danielm

Pionier e-mobilności
jednak jest kontynuacja zabawy :) jakoże auto daje mi ostrzeżenia bym nie ładował baterii do 100% gdy nie musze i nadal mam 90% daily w samochodzie wysłałem maila do serwisu co z tym dalej zrobić i czy aby na pewno moja bateria to LFP (10 stycznia). 19 stycznia dostałem superwyczerpującą i odpowiadającą na wszelkie moje wątpliwości (sarkazm) odpowiedź że baterie moge bez obaw ładować do 100%. Więc oczywiście odpisałem im że w takim razie co z ustawieniami auta, czemu daje mi ostrzeżenia i czemu daily mam 90%. No i wczoraj (po 6 dniach) dostałem odpowiedź "Niestety nie mamy na to wpływu. Wysłaliśmy zgłoszenie do centrali.". Wczoraj wisiałem 35min na telefonie do supportu ale mi sie znudziło, dziś dzwonię do supportu ponownie i Pani odebrała w 3 sekundy. Wyjaśniłem o co chodzi, Pani mnie poinformowała jak powiniennem traktować baterię i kiedy ją ładować a kiedy nie musze, ja ponownie tłumacze że nie w tym rzecz. No i się dowiedziałem że ona nie może zmienić tych ustawień ale... serwis może. Spytałem jaki serwis, czy Warszawski i Pani potwierdziła że Warszawski, że dała mu znać i że się ze mną skontaktują. więc po miesiącu od wymiany baterii jestem dokładnie w tym samym miejscu :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
A tak z ciekawości - to do czego jest serwis mobilny?
Przyjeżdża tylko gdy auto nie może do Warszawy dojechać?
 

danielm

Pionier e-mobilności
A tak z ciekawości - to do czego jest serwis mobilny?
Przyjeżdża tylko gdy auto nie może do Warszawy dojechać?
wręcz przeciwnie, jak auto unieruchomione to przyjeżdża laweta. serwis mobilny jest do pierdołek które można zrobić na miejscu i nie trzeba fatygować klienta do warszawy. jakieś regulacje drzwi, wymiana kierunkowskazów, poprawki itp. ale nie znam ich dokładnego zakresu prac.
 

daniel

Señor Meme Officer
jednak jest kontynuacja zabawy :) jakoże auto daje mi ostrzeżenia bym nie ładował baterii do 100% gdy nie musze i nadal mam 90% daily w samochodzie wysłałem maila do serwisu co z tym dalej zrobić i czy aby na pewno moja bateria to LFP (10 stycznia).
Dziwne. Zmiana baterii powinna się wiązać ze zmianą konfiguracji w samochodzie. To chyba nie pierwszy raz jak wymieniają baterie.
Może udawaj, że mówisz tylko po angielsku i spróbuj na tamtej linii się dogadać. Może klient mówiący po angielsku będzie ważniejszy w Warszawie.
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Ej, ale wiesz, że to, że zmienią Ci ten config nie wpłynie w żadnym stopniu na eksploatację pojazdu? W sofcie tesli(2022.44.30) nie ma możliwości przestawienie tego żadną flagą. Musieliby Ci zmienić VIN na inny rocznik modelowy, po tym frontend rozpoznaje czy masz mieć daily na 90 czy 100(wcześniej pack LFP nie występował). Masz unikatowy config, muszą posadzić kogoś żeby doklepał coś do ifa. Pytanie czy będzie się komuś chciało.
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Dziwne. Zmiana baterii powinna się wiązać ze zmianą konfiguracji w samochodzie. To chyba nie pierwszy raz jak wymieniają baterie.
Może udawaj, że mówisz tylko po angielsku i spróbuj na tamtej linii się dogadać. Może klient mówiący po angielsku będzie ważniejszy w Warszawie.
Oni to zmienili, inaczej auto nawet by nie pojechało. Aplikacja na froncie nie pokazuje daily 100% dla aut z tego rocznika modelowego bo one nie występowały z LFP. W sumie pierdoła
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Ej, ale wiesz, że to, że zmienią Ci ten config nie wpłynie w żadnym stopniu na eksploatację pojazdu? W sofcie tesli(2022.44.30) nie ma możliwości przestawienie tego żadną flagą. Musieliby Ci zmienić VIN na inny rocznik modelowy, po tym frontend rozpoznaje czy masz mieć daily na 90 czy 100(wcześniej pack LFP nie występował). Masz unikatowy config, muszą posadzić kogoś żeby doklepał coś do ifa. Pytanie czy będzie się komuś chciało.
Wątpię, że po tym frontend rozpoznaje jaką baterię posiada auto, byłby to architektoniczny strzał w kolano. Na bank powinien te ustawienia odczytać bezpośrednio z sterownika BMS jednak pewnie coś nie zadziałało, lub jeszcze nie jest to obsłużone.

