev-to-use-catl-batteries/
Jak dla mnie gdyby przeszli z SK On na ogniwa od LG Energy to zacząłbym się obawiać znacznie bardziej.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Pojawiła się pierwsza jazda testowa w Polsce na YT.
- ten lakier jak dla mnie wygląda super
- pomimo niezbyt spokojnej jazdy zasięg nie spadł powyżej przejechanej trasy
Ale jaki zasięg?
Bo jak mówisz o tym przewidywanym przez samochód, to on tak szybko się nie zmienia.
Trzeba przejechać kilkaset km, żeby aktualne zużycie miało to na niego wpływ.

Więc jedyny sensowny, to ten z porównania zużytej podczas jazdy energii (procenta baterii) do przejechanych km.
Zwłaszcza jak zmieniasz z miasta na trasę po drogach szybkiego ruchu, albo odwrotnie.
 
Top