krzyss

Pionier e-mobilności
Dobry to może jest ale pod obciążeniem. Jak słabo obciążony albo odpięty akumulator ma tyle to znaczy że jest niedoładowany albo zdycha.
No to nie wiem, akumulator w spoczynku sprawny ma 12,7V …
Taki troche niedoladowany ma 12,5…
Ponizej 12 znaczy ze zaczyna umierac…
Przynajmniej tak mnie uczyli jakos.
 

acc

Zadomawiam się
radził mi przy wciskaniu klawisza EV robić to fizycznie pilotem od kluczyka (tzn. naciskać jednym na drugi),
Zaraz... A który przycisk na pilocie jest odpowiednikiem EV? Czy chodzi o to aby fizycznie kluczykiem naciskać przycisk EV w aucie, aby był bardzo blisko? Takich rad jeszcze nie słyszałem :)

U mnie nie wykrył braku kluczyka. Co więcej zamknąłem auto całkowicie, potem otworzyłem i dalej nic. A nie miałem czasu na spacer 10 minutowy, więc rozłączyłem klemę.
 

dsc

Zadomawiam się
Czy chodzi o to aby fizycznie kluczykiem naciskać przycisk EV w aucie, aby był bardzo blisko? Takich rad jeszcze nie słyszałem :)

Dokładnie tak to zrozumiałem - aby zamiast palcem, robić to wciskanie EV pilotem. Niby jakaś sekwencja parowania się wtedy robi... też mi to się jakoś nie kleiło :) jednak jak tylko wystąpi taka sytuacja kolejny raz, to spróbuję i tego złotego środka.

U mnie mam wrażenie, że całym chwytem było, aby auto "zgubiło" kluczyk z pola widzenia na chwilę i żeby w tym czasie wszystko było w środku wyłączone. Potem jak znowu podchodzę to cała sekwencja startu robi się "od zera" i nie ma problemu. Natomiast przy działającej klimie coś się działo w sofcie i samochód chwilowo głupiał (to taka moja teoria).
 

Tompor

Zadomawiam się
W przypadku wyczerpania baterii w pilocie auto otwieramy z klucza i uruchamiamy właśnie wciskając pilotem przycisk EV. Tak miałem w Maździe, KIA Sorrento i tak jest w NIRO.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Miałem to samo. U mnie wystąpiło 2 razy, najpierw przypadkiem - identyczna sytuacja, chwilę przed odjazdem włączam klimę w aucie bo stało na zimnie, po czym ono jakby nie rozpoznaje kluczyka. Gdy próbowałem użyć przycisku EV, wskakiwała pomarańczowa ikonka samochodu z kluczykiem w środku (lewy dolny narożnik wyświetlacza przed kierownicą). Jedyny bieg jaki można był wybrać to N, no i wiadomo P. Kiedy wyciągałem rękę z kluczykiem poza obręb samochodu, widziałem komunikat "kluczyk poza samochodem", kiedy wracał - komunikat znikał, ale zachowanie było chyba takie, jakbym go chciał uruchomić bez niego. U mnie pomogło po prostu zamknięcie auta z pilota i oddalenie się na chwilę. Potem wróciłem i zaskoczyło.

Drugi raz wywołałem tę akcję celowo - i taki sam scenariusz. Wiedziałem co robić, rundka spacerem w oddaleniu od auta, i wszystko gra. Dzwoniłem do dealera - dowiedziałem się, że być może to ma tak działać ("it's not a bug, it's a feature" :D), a jakby to to radził mi przy wciskaniu klawisza EV robić to fizycznie pilotem od kluczyka (tzn. naciskać jednym na drugi), że wtedy one się jakoś dodatkowo parują. W każdym razie potem nie udało mi się tego wywołać pomimo licznych prób - samochód zachowywał się jakby był świadomy moich prowokacji i za każdym razem odpalał poprawnie bez żadnych akcji.

Być może jest to jedna chorób wieku dziecięcego w oprogramowaniu auta i daje się ten objaw wywołać tylko przy spełnieniu bardzo konkretnych warunków. Bo nie wyobrażam sobie, że twórcy tak to zaplanowali - prędzej im tak niechcący wyszło.
Też na początku myślałem że to wina słabego aku ale coś zbyt dużej ilości osób się to powtarza. Poza tym jak potrafi przejść po dosłownie 2-3 minutach to jak ten aku miałby się doładować w tym czasie. Na jednym z filmów Bjorna zdrzyło się to samo i ktoś w komentarzach napisał że to znany problem i (podobno) KIA nad tym pracuje. Niby ghost mode ma się to nazywać czy jakoś tak.
 

dsc

Zadomawiam się
Jak się okazuje, problem jest już szerzej znany. Poszperałem po zagranicznych forach - ten stan samochodu, kiedy nie można wybrać biegu został nazwany "zombie mode". Wrzucam kilka linków:


Z różnych wypowiedzi wynika, że centrala Kii jest świadoma tej kwestii i liczne zgłoszenia już poszły. Natomiast nasi dealerzy chyba niekoniecznie o tym słyszeli. Na teraz chyba jedyne co możemy to czekać na oficjalny komunikat i ewentualnie pisać samemu do nich. Może większa presja ich pogoni choć trochę.

Wykonam na własną rękę jeszcze więcej testów w miarę możliwości z uruchamianiem klimy i różnych jej podtrybów (kierownica, etc.) i zobaczę co się dzieje, kto chce i ma czas - też niech popróbuje. Może wspólnymi siłami uda się nam odkryć jakąś "bezpieczną ścieżkę" jak włączyć zdalnie (z aplikacji Kia Connect) klimę i nie mieć problemu z uruchomieniem samochodu. Albo dojdziemy do wniosku że na razie trzeba tego unikać.
 

acc

Zadomawiam się
O, ten ostatni link opisuje takie samo rozwiązanie jak moje, z rozłączeniem klemy od aku 12v :) Czyli widzę że to się dzieje tylko gdy grzejemy rano auto. Pewnie dlatego dopiero teraz mi się to wydarzyło, bo grzanie przed jazdą robiłem raptem kilka razy.

Może rozwiązaniem będzie wyłączenie zdalne z aplikacji klimatyzacji zanim podejdziemy do auta?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
U mnie wystąpiło gdy zaparkowałem samochód pod garażem, klima była wyłączona. Po kilkunastu minutach otworzyłem auto ale nie mogłem już wrzucić biegu. IMHO może odpalanie klimy może zwiększa ryzyko pojawienia się błędu ale nie jest wyłączną przyczyną.
 

kiki111

Fachowiec
Mi się jeszcze nie trafiło ale ja nie zamykam auta pod domem, a i na mieście notorycznie zapominam. Klimę zdalnie załączałem kilka razy bardziej w celach testowych niż z potrzeby. Teraz jeśli nawet będzie taka potrzeba to się dwa razy zastanowię zanim uruchomię.
 

Najnowsze dyskusje

Top