Też nie chce mi się wierzyć, że jest to pierwszy przypadek w Tesli (pierwszy w Polsce to fakt). Więc zgaduje, że Ząbki nie mają wiedzy jak tego dokonać a informacje zwrotne z centrali idą baaardzo wolno i mniejszym priorytetem.
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Wątpię, że po tym frontend rozpoznaje jaką baterię posiada auto, byłby to architektoniczny strzał w kolano. Na bank powinien te ustawienia odczytać bezpośrednio z sterownika BMS jednak pewnie coś nie zadziałało, lub jeszcze nie jest to obsłużone.

Też nie chce mi się wierzyć, że jest to pierwszy przypadek w Tesli (pierwszy w Polsce to fakt). Więc zgaduje, że Ząbki nie mają wiedzy jak tego dokonać a informacje zwrotne z centrali idą baaardzo wolno i mniejszym priorytetem.
To jest Tesla - tam nic nie jest standardowo. Komp nie gada bezpośrednio z BMSem, auto może jeździć bez podłączonego MCU. GPS jest na kompie autopilota zamiast na tym od infotainmentu a kamery autopilota są widoczne jako urządzenia UVC z video4linux mimo tego, że są wpięte do innego komputera i obraz z nich idzie przez ethernet.

Teorię z VINem przetestowałem na swoim test benchu.

Komputer z 2019 - unfused, bez nadanego VINu.

Ustawiam typ auta na SR+ i VIN 2019, brak grzania kierownicy w ustawieniach klimy.

Zmieniam VIN na 2021(ostanie auta z intelem) - pojawia się grzanie kiery w ustawieniach klimy.

Mówimy o sprzęcie bez podłączonego żadnego moduły na CANbusie, odpalonego na krótko na biurku.

Wiele rzeczy w konfiguracji wskakuje domyślnie i nie ma żadnych magicznych kodów, które w VAGu się wklepuje w VCDsie żeby coś przekodować. Jest toolbox Tesli, ale tam też nie ma takich rzeczy. Część konfiguracji można zmienić tylko po zrootowaniu kompa i ustawieniu na pałę zmiennych środowiskowych chwile po tym jak inne usługi ustawią domyślne wartości.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
To jest Tesla - tam nic nie jest standardowo. Komp nie gada bezpośrednio z BMSem, auto może jeździć bez podłączonego MCU. GPS jest na kompie autopilota zamiast na tym od infotainmentu a kamery autopilota są widoczne jako urządzenia UVC z video4linux mimo tego, że są wpięte do innego komputera i obraz z nich idzie przez ethernet.

Teorię z VINem przetestowałem na swoim test benchu.

Komputer z 2019 - unfused, bez nadanego VINu.

Ustawiam typ auta na SR+ i VIN 2019, brak grzania kierownicy w ustawieniach klimy.

Zmieniam VIN na 2021(ostanie auta z intelem) - pojawia się grzanie kiery w ustawieniach klimy.

Mówimy o sprzęcie bez podłączonego żadnego moduły na CANbusie, odpalonego na krótko na biurku.

Wiele rzeczy w konfiguracji wskakuje domyślnie i nie ma żadnych magicznych kodów, które w VAGu się wklepuje w VCDsie żeby coś przekodować. Jest toolbox Tesli, ale tam też nie ma takich rzeczy. Część konfiguracji można zmienić tylko po zrootowaniu kompa i ustawieniu na pałę zmiennych środowiskowych chwile po tym jak inne usługi ustawią domyślne wartości.
Czyli dołożenie grzanej kierownicy jako retrofit nie wchodzi W rachubę do samochodu z Q1’21?
A może wiesz jak to wyglada z boombox? Zainstalowałem PWS (pedestrian warning speaker) i jest a on aktywny (wydaje UFO dźwięk podczas cofania) jedynie po resecie dwoma rolkami na kierownicy. Jak samochód później uśpi się już to PWS nie działa aż do następnego resetu z kierownicy.
Na filmikach na YT zalecają żeby napisać do serwisu aby ten „wypchnął” aktualizacje z boombox. Tylko że serwis nie odpowiada.
 
Top