danielm

Pionier e-mobilności
Nadeszla wielkopomna chwiła!!
Dziś odebrałem swoje auto, po 4 miesiącach ale za to lepsze niż.... było nowe.
1. Na gwarancji wymieniono baterię na nową... podobno LFP... od modelu Y SR. Jako nowa pokazywała 360km zasięgu, po 3 latach i 64tys km spadło do 344km, teraz pokazuje 390km naładowana do 100% więc wychodzi na to że 50kwh dostępne plus bufor poniżej zera. Krzywa ładowania do przetestowania, na V2 przekroczyło 140KW które wcześniej było maxem dla 3SR+, w weekend wybiorę się na v3.
- z faktury wynika że nowa bateria tego typu kosztuje 41,626 zł (chyba netto) i czas wymiany to 4 godziny
- ze względu na inny typ baterii (przystosowany do pompy ciepła) należało zrobić 3 retrofity:
Busbar DC Input to Harness DC Input
Fuse - HV Battery - Cabin Heater
ASY,12V BATT AND VENT PLUG,M3 (1129182-00-B)
czas kolejne 3 godziny, razem 7 godzin
- oprócz tego wymieniony został aku 12v na nowy. poprzedni jeszcze żył ale ponieważ auto ma 3 lata, 2 miesiące spędziło w bodyshopie i 2 miesiące w Ząbkach to prewencyjnie wymieniono
naprawa na gwarancji więc koszt 0zł
2. oprócz tego zgłosiłem problemy z zawieszeniem, po 2 miesiącach w bodyshopie lewy przód hałasował na każdej nierówności, przy przyspieszeniu i hamowaniu. wymieniono oba wachacze na najnowszy model. wcześniej prewencyjnie smarowano, teraz wymieniają na gwarancji, koszt 0zł, 0,3rbh na inspekcje, 0,4rbh na wymianę, koszt wachaczy i śrub niecałe 400zł plus robota
3. zgłosiłem samooślepianie się kierunkowskazów w nocy, znany problem w starszych modelach, oba zostały wymienione na nowszy model. niestety ponieważ mam przedlifta a kierunkowskazy nowe są czarne, doklejana jest chromowa wstawka. problem w tym że ja mam chromedelete i na originalnych chomowych kierunkowskazach miałem czarne wstawki, teraz mam odwrotnie :), koszt 600zł za sztuke, do tego 40zł za wstawki chromowe i 0,05rbh robocizny per stronę, całość wyszłaby ponad 1300zł, wymienione na gwarancji więc koszt 0zł
4. ponieważ auto skończyło 3 lata, za rok kończy się gwarancja poprosiłem o przegląd gwarancyjny. sprawdzono co mieli sprawdzić, wymieniono filtry kabinowe sztuk 2, i 0,1 rbh za sprawdzenie płynu hamulcowego. zalecono wymianę płynu hamulcowego w przeciągu najbliższego roku/20tys km. koszt 140zł za filtry i 130zł za robocizne.
5. Na koniec żeby nie było że pracowali za darmo, zleciłem doinstalowanie HOMELINKA. koszt 1256zł i 0,2rbh

całość wyszła ponad 1500zł netto, ponad 1800zł brutto. auto ma lepsze zawieszenie niż miało jako nowe, ma lepsze kierunkowskazy niż gdy było nowe. ma 10% większą baterię niż gdy było nowe i prawdopodobnie LFP (do sprawdzenia krzywa ładowania na suc3). a do tego homelink
 
Last edited:

PiotrS

Posiadacz elektryka
Ta cena coś za niska, chyba.
Jeżeli jest realna, to świetna wiadomość.

O baterii piszę, oczywiście.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Zaintrygowaly mnie Kierunkowskazy, muszę sprawdzić ale nie jesf źle. Może zgłoszę w swojej Trójce ?
za szybko wysłałem post, dopisałem reszte. objawy: część światła kierunkowskazu przenika do elektroniki kamery. widać to w nocy, góra kamery to łuna. samooślepianie polega na tym że przy autonomicznej zmianie pasa anuluje tą zmianę bo kamera oślepiona, czasami zmieni pas czasami nie
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ta cena coś za niska, chyba.
Jeżeli jest realna, to świetna wiadomość.

O baterii piszę, oczywiście.
to jest 50kwh, i cena netto chyba, bo na fakturze o ile się orientuje wszystkie ceny są netto, dopiero na koniec doliczany jest podatek 23% vat.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tak, czy inaczej, kojarzyłem, że to koszt ok. 100 k zł
przy baterii 80kwh tak może wyjść brutto ale w tamtym przypadku o którym czytałeś okazało się że doszło bardzo dużo roboczogodzin. bodyshop zepsuł baterie i wysłał do Ząbek: "nie wiemy co się stało, ratujcie"
 

daniel

Señor Meme Officer
Skąd mieli baterię od Y SR? One chyba dopiero niedawno się pojawiły i to z 4680?
 
Top