Nissan Leaf II 40 kwh czy ma sens ?

Bronek

Pionier e-mobilności
Taaa, tak to jest w idealnym Świecie - wszystko zaplanowane i przewidywalne. Dopóki masz drugi ICE itp to OK
Wielu tu miało i ma po kilka innych aut, lub dostęp do nich.
I wielu tu.... było też przekonanych do pewnych rozwiązań, ale jak będzie to się okaże w praktyce.

Ps.
Trzeba myśleć perspektywicznie, bo EV przybywa a kto sobie o ile może zapewni odpowiednią moc przyłącza ten być może nie będzie musiał w przyszłości czekać na wymianę trafo itd.
Do tego teraz samo na papierze podniesienie mocy przyłącza jest tanie ok 50 zł za 1 kW.
 

Przem

Zadomawiam się
Moja fizjologia szczęśliwie póki co nie wymaga ode mnie bym sikał godzinę😊
Że wykonalna jest jazda nawet z niewielkim zasięgiem na koniec Europy to ja wiem. Tylko, że samochód jest narzędziem, które ma służyć Mnie a nie ja jemu.
Ps. A szybkość ładowania np. w 4 godz zamiast 8 mi zwisa. Stoi w nocy w garażu to niech się ładuje jak lubi. Duże REALNE zasięgi i tanie ładowanie w 20 minut to byłoby coś. Ale wątpię czy tego dożyję i czy taki samochód (jak go już stworzą) nie będzie w cenie bardzo ładnego domku nad jeziorem (jak np obecnie Mercedes EQS..)
Ps.Ps. Jakie znasz elektryki w cenie ok 100 tys ze sporo większymi REALNYMI zasięgami i szybszym ładowaniem niż Leaf ❔ No i mieszczące 4 dorosłe osoby.
Też myślałem nad leafem, mnie ten samochód leży jak złoto, ale w sumie wybór padł na e-208, ładowanie max DC 100kWh, zasięg większy, bateria chłodzona cieczą, 4 osoby wygodnie podróżują, pompa ciepła, Gdyby ta 208 miała jeszcze e-pedal . . . Poczekam jak e+ będzie miał ccs :) .

. . . Do tego teraz samo na papierze podniesienie mocy przyłącza jest tanie ok 50 zł za 1 kW.
Tak, tylko jak ktoś ma fotowoltaikę, to chcąc zostać prosumentem w dalszym ciągu po 30 marca podnieść mocy przyłącza już nie będzie mógł.
 

M.Leaf

Nowy na Forum
Też myślałem nad leafem, mnie ten samochód leży jak złoto, ale w sumie wybór padł na e-208, ładowanie max DC 100kWh, zasięg większy, bateria chłodzona cieczą, 4 osoby wygodnie podróżują, pompa ciepła, Gdyby ta 208 miała jeszcze e-pedal . . . Poczekam jak e+ będzie miał ccs :) .


Tak, tylko jak ktoś ma fotowoltaikę, to chcąc zostać prosumentem w dalszym ciągu po 30 marca podnieść mocy przyłącza już nie będzie mógł.
W e208 4 osoby wygodnie podróżują raczej jak są w rozmiarze mocno kompaktowym. W e 2008 jest lepiej. Ale Peugeot ogólnie ma teraz jakieś mocno dziwne ceny. Wymyślili że chcą być premium. Ale sam pomysł nie starczy
 

Sierek

Fachowiec
Tak, tylko jak ktoś ma fotowoltaikę, to chcąc zostać prosumentem w dalszym ciągu po 30 marca podnieść mocy przyłącza już nie będzie mógł.
Dlaczego? Bo nowa umowa?
Nic podobnego. Mogę też zwiększyć moc generatora i dalej będę prosumentem. Istotna jest data, kiedy po raz pierwszy została wprowadzona energia do sieci z danej instalacji.
 

Przem

Zadomawiam się
W e208 4 osoby wygodnie podróżują raczej jak są w rozmiarze mocno kompaktowym. W e 2008 jest lepiej. Ale Peugeot ogólnie ma teraz jakieś mocno dziwne ceny. Wymyślili że chcą być premium. Ale sam pomysł nie starczy
Z tymi kompaktowymi to masz trochę, ale tylko trochę racji :). Cena jak za leafa Acenta +3.000, pompa ciepła, większy zasięg, jak na dziś naprawdę szybkie ładowanie no i CCS. Nam gabarytowo wystarczy, a ten plus że jeździć będzie tym też córka i żona. a dla nich po Krakowie różnica w gabarytach zewnętrznych jest znacząca.
Dlaczego? Bo nowa umowa?
Nic podobnego. Mogę też zwiększyć moc generatora i dalej będę prosumentem. Istotna jest data, kiedy po raz pierwszy została wprowadzona energia do sieci z danej instalacji.
Moc generatora można zwiększyć, ale ponoć przyłącz to nowe w ogóle warunki umowy i tym samym baj, baj prosumencie. Jak będzie w praniu zaraz zobaczymy.
 

M.Leaf

Nowy na Forum
Z tymi kompaktowymi to masz trochę, ale tylko trochę racji :). Cena jak za leafa Acenta +3.000, pompa ciepła, większy zasięg, jak na dziś naprawdę szybkie ładowanie no i CCS. Nam gabarytowo wystarczy, a ten plus że jeździć będzie tym też córka i żona. a dla nich po Krakowie różnica w gabarytach zewnętrznych jest znacząca.

Moc generatora można zwiększyć, ale ponoć przyłącz to nowe w ogóle warunki umowy i tym samym baj, baj prosumencie.
"Prosumentowanie" mnie nie inferesuje. Nie wierzę, że Państwo zrobi mi dobrze. Jeżeli panele to tylko dla Mnie + jakieś akumulatory czyli to się chyba nazywa off grid.
Co do ilości miejsca nie mów o " trochę racji". 208 z tyłu jest dla dzieci i tyle. Z przodu też szału nie ma. Jakby moja rodzinka to były "dryblasy" po max 170 cm to może i ok.... Różnica w ilości miejsca wewnątrz Leaf-208 jest Olbrzymia.1
 

Przem

Zadomawiam się
No dobra, poza sporem :) że komfort w leafie jest naprawdę super, to jak na razie jest moje kiedyś docelowe auto, jak będzie miał CCS.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Też myślałem nad leafem, mnie ten samochód leży jak złoto, ale w sumie wybór padł na e-208, ładowanie max DC 100kWh, zasięg większy, bateria chłodzona cieczą, 4 osoby wygodnie podróżują, pompa ciepła, Gdyby ta 208 miała jeszcze e-pedal . . . Poczekam jak e+ będzie miał ccs :) .


Tak, tylko jak ktoś ma fotowoltaikę, to chcąc zostać prosumentem w dalszym ciągu po 30 marca podnieść mocy przyłącza już nie będzie mógł.
Z 208 to muszą być kompaktowe osoby, ja się czułem słabo (198cm) a nawet dzieci z tyłu narzekały a są dość małe. Leaf nieporównanie większy w odczuciu w środku. Leaf mi w jednym przeszkadzał że bateria poniżej 30% uciekała dużo szybciej niż przewidywany zasięg. Pewnie kwestia przyzwyczajenia ale miło nie było jak do zjazdu na autostradzie miałaem 17 km a leaf z 30 zjechał na 12:(
 

M.Leaf

Nowy na Forum
Ja liczę się z minusami (głównie zasięg) Leafa ale każdy chyba kupując jakikolwiek samochód wie po co go kupuje. U mnie będzie to samochód ładniejszej połowy i dzieci, ja pewnie nim się przejadę ze 2 razy w miesiącu. Przebiegi max 50 km dziennie w warszawskich korkach w godzinach szczytu. Jego spalinowy poprzednik który niedługo skończy 3 lata w trasie dłuższej niż 100km był .... taaa daaam... 1 RAZ😊 (a co najśmieszniejsze na obecnym rynku, 3 letni samochód sprzedam za tyle za ile kupiłem ☺)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja liczę się z minusami (głównie zasięg) Leafa ale każdy chyba kupując jakikolwiek samochód wie po co go kupuje. U mnie będzie to samochód ładniejszej połowy i dzieci, ja pewnie nim się przejadę ze 2 razy w miesiącu. Przebiegi max 50 km dziennie w warszawskich korkach w godzinach szczytu. Jego spalinowy poprzednik który niedługo skończy 3 lata w trasie dłuższej niż 100km był .... taaa daaam... 1 RAZ😊 (a co najśmieszniejsze na obecnym rynku, 3 letni samochód sprzedam za tyle za ile kupiłem ☺)
Ale masz innego elektryka?
Bo jak nie to możesz się zdziwić - nikt nie będzie chciał jeździć spaliniakiem (Ty też) i Leaf będzie robił dużo większe przebiegi niż zakładasz....
To dość normalne zjawisko po nabyciu pierwszego elektryka.
 
Top