Tompor

Zadomawiam się
Realia są takie, że nie będziesz chciał jeździć nigdzie dieslem mając elektryka do wyboru.
Bierz TMY, a mniejsze auto wymienisz na elektryka za rok, jak już będziesz wiedział że ice tylko stoi i się kurzy. ;-)
Dokładnie tak mam, zostawiłem Sorento, ale Niro EV zrobiło się podstawowym samochodem. Sorento muszę "przewietrzyć" od czasu do czasu i utrzymywać akumulator przy życiu, a tak to się kurzy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
I jeszcze dopowiem, że sam rok od kupna Kijanki kombinuję, jak by tu zmienić na TMY, nie oddając soula za pół darmo.
Uwierz - nie chcesz za rok mieć tego dylematu.
Więc bierz Teslę od razu, gdy jeszcze masz taką możliwość w świetnej cenie i z minimalną dopłatą do ceny, oraz bez utraty wartości na źle kupionym aucie.
 

Maciek525

Zadomawiam się
I jeszcze dopowiem, że sam rok od kupna Kijanki kombinuję jak by tu przejść na TMY nie oddając soula za pół darmo.
Uwierz - nie chcesz za rok mieć tego dylematu.
Więc bierz Teslę od razu, gdy jeszcze masz taką możliwość w świetnej cenie i z minimalną dopłatą do ceny, oraz bez utraty wartości na źle kupionym aucie.
Mocne argumenty :)
Myślałem, że na forum Niro jakoś mnie powstrzymacie...... :ROFLMAO: ... ale cóż czeka mnie chyba długa rozmowa z Żoną :ROFLMAO: ;).
Co do ceny to nie do końca tak super, bo Niro mam z pierwszego cennika zamówione w wersji L (~185k)
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Mocne argumenty :)
Myślałem, że na forum Niro jakoś mnie powstrzymacie...... :ROFLMAO: ... ale cóż czeka mnie chyba długa rozmowa z Żoną :ROFLMAO: ;).
Co do ceny to nie do końca tak super, bo różnica to ok 75k.
Porównywanie do wyższych wersji mija się z celem.
Porównaj do RWD, z baterią i zasięgiem podobnych do tych z Niro.

Niro mam z pierwszego cennika zamówione w wersji L (~185k)
No to bym się jeszcze zastanowił....
Zwłaszcza że jak się szarpniesz na LR to stracisz dotację, więc wyjdzie jeszcze większa różnica.
 
Last edited:

HMS

Zadomawiam się
Tesla OK, ale to nie jest idealne auto i czy ja wiem, czy lepsze od Niro. Podobne.
Jak każdym elektrykiem jeździ się nią przyjemnie i cieszy. Ma dobre światła i wszytko działa płynnie.
Ma kilka denerwujących wad:
1) źle działa tempomat w korku, późno rusza, dość gwałtownie i tak samo szarpie przy hamowaniu,
2) rano coś hałasuje przy uszczelne od kierowcy, a auto ma tylko 2.5 tys.
3) jest głośna przy wyższych prędkościach, a przy 140 już bardzo od dachu, ale do przeżycia, tym bardziej, że taka prędkość szybko zjada baterię.
4) brak czujników przy braku przedniej kamery, da radę jeździć, ale jest to krok wstecz, nic nie informuje, że mogę w coś wyjechać.
Napęd na tył daje radę, ale kilka razy dał o sobie znać. Raz się zabuksowałem, ale po zmianie kierunku wyszła z tego i kilka razy rzuciło tyłem. Akurat jak mam nowe auto to musi być świeży śnieg :) Gdybym brał testę, to musi to być LR i na pewno Y, bo 3 mi czasem haczy na nierównościach. Wtedy ta cena 202 tys. przy Niro XL vs 265 tys. za Teslę. Trzeba pewnie pozostać przy Niro tym bardziej, że boję się słabej jakości Tesli. Przy Niro martwi mnie jedynie brak 4x4.

W zimie problemem jest zasięg. Do rodziny mam 120 km w jedną strone, w tym 70% autostradą i gdybym jechał 140, to bym tej trasy mógł nie przejechać. Wyjechałem na 100%, a wróciłem na 13%.

Na Niro czekam, ale już nie dzwonię z pytaniami, na jakim jest etapie. Napisałem jedynie do centrali, dlaczego mi nic nie napisali, zgodnie z obietnicą, że auto się wyprodukowało. Na razie milczą.
Czyli Niro XL gdyż "pierwsza miłość" najlepsza/najpiękniejsza :love: najdroższa (chociaż w tym wypadku to najtańsza;) )
Teraz zmiana na inną "stajnię" to bez sensu. Tak jak pisałem wcześniej ( ja ) gdybym przewidywał takie obsuwy to powinienem zamawiać równolegle też w Nissanie, Volkswagenie.
Teraz prawdopodobnie już jeździł bym nowym autkiem i nie złościł się, że "... Pański samochód nie trafił jeszcze na linię produkcyjną."
 

Maciek525

Zadomawiam się
Zwłaszcza że jak się szarpniesz na LR to stracisz dotację, więc wyjdzie jeszcze większa różnica.
Nie stracę, bo kupuję z KDR a tu nie ma limitu.

Ogólnie muszę z Żoną przegadać w jaką opcję tak naprawdę idziemy i czy na 50% czy na 100%.
Wiele tu zmiennych i każdy ciut inaczej pewnie na to patrzy (przebiegi, trasy/miasto, liczba kierowców, częstotliwość użytkowania obu aut jednocześnie, miejsce zamieszkania i wiele innych).
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
No to niewątpliwy plus.
Musisz dobrze pogłówkować z wyborem, zwłaszcza czy Cię będzie stać niedługo na wymianę również drugiego auta na drogiego elektryka (gdy teraz kupisz mniejszego i tańszego).
Jeśli nie - to lepiej wziąć tego większego od razu, nawet z RWD.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
@Maciek525 sluchaj Kolegi @Cav, bo on już przećwiczył różne opcje w ciągu ostatnich lat (nawet kiedyś aktywnie krytykował Teslę), ale po obniżkach cen i z KDR to TMYLR nie ma konkurencji. Jeżeli oczywiście nie przeszkadza Ci wygląd wielkość w stosunku do espace (który może mieć 7 miejsc) i ogólny koncept tej firmy, który radykalnie odbiega od dotychczasowego tradycyjnego prowadzenia firm automotive.
 
Top