Nowy Y LR ADW czy LR RWD

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Z dupy strony i w 100% propagandowe, nieprawdziwe argumenty:
1) Zakładanie lepszych opon w większości przednionapędowych samochodów ma na celu PRZEDE WSZYSTKIM, aby producenci sprzedawali więcej nowych opon. Bo takie zachowanie to wymusza.
Argument, że "poślizg nad i podsterowny... bla, bla, bla" jest jak każde inne kłamstwo propagandowe: Otóż bierzemy ziarnko prawdy (bo prawdą jest, że poślizg tylnej osi trudniej opanować dla większości) i obudowujemy to ziarnko kłamstwami. I nie kładziemy nacisku na istotny fakt, że w aucie przednionapędowym co chwilę ruszamy i hamujemy. I w takich sytuacjach - które CO CHWILĘ się zdarzają - lepiej mieć lepsze opony na PRZEDNIEJ osi.
2) Opony całoroczne - ja jeżdżę NIE dlatego, bo (bla, bla, bla - przebiegi itd.), tylko dlatego bo KLIMAT jest nieprzewidywalny, co już wielokrotnie powtarzałem. A jak co tydzień mamy naprzemiennie wiosnę/prawie lato/zimę/jesień, to całoroczne są NAJLEPSZYM wyborem. Bo tak jak źle jeździć zimą na letniej, tak samo ŹLE jeździć w pogodę wiosenno-letnią na oponach zimowych. Nawet jeśli takowa pogoda wystąpi w połowie stycznia - jak np. w zeszłym miesiącu właśnie.

Reszta to propaganda.
Mało kto potrafi ją oddzielić od prawdy.
Nie dziwię się, że większość was również.

Ciężko musi być tak żyć... Z każdej strony spisek, z każdej strony propaganda...

Ja się w 100% zgadzam - przyjemniej się jeździ autem, które dobrze hamuje i przyśpiesza, bo ma dobre opony z przodu.

Zapominasz jednak, że kiedy auto słabo hamuje, albo słabo przyśpiesza - to adaptujesz styl jazdy do tego, jak się zachowuje. Nawet do tego stopnia, że stwierdzisz "dzisiaj się nie da jechać, wezmę wolne"... Więc unikasz tej niespodziewanej sytuacji awaryjnej.

Jak Ci nagle tył wyskoczy do przodu, a jedziesz odrobinę dynamiczniej - bo przecież dobrze hamuje i dobrze przyśpiesza - to guzik zaadoptujesz.

Tragedie nie biorą się z tego, że nasuniesz się na inne auto jadąc 15 km/h.

--

Z AWD jest podobnie. Nie do tego samego stopnia, ale mechanizm jest ten sam. Wyjeżdżasz z domu, łuuuuusz - poszedł jak przecinak...

AWD jest fajne. Jest szybsze - bez dwóch zdań. Fajniej idzie w zakręcie. Jest lepiej wyposażone itd. Ale granicę bezpieczeństwa ma jednak dokładnie w tym samym miejscu, co RWD. Albo nawet odrobinę niżej, bo jest marginalnie cięższe...

 
Last edited:

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Zalety AWD są niezaprzeczalne, osiągi, lepsze nagłośnienie i ładniejsze wnętrze, dodatkowo szybciej się w niej bateria grzeje. LR RWD jest dla koneserów, co nie lubią ciężaru na przedniej osi i podsterowności (choć tu i tak jest tak sobie), oraz chcą mieć max zasięg, oraz ominąć problemy z jednym z dwóch silników (a zdarza się jego awaria).
Kompletny szczegół to AWD ma droższą baterię od LR RWD i to o 10 k zł (60 k brutto versus 70 k brutto), ale to coś co ma raczej marginalne znaczenie, bo gwarancja jest w obu przypadkach na 8 lat i 192 000 km. I tak, wiem, że to bez sensu, bo to według wszelkich danych ta sama bateria, ale na tym forum widziałem screena z cennika tesli.

Wiesz co - sama bateria w środku może i jest taka sama, ale wyprowadzenia elektryczne mogą być inne - bo trzeba więcej podłączyć. Maksymalna obciążalność też jest inna - więc może trzeba dać chłodzenia z górką itd...
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Do tego ktoś sprzedaje baterie do modelu 3 LR za 20 k zł z fakturą w Polsce. Temat baterii w modelu 3 jest nieistotny kompletnie.

A wracając do wątku głównego, polecam się przejechać RWD i zapytać, czy chcę czegoś więcej. Nagłonienia, trakcji, osiągów, zasięgu? Mi zabrakło zimą tego ostatniego, dlatego kupiłem model 3 LR RWD, ale wszystko inne RWD miało dla mnie super. I takiej wypowiedzi tutaj jeszcze chyba nie było.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czytaj ze zrozumieniem.

Czytam :) i nadal sie smieje.
AWD, podobnie zresztą jak często stosowany w autach przednionapędowych zabieg zakładania lepszych opon na przednią oś napędzaną, daje złudne poczucie warunków na drodze.

W daewoo tico lepsze trzeba miec z przodu :) testowalem !
Nie czarujmy się - i tak większość osób tutaj sprzeda auto przed upływem tej gwarancji, bo pojawi się nowy, lepszy, bardziej zajedwabisty model...

Ale kupujacy moga myslec inaczej :)
Jeszcze malo kto sprzedawal auto bez gwarancji na baterie… a to dopiero sie zacznie pogrom ;)
 

Najnowsze dyskusje

Top