Opony wielosezonowe - doświadczenia

luki

Pionier e-mobilności
Ja wybrałem jeszcze inny wariant.
Jako, że w zasadzie jeżdżę po mieście, w góry się nie wybieram, śnieg opona zobaczy może 3dni w roku, to na lato mam letnie, a na zimę całoroczne. W zasadzie to już teraz mogę wrzucić całoroczne, zimowych bym nie zakładał. Testuję takie rozwiązanie pierwszy raz (2 sezon zimowy na całorocznych), zawsze zmieniałem zima/lato, ciekaw jestem jak to się sprawdzi
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja wybrałem jeszcze inny wariant.
Jako, że w zasadzie jeżdżę po mieście, w góry się nie wybieram, śnieg opona zobaczy może 3dni w roku, to na lato mam letnie, a na zimę całoroczne. W zasadzie to już teraz mogę wrzucić całoroczne, zimowych bym nie zakładał. Testuję takie rozwiązanie pierwszy raz (2 sezon zimowy na całorocznych), zawsze zmieniałem zima/lato, ciekaw jestem jak to się sprawdzi
Ciekawa opcja, tylko wtedy brałbym całoroczne, które zdecydowanie lepiej się zachowują zimą niż latem.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ciekawa opcja, tylko wtedy brałbym całoroczne, które zdecydowanie lepiej się zachowują zimą niż latem.
Całoroczne są różne, nie można ich wrzucać do jednego worka, trzeba badać konkretny model.
Jedne są bardziej letnie niż zimowe i lepiej zachowują się latem, a słabo zimą, inne odwrotnie.
Do tego dochodzi badziewna chińszczyzna.

Ale są też konkretne modele uznanych producentów, które zachowują się tak jak powinny, dobrze latem i zimą.
Czasem nawet lepiej od średnich zimowych/letnich, o bylejakich nie wspominając.

Dlatego - generalizowanie nie wchodzi w rachubę w tym temacie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Całoroczne są różne, nie można ich wrzucać do jednego worka, trzeba badać konkretny model.
Jedne są bardziej letnie niż zimowe i lepiej zachowują się latem, a słabo zimą, inne odwrotnie.
Do tego dochodzi badziewna chińszczyzna.

Ale są też konkretne modele uznanych producentów, które zachowują się tak jak powinny, dobrze latem i zimą.
Czasem nawet lepiej od średnich zimowych/letnich, o bylejakich nie wspominając.

Dlatego - generalizowanie nie wchodzi w rachubę w tym temacie.
No dlatego napisałem, że w takim wypadku trzeba wybrać konkretny model lepiej pracujący zimą.
 

FunGous

Nowy na Forum
witam wszystkich

przymierzam sie do zalozenia opon wielosezonowych ale najpierw jeszcze zapytam.
jesli sciagne ori letnie i zaloze na te same felgi wielosezonowe to czy musze wymieniac jakies sensory cisnienia czy zostaja te ktore juz tam sa/byly ?
 

KrzysztofFly

Moderator
witam wszystkich

przymierzam sie do zalozenia opon wielosezonowych ale najpierw jeszcze zapytam.
jesli sciagne ori letnie i zaloze na te same felgi wielosezonowe to czy musze wymieniac jakies sensory cisnienia czy zostaja te ktore juz tam sa/byly ?
Zostają, no chyba, że wulkanizator Ci uszkodzi ;). Na wszelki wypadek poinformuj go więc, że masz w kołach czujniki.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja rozmawiałem ze znajomym likwidatorem który już nie raz odmówił przyjęcia odpowiedzialności za szkodę, nie z powodu tego że dana opona nie ma homologacji producenta pojazdu ale dlatego iż rozmiar kół/opon był niezgodny z homologacją pojazdu. Jeśli producent określa iż pojazd może bezpiecznie poruszać się na oponach o określonych parametrach to w razie wątpliwości to na kierowcy/właścicielu ciąży odpowiedzialność za udowodnienie iż zastosowanie opon o innych parametrach nie miało wpływu na zdarzenie.
Ta… juz te bajki kilka tazy slyszalem :)
Opona moze miec wplyw, i oczywiscie taka sytuacja moze miec miejsce ale to musza byc razace roznice.
Apytaj tego likwidatora czy moge podac sygnatury spraw gdzie wlasciciel sie odwolywal i sadzil z ubezpieczycielem.

Jak wsadzisz szersza opone czy o nizszym nieznacznie profilu, to nikt z tego powodu nie odmowi wyplaty.
 

ypl

Pionier e-mobilności

Według tego testu, nawet przy 15 stopniach na plusie, opony całoroczne mają bardzo małą przewagę nad zimowymi, ale już w warunkach błoto po śniegowe to różnica jest ogromna na korzyść zimowych.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Błoto pośniegowe w Wawie i okolicach może kilka dni w roku. Przez pozostałą część roku to raczej asfalt suchy i aż biały od soli. Ja mam bynajmniej takie obserwacje na drogach po których się poruszam.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Błoto pośniegowe w Wawie i okolicach może kilka dni w roku. Przez pozostałą część roku to raczej asfalt suchy i aż biały od soli. Ja mam bynajmniej takie obserwacje na drogach po których się poruszam.
Tak, u nas to fakt, że długo nie poleży, ale jakby ktoś się zastawiał jeżeli chodzi o parametry to ciekawe dane. Ja rozważałem mocno wielosezonowe do tesli i właśnie takie parametry jak droga hamowania w różnych warunkach mnie interesowały.
 
Top