danielm

Pionier e-mobilności
po wymianie aku w swojej S zapytałem prosto - ile będzie kosztować wymiana na własny koszt - 3-4 tygodni ciszy i nagle co parędziesiąt minut mejle od senior serwisanta, serwisanta, kierownika serwisu - każdy z inną przybliżoną ceną za ten "nowy" lub odnowiony pakiet :)
no śmiechu było jak moja ekipa to czytała ... nawet w naszym korpo był to poziom absurdu P1 a nawet P0 :)
no widzisz, ja 3 tygodnie czekałem na decyzje o aucie zastępczym, znajomy jechał do Warszawy się zaoferował że spyta w moim imieniu co i jak. idzie do nich. podaje mój Vin, i słyszy odpowiedź że jest bardzo długa kolejka na auto zastępcze i mam się uzbroić w cierpliwość. a pół godziny później dostaje smsa że auto czeka.
 

danielm

Pionier e-mobilności
złożyłem wniosek o odszkodowanie z tytułu utraty wartości handlowej auta i dostałem odpowiedź:
Szanowny Panie,
"W nawiązaniu do przedłożonej korespondencji informujemy że przedmiotowa szkoda jest drugim zdarzeniem pojazdu o charakterze kolizyjnym. Zgodnie z Instrukcją określania rynkowego ubytku wartości pojazdów nr 1/2009 z dnia 12.02 2009r.
Wyjątkowo druga kolizja może spowodować koniczność ponownego określenia rynkowego ubytku wartości, w sytuacji gdy rozmiar uszkodzeń powstałych w niej jest znacznie bardziej rozległy niż w pierwszej kolizji.
Analizując zakres i wartości ubytku po szkodzie PZU z dnia 02-07-2021 i szkodzie Uniqa z dnia 26-08-2022, należy stwierdzić że zakres ubytku wartości rynkowej po szkodzie PZU jest znacznie wyższy niż zakres ubytku po szkodzie UNIQA.
Mając na uwadze zapisy instrukcji, w przedmiotowej szkodzie rynkowy ubytek wartości pojazdu nie występuje."


Także przelakierowanie prawej strony za 30tys to według Uniqa dużo większa szkoda niż wymiana przodu auta za 70tys zł :) mogę śmiało sprzedawać auto jako bezwypadkowe mimo że Uniqa do CEPIKa wpisała mi w auto: "wystąpienie szkody znacznej" a teraz twierdzi że to drobiazg.
 

mmm

Fachowiec
<joke>Napisz do nich aby wykreślili to z Cepiku, albo sami odkupili od Ciebie jako bezwypadkowy. Imiennie do osoby, która się pod tym podpisała.</joke>
 

krzyss

Pionier e-mobilności
złożyłem wniosek o odszkodowanie z tytułu utraty wartości handlowej auta i dostałem odpowiedź:
Szanowny Panie,
"W nawiązaniu do przedłożonej korespondencji informujemy że przedmiotowa szkoda jest drugim zdarzeniem pojazdu o charakterze kolizyjnym. Zgodnie z Instrukcją określania rynkowego ubytku wartości pojazdów nr 1/2009 z dnia 12.02 2009r.
Wyjątkowo druga kolizja może spowodować koniczność ponownego określenia rynkowego ubytku wartości, w sytuacji gdy rozmiar uszkodzeń powstałych w niej jest znacznie bardziej rozległy niż w pierwszej kolizji.
Analizując zakres i wartości ubytku po szkodzie PZU z dnia 02-07-2021 i szkodzie Uniqa z dnia 26-08-2022, należy stwierdzić że zakres ubytku wartości rynkowej po szkodzie PZU jest znacznie wyższy niż zakres ubytku po szkodzie UNIQA.
Mając na uwadze zapisy instrukcji, w przedmiotowej szkodzie rynkowy ubytek wartości pojazdu nie występuje."


Także przelakierowanie prawej strony za 30tys to według Uniqa dużo większa szkoda niż wymiana przodu auta za 70tys zł :) mogę śmiało sprzedawać auto jako bezwypadkowe mimo że Uniqa do CEPIKa wpisała mi w auto: "wystąpienie szkody znacznej" a teraz twierdzi że to drobiazg.
A PZU cos Ci wyplacilo ?
 

danielm

Pionier e-mobilności
A PZU cos Ci wyplacilo ?
tak, 3500zł rok temu. liczyłem na więcej bo przy ubezpieczaniu auta obniżyli mi jego wartość o 60tys zł bo niby szkoda była choć tak naprawdę to było tydzień po wypadku i nic tam się jeszcze nie zaczęło naprawiać a rok później się okazało że nie powinni tego uwzględniać
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ale Ty poniekąd to samo twierdzisz, w cenie tej utraty wartości nie wliczyłeś.....
@danielm przynajmniej napisał cenę za auto, historia znana, historia naprawy też znana, a Ty @Cav chcąc sprzedać swojego Soula (2 letniego?) robisz z tego tajemnicę i "privy":D Patrząc na cenę, którą otrzymałem od Ciebie w priv i na cenniki z 2021 to na dwuletnim aucie chcesz zarobić:D Ale może to tylko cena dla mnie (specjalna promocja w górę)

Dla przypomnienia żeby nie było że pisze nieprawdę, fragment z Twojego posta @Cav
No ale weszły dopłaty z dużo większym limitem cenowym, w wyższej kwocie, zależnej tylko od przebiegu (który i tak robię), do tego dla firm, czyli z możliwością odliczenia części vat.
A to oznaczało że mogłem mieć np. Soula 64 realnie w tej samej cenie co wersję 39 rok wcześniej.
Żal było nie skorzystać.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
@danielm przynajmniej napisał cenę za auto,
Też mogę podać 180 za soula - lepiej Ci będzie? ;-)
historia znana, historia naprawy też znana, a Ty @Cav chcąc sprzedać swojego Soula (2 letniego?) robisz z tego tajemnicę
Proste - już raz trenowałem dyskusje o cenach sprzedaży na forum - nigdy więcej.
Nie chodzi mi o to, żeby sobie każdy mógł powybrzydzać, tylko o sygnał dla naprawdę zainteresowanych.
Tacy się odezwą.
Dyskusja z resztą na ten temat, mnie nie interesuje.
Patrząc na cenę, którą otrzymałem od Ciebie w priv i na cenniki z 2021 to na dwuletnim aucie chcesz zarobić
Bzdura.
Gdy kupowałem to też w cenniku było koło 175 tys za moją wersję.
Dodaj do tego inflację (choćby ze 20%)- wychodzi drożej niż jest teraz (185 tys).
Jeśli 20-30% obniżki za 15 miesięczne auto uważasz za "chcę zarobić" to ..... no sam wiesz.
No ale weszły dopłaty z dużo większym limitem cenowym, w wyższej kwocie, zależnej tylko od przebiegu (który i tak robię), do tego dla firm, czyli z możliwością odliczenia części vat.
A to oznaczało że mogłem mieć np. Soula 64 realnie w tej samej cenie co wersję 39 rok wcześniej.
Żal było nie skorzystać.
HINT: dla mnie ta REALNA cena wychodzi nieco inaczej, ale tylko dla mnie.
Jednak jeśli sprzedam auto teraz, to dotacja jest do zwrotu, podobnie jak vat, więc trudno żebym to ja zapłacił ją ew. kupującemu, nie sądzisz?
 
Last edited:
Top