Nissan Leaf II 40 kwh czy ma sens ?

p0li

Pionier e-mobilności
Ale generalnie pisałem o zimie - Leafowi w to graj, a PSA grzeje wtedy niemilosiernie i więcej prądu może zużyć na grzanie niż jazdę (oczywiście w mieście, na trasie się to po jakimś czasie uspokoi).

Do -10 (bo tyle było u mnie maksymalnie latoś) PSA nie włacza grzałek tylko robi jakiś hokus pokus z ciepłem resztowym z silnika - podpiąłem się car scanerem i miałem tam m.inn. temp baterii
jak jest w niższych temp - nie wiem
 

p0li

Pionier e-mobilności
No ale te ok. 11 to van pali muskając gaz w trasie ☺ w mieście komputer coś koło 17 pokazuje 😀
ja nie mam na tyle silnej psychiki żeby posiadając 12 lat vana przepalić jeden zbiornik benzyny w celach pomiarowych (kompa pokładowego brak)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Piszemy o grzaniu w ogóle.
Jako user nie jestem w stanie stwierdzić na co szczegółowo idzie mocno nadmiarowy prąd.
I wręcz średnio mnie to obchodzi, ważne że są/były duże "przepały".

Gdzieś czytałem że na grzanie, ale bez szczegółów.
 

M.Leaf

Nowy na Forum
ja nie mam na tyle silnej psychiki żeby posiadając 12 lat vana przepalić jeden zbiornik benzyny w celach pomiarowych (kompa pokładowego brak)
Ja zatankowałem od zera do full chyba raz. Bylem potem zestresowanym impotentem jakiś czas😁
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ja zatankowałem od zera do full chyba raz. Bylem potem zestresowanym impotentem jakiś czas😁
Pamiętam, jak kiedyś tankowałem do pełna mojego 560SEC. A tam wchodziło jakieś 90 litrów Pb. Laska z obsługi na Shell'u nie mogła uwierzyć, że ktoś tyle benzyny tankuje 🤣
A tak nawiasem mówiąc, to ta w/w laska chciała mi wlewać ropę - dobrze, że się nieco ociągałem z marszem na stację i zobaczyłem, że łapie czarny 'nalewak' :D

Pozdrawiam
 

Przem

Zadomawiam się
Przy pierwszym ładowaniu będą lecieć praktycznie tak samo szybko, tu jest Polska, większość ładowarek nie osiąga nawet 50 kW.

Ale generalnie pisałem o zimie - Leafowi w to graj, a PSA grzeje wtedy niemilosiernie i więcej prądu może zużyć na grzanie niż jazdę (oczywiście w mieście, na trasie się to po jakimś czasie uspokoi).
Za ev-database.org pomiary realne
zasięgi:
przy temp -10C
LEAF____________________________________________________________208
miasto 235km______________________________________________________280km
autostrada 165km____________________________________________________200km
mieszane 200km______________________________________________________240km


przy +23C
miasto 355km____________________________________________________430km
autoistrada 215km____________________________________________________260km
mieszane 275km___________________________________________________330km

zużycie kWh/100km mieszne /miasto/autostrada/
- 10 C
19,5 kWh/100km_____________________________________________18,8kWh
+23C
14,2___________________________________________________________13,6
szybkość ładowania /uśredniona/
230km/h__________________________________________________460km/h

Mimo wszystko to robi różnicę.
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